"Klik aan - Klik uit" lichtsensor met klok

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben al een tijdje aan het kijken om mijn buitenverlichting op een lichtsensor te zetten. Een tijdje terug heb ik hiervoor een elro setje gekocht met een draadloze lichtsensor en een schakelunit achter de schakelaar zodat ik de normale schakelaar ook nog gewoon kan gebruiken. Op zich werkt dit prima maar ik wil het gaan uitbreiden waardoor dit niet meer voldoet. Wat is ik eigenlijk wil is het volgende:

Meerdere schakelaars kunnen bedienen met een draadloos protocol, het moeten mini modules zijn die achter een schakelaar passen. De lichtsensor moet draadloos zijn. Opzich is dit allemaal geen probleem, ik wil dit echter ook achter een tijdklok zetten zodat de verlichting midden in de nacht wel uit is. Dat het bijvoorbeeld om 0:00 uit gaat en om 6:00 's ochtends weer aan, en het moet ook op de lichtsensor blijven werken, dus 's ochtends moet het ook weer uitgaan met de lichtsensor. Nu heb ik dit eigenlijk nog nergens kunnen vinden. Heeft iemand misschien wat tips om dit te kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 05:54

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Ik gebruik een Arduino in de vorm van een Nodo-Arduino om allerlei dingen in huis te automatiseren.

www.nodo-domotica.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:30
Ik heb zoiets gemaakt met een mbed op de goedkope action remote plugs.
Automatische verlichting op basis van de zonsopkomst en zonsondergang.
Een lichtsensor is nog work in progress, tevens wil ik het ombouwen met een spark core, maar die is nog in pre-order.

Er zijn wel dergelijke systemen te koop, maar dat kost duizenden euro's om aan te schaffen. Allemaal eigen merk spul van dure domotica merken. En het is vaak niet eens te krijgen als particulier.

Hoewel... http://www.klikaanklikuit.nl/shop/tpc-300/

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 24-11-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Kan je niet gewoon zo'n tijdsklok-stroom-tussending gebruiken?
Die zet de stroom uit tussen bepaalde tijden, en daarna kan je die klik-aan klik-uit doen, die dan nog eventueel verder aan/uit doet.
Afbeeldingslocatie: http://www.products4engineers.nl/indeximages/producten_12798_240.JPG
Zoiets

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:12
Dat werkt! Doe ik hier met de vloerverwarming.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:30
Die mechanische/digitale dingen moet je allemaal langs ongeveer 4 keer per jaar om ze goed te zetten.
Bah... Je kunt dan beter je lampen altijd aan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
jeroen3 schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:14:
Die mechanische/digitale dingen moet je allemaal langs ongeveer 4 keer per jaar om ze goed te zetten.
Bah... Je kunt dan beter je lampen altijd aan laten.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

koop je digitale....

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Bedankt voor de tips zover, ik ga ze allemaal even bekijken. Het moet in ieder geval allemaal inbouw worden en ook op meerdere plekken (voor/achtertuin etc). De tip met de zon op en ondergangs tijden is inderdaad ook een interessante, daar had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Je kunt ook even kijken naar de Home Control Station van KAKU (TPC-300). Deze "weet" wanneer de zon uit gaat en kan aan de hand hiervan schakelen. Gebruik ik hier voor een nachtlampje met de zelfde problematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik heb me een beetje ingelezen en wil voor de RFXcom gaan i.c.m. een raspberry pi, maar zijn er al software pakketten hiervoor welke ook een goede android app hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:40
Waarom geen homewizard?

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 20:11

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Tsja..
Of natuurlijk domoticz...[ bizar spul ]
Goede android app is nog ff geduld.
Homecontrol is jammer geld

Nodo is niet zo open als het lijkt en gebaseerd op achterhaalde hardware..

Pilight, voor de knutselaar..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Pagina: 1