• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:40
Goedenavond,

Ik heb een beetje zitten kijken naar de prestaties van mijn processor in mijn nog vrij nieuwe systeem, de fx-6300, maar ik kwam tot de ontdekking dat hij eigenlijk maar tot max 3.8 Ghz komt! (AXTU gebruikt om uit te lezen)
In mijn uefi heb ik turbo aanstaan, en voor de rest alle overclock settings op auto (oftewel niks overgeclockt).

Ook wanneer ik Prime95 draai, en de cpu voor 100% belast wordt, behaalt hij maximaal een snelheid van 3.8 Ghz.

Ik zou hem toch wel op 4.1 Ghz zien draaien als dat mogelijk is, iemand ideeën?

Specifiaties:
FX-6300
Asrock 970 Extreme3 R2.0
Corsair CX430 Builder

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Turbo wordt bij AMD volgens mij alleen aangezet als 1 of 2 cores belast worden, en er genoeg koeling is. Bij 70 graden gaat de turbo uit. Dus, is je koeling wel goed genoeg?

People as things, that’s where it starts.

• RonaldMeer
Sorry, vergeten te vermelden , ik koel met de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 , maximaal 40 graden.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
FX-6300 zou moeten Turbo'en tot 4.1 Ghz als je maar 1 of 2 cores belast. Als je alle cores belast komt hij tot 3.8.

• RonaldMeer
@White Feather,

Dankjewel, dat maakt een hoop duidelijk :) Gelukkig is er dan niks mis!

Kan ik dan in Prime95 bijvoorbeeld een custom torture test draaien, en dan 2 threats selecteren om het even uit te testen ? (:

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18

Thomg

Aww yiss

Dat zou moeten werken, ik zou zeggen, probeer het is?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

RonaldMeer schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:56:
Sorry, vergeten te vermelden , ik koel met de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 , maximaal 40 graden.
Max 40 graden idle of stressed? Idle kan ik wel geloven, maar stressed 40 graden ga je met luchtkoeling op een CPU met een TDP van 95 Watt never halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 25-11-2013 17:45 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
VasZaitsev schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:41:
Turbo wordt bij AMD volgens mij alleen aangezet als 1 of 2 cores belast worden, en er genoeg koeling is. Bij 70 graden gaat de turbo uit. Dus, is je koeling wel goed genoeg?
Precies, het zou toch raar zijn als het niet zo was? Als deze processor op alle cores stabiel 4.1 GHz kon draaien was die niet op 3.8 GHz verkocht.

• RonaldMeer
@Compizfox ik heb even met wat fan speeds zitten rommelen om een balans te vinden tussen stil en goed gekoeld, maar ik kom zelfs al laat ik mijn CPU koeler 100% draaien tot 45 graden (weliswaar 5 graden hoger dan ik eerst aangaf 8)7 , alle 6 threats stressed) , terwijl ik idle rond de 30-34 graden zit.

@noguru , hmm dat is wel waar jaa ;)
Pagina: 1