[win7] probleem met installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 14:45
Ik heb een laptop met windows 8. Ik wil van windows 8 af en dus heb ik de instellingen in de bios zo gezet dat ik windows 7 kan installeren vanaf dvd, namelijk "secure boot" op "disabled" en "UEFI/Legacy Boot" op "Legacy only". Dit zorgte er voor dat ik de windows 7 installatie in kon, omdat windows 8 hier tegen beveiligd is(?). Als ik de dvd van windows 7 er in doe gaat dat allemaal prima, tot ik bij het installeren aan kom.

Het gaat fout bij het installeren waar je de 5 stappen ziet die windows gaat doorlopen:
1. windows-bestanden kopieren
2. windows-bestanden uitpakken
3. onderdelen installeren
4. updates installeren
5. installatie voltooien

Bij stap 3 gaat het mis: http://imageshack.us/photo/my-images/10/x1rr.jpg/

Ik heb windows 7 gebrand op een DVD +RW. Ik heb deze dvd dus gewist en vervolgens hier windows 7 opgezet, zoals ik altijd doe en zoals het altijd werkt. Of kan dit niet, windows 7 installeren vanaf een DVD +RW die je hebt gewist?

Het punt is dat de HD volledig geformatteerd is tijdens het installeren van windows 7 voor zo ver ik kwam. Nu heb ik een laptop die geen OS heeft. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Of vergeet ik misschien iets in te stellen in bijv de bios o.i.d.?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 12:59
Ik zou een andere dvd proberen (en een andere ISO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik heb ondertussen een andere ISO geprobeerd. Het punt is dat ik geen dvd's meer heb liggen. Zondag :@

Ik ben nu bezig de boel op een USB te zetten. Een stick van de action weliswaar, maar dat maakt toch niet uit? Of moeten USB-sticks ook nog ergens aan voldoen moet je daar een werken ISO op kunnen zetten?

EDIT: Doen USB-poorten het wel zonder dat er nog drivers opstaan, aangezien alles in geformatteerd?

[ Voor 14% gewijzigd door GrazendeKoe op 24-11-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10 21:20
Mijn ervaring is dat booten vanaf een USBstick met een hoge datadichtheid niet werkt. Geen idee waarom eigenlijk (iemand?).
Verder moet het geen problemen opleveren zodra hij hem pakt. De foutmelding lijkt inderdaad op een slecht leesbare DVD te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 11:37

TommieW

Numa numa.

Zolang die stick de data netjes onthoudt, maakt het niet uit welke stick je gebruikt. Bij vrijwel alle moederborden is het geen probleem om op te starten van USB.
Mocht het maken van de stick niet lukken, ik gebruik altijd Universal USB installer.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik word zo langzamerhand een beetje wanhopig, omdat ik morgen de laptop nodig heb. In de boot priority staan usb fdd, usb hdd en usb cd. Allemaal op 1 gezet, maar hij start niet op vanaf de USB.

Ik heb de USB verder in een USB2 zitten en niet in een USB3, maar hij pakt het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 11:37

TommieW

Numa numa.

Ik denk dat je USB HDD als eerste moet zetten.
Als je nog een CD'tje hebt liggen, kan je The Ultimate Boot CD branden. Op de Ultimate Boot CD staat PLOP bootloader waarmee je ook van USB kan opstarten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik heb nog wel een CD liggen ja, maar wat jij net zegt TommieW begrijp ik niet helemaal.

Ik heb overigens deze stappen gedaan om windows 7 op de USB te krijgen: http://www.pcwebplus.nl/p...ewtopic.php?f=275&t=10388. Er komt dan niet een enkel bestand op mijn USB te staan, maar allemaal mapjes die in de ISO zitten. Klopt dit wel? Of moet er alleen een ISO bestand op de USB staan met inhoud?

EDIT: Ik heb dit gevonden op het Lenovo forum, hetzelfde probleem als ik heb dus. http://forums.lenovo.com/...from-usb-key/td-p/1231877 Ik heb alle instellingen staan zoals die topicstarter. Maar als ik op f12 druk tijdens het opstarten zie ik geen USB optie staan: http://imageshack.us/photo/my-images/14/5tds.jpg/

[ Voor 94% gewijzigd door GrazendeKoe op 24-11-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Het is inmiddels gelukt. Ik heb vanmorgen nieuwe dvd's gehaald, windows 7 er op gebrand en toen ging het installeren perfect. Via USB is mij niet gelukt, maar het is opgelost!
Pagina: 1