[Win8.1] trage explorer met iconen en bestandseigenschappen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,
ik loop sinds de update naar windows 8.1 tegen 2 vreemde problemen aan die volgens mij met elkaar te maken hebben.

1. als ik in de verkenner op een bestand klik (rechtermuis) en naar eigenschappen ga, duurt het zeker zo'n 2 a 3 minuten voor het scherm verschijnt. Verder is de pc totaal niet traag en kan ik prima doorwerken
2. iconen van bestanden en bestandstypen verschijnen ook met een enorme delay, pas als de map een minuut of 2 - 3 open staat verschijnen de iconen.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Met CCleaner heb ik al de nodige opschoon en registerfixes gedaan, maar zonder resultaat. Ook staat bestandsindexering uit (het os staat immers op een SSD) dus ook hier kan het niet aan liggen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Iets wat ik tegen kwam op internet:
This is absolutely a windows defender problem or windows security essentials. When I disable it from services, icons appear very fast. When enabled icons take "years" to appear. They must solve this problem and it has nothing to do with indexing

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hmmm, eens even proberen. Wel vreemd dan dat niet iedereen daar tegenaan loopt met windows 8.1

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
DeNachtwacht schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:36:
[...]

Ook staat bestandsindexering uit (het os staat immers op een SSD) dus ook hier kan het niet aan liggen.
Het heeft er vast niet mee te maken, maar waarom zou je bestandsindexering uit zetten (ook al staat het OS op een SSD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb precies hetzelfde probleem na de update naar win 8.1...wanneer ik een bestand met rechtermuisknop aanklik gebeurd er een paar secondes niks waarna alle openstaande bestandsmappen die open staan worden afgesloten. Verder werkt mijn pc prima..

Heb jij hier al een oplossing voor gevonden 'De nachtwacht'??

Of is er iemand anders die mij hiermee kan helpen?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
TheVMaster schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:10:
[...]

Het heeft er vast niet mee te maken, maar waarom zou je bestandsindexering uit zetten (ook al staat het OS op een SSD)?
Omdat bestandsindexering je pc vertraagt en je met een ssd sowieso snel door bestanden kan zoeken. Dit soort fouten (waar ik dus dit topic voor start) wordt normaliter geregeld door bestandsindexering veroorzaakt. Bovendien gebruik ik de zoekfunctie op mijn pc nauwelijks of nooit.

En nee, ik heb het probleem helaas nog niet op kunnen lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-12-2013 19:18 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik heb het probleem ook nog steeds. Het is vaak totaal niet interessant maar áls je dan de eigenschappen van een bestand even snel moet opzoeken is het f*cking irritant. Ik heb ook nog steeds geen idee waar het aan ligt, en op internet kan ik er niks over vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-12-2013 19:49 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik heb nu een reinstall gedaan, heeft het probleem opgelost. Nogal extreme aanpak natuurlijk maar via pc instellingen -> herstel -> terug naar fabrieksinstellingen viel het eigenlijk nog wel mee... half uurtje werk als je niet teveel geinstalleerd hebt verder.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1