zakelijjke laptop op netwerkschijven thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
Ik heb een zakelijke laptop waar ik niks kan en wil veranderen. Is het toch mogelijk om op een simpele manier in te kunnen loggen op mijn eigen (thuis) netwerkschijven? (vnc lukt wel gewoon)

Details:
- Zakelijke laptop is windows 7 met zakelijk domein.
- Thuisnetwerk is Werkgroep genaamd thuis en netwerkschijf staat op een windows 7 pc.
- IP adres zakelijke laptop is via thuis router 192.168.0.105 en dit sluit aan mijn met thuisnetwerk namelijk 192.168.0.104.

Waarom wil ik dit?
Op een simpele manier mijn studiebestanden gebruiken die op mijn thuisnetwerk staan m.b.t. mijn zakelijke netwerk.

Dank.

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12 16:35
in de adresbalk van de verkenner -> \\192.168.0.104\foldernaam ?
of via de verkenner "map network drive" kiezen zodat de gesharede folder een schijfletter krijgt

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
Dank! Als ik wist dat het zo simpel was...

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 16:46
Even ter informatie: een domein en een netwerp groep hebben weinig met elkaar te maken en kunnen - zoals dus al gemerkt hebt - naast elkaar gebruikt worden.

Als je simpel wilt switchen tussen netwerkschijven op het werk en thuis, dan kan ik je het programma MobileNetSwitch aanraden. Betaald echter, omdat ik nog geen soortgelijk programma als freeware heb kunnen vinden. Was voor de 30 euro wel waard.
Ook kan je je printers desktop en voor outlook het profiel instellen. Erg prettig en makkelijk.