SSD probleem

Pagina: 1
Acties:

• Nickhubers1988
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-10-2025
Beste Tweakers,

Ik heb een laptop Acer Aspire S3 951, met daarin een SSD schijf PS3016S5.
Van de een op andere dag doet mijn SSD schijf het niet.

In eerste instantie kreeg ik de melding dat de stuurprogramma's van deze schijf waren geïnstalleerd. Nu geeft dat niet meer aan.

De bios is klein en ik kan niet zien dat deze schijf herkend wordt, de C: wordt wel herkend bij het boot gedeelte in mijn bios. Maar in Windows(computer) wordt de schijf niet herkend. Bij schijfbeheer staat er alleen:
Schijf 1
Standaard
1MB

Is mijn SSD nog te redden?

Probleem intel x-25m SSD
In dit forum gedeelte wordt er gesproken van gecorrumpeerd, is dit bij mij ook zo en kan ik hier nog wat aan doen om mijn SSD schijf te redden?

Mvg,

Nick Hubers

iRacing Profiel

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:24
een SSD is geen (harde) schijf

Maar dit is een mSATA drive die als cache wordt gebruikt voor de HDD? en hij werd dus eerst wel weergegeven als tweede drive? Want ik dacht dat een cache sowieso niet werd weergegeven.

[ Voor 76% gewijzigd door Lothlórien op 24-11-2013 22:37 ]

• Nickhubers1988
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-10-2025
dank voor uw reactie.

Heel technisch ben ik niet, maar om uw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Het werd eerder wel weergegeven in deze computer, en inderdaad als tweede schijf.

Hopelijk is het nu meer helder?

iRacing Profiel

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41
Wat is er van de een op de andere dag gebeurd? Laptop plots van stroom afgegaan? Ik heb ervaring dat een SSD daar slecht mee omgaat en corrupt kan raken of zelfs helemaal onbruikbaar.

Wat bedoel je overigens met 'bios is klein'?

Verwijderd

Het antwoord is al gegeven maar op de een of ander manier is het nog overgekomen dat de ssd corupt is .Je flash is goed en de controller ook ,het is wat de controller aanstuurt wat corupt is ,de firmware van de ssd .Dat is een soort bug /constructiefout in het ontwerp van de xm-25 wat af en toe te voorschijn komt .En bij een unsafe shutdown hoort een ssd niet te bricken op firmware nivau , data verlies of een corupt filesytem ala ,maar gelijk een ssd bricken hoort niet :)

Overgens is intel denk ik degene die hem weer kan reseten , maar of ze die service leveren betwijfel ik .Zal een soort procedure zijn als bij een bios rom,die kan ook corupt raken.