• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 17:58

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
Ik ben bezig met een projectje waarin ik een pc in een custom-kast moet stoppen. De pc zelf is(was) een Dell E521 met een Athlon 64 X2 5000+. Nu zit daar een joekel van een koelelement op en dat past niet in de kast waar het moet komen. Nu heb ik nog een losse stock-koeler van een Phenom X4 liggen incl backplate. Past die ook op de X2 ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Denk het, als ik het goed heb heeft AMD sinds AM2 telkens op dezelfde plekken gaten voor koelers + dat ding rond de socket. Dus het moet wel goed gaan denk ik. Tenzij je dus geen AM2[of hoger] Athlon hebt.

People as things, that’s where it starts.

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:26: Tenzij je dus geen AM2[of hoger] Athlon hebt.
Hoe bedoel je ? De Athlon 64 X2 5000+ is volgens mij een AM2 processor en de Phenom zelf is een AM3.

[ Voor 6% gewijzigd door Rincewind op 24-11-2013 19:30 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ik ken niet alles van AMD uit mijn hoofd, het kon misschien ook een 939 zijn. Enfin: als het een AM2 is, kun je er een koeler van een phenom op doen. En die van een FX-8350, en die van een A10 etc etc.

AMD is zo lief om te standaardiseren.

People as things, that’s where it starts.

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Hmmm.. ik heb net even gekeken naar de backplate die ik heb en waarschijnlijk zit daar al een probleem:
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/FbcCU7o6

Zoals je kunt zien past de koeling-houder (of-hoe-dat-ook-heten-mag) totaal niet. De koeling zelf past wel op de cpu maar nu zit ik met dat backplate probleem..

• darkmushy1995
  • Laatst online: 03-02 19:31
Neem dat dat het dell moederbord is? hp, dell enzo hebben geen standaard moederborden.
Wat je zou kunnen doen is de standaard koeler van de dell aanpassen(weet niet hoe hij eruit ziet) of een ander am2 moederbord nemen.

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Hm. Daar was ik al bang voor. De standaard koeler van die Dell is zo'n 8 cm hoog en in de kast waar e.e.a in moet komen is maar zo'n 6 cm hoogte beschikbaar.Dus waarschijnlijk op zoek naar een ander M-ATX bord waarschijnlijk...

Pagina: 1