Logitech Speaker System Z623 aansluiten op PS4.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Beste tweakers,

Betreft: Logitech Speaker System Z623 aansluiten op me PS4.

Wat heb je nodig om dit setje aan te sluiten op je console (PS4) in dit geval.
Ik heb namelijk niks meer dan een paar boekjes ontvangen bij dit setje...

Extra informatie: PS-EYE camera wordt ook gekoppeld ...

[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 24-11-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:35
Wat meer info is gewenst. Wat voor aansluitingen zijn er op de PS4 beschikbaar? Welke aansluitingen zijn er beschikbaar op je speakerset? Waarom stel je deze vraag uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Volgens mij kun je hier gewoon een toslink tussen zetten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:22
Je mag wel wat meer informatie geven aangaande je setup. Wat ga je gebruiken? Welke TV of scherm. En gebruik je een receiver. Gaan ook nog andere apparaten gebruik maken van je speaker-set, zoals een computer?
Als ik het goed heb gezien heeft de Z623 een 3.5mm audiojack kabel, waar het geluid over vervoerd wordt.
Als je overigens een receiver hebt hoef je niet verder te lezen want dan kan wat je wil hoogstwaarschijnlijk ook met een receiver:
HDMI kabel of optische kabel vanuit PS4 naar receiver en de speaker-set aansluiten op je receiver.

Je hebt i.m.o. zonder receiver drie mogelijkheden:

1. Aangezien veel tv's en schermen een 3.5mm audiojack output hebben, kan je het geluid via HDMI naar je scherm/tv laten lopen en vanuit daar dus naar je speaker-set.

2. Wat je ook kan doen is de optische uitgang van de PS4 gebruiken. Wat echter het geval is, is dat een 3.5mm audiojack kabel alleen een analoog signaal vervoert en de optische uitgang van je PS4 digitaal is. Je kan hiervoor niet simpelweg een andere aansluiting voor gebruiken, omdat je het signaal van digitaal naar analoog moet omzetten. En dat kost stroom.
Je hebt dus zoiets nodig:
Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1097105-0/omvormer-van-optisch-of-coaxiaal-naar-tulp-voeding-5-v-dc-incl.jpg
http://www.allekabels.nl/...f-coaxiaal-naar-tulp.html

3. Je kan in plaats van een digitaal optisch naar 3.5mm ook een HDMI naar 3.5mm converter kopen. Dan geef je aan de converter zeg maar de audio af en laat je het beeld er onaangetast doorheen lopen.
Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/1647/qilz.jpg
http://www.ebay.com/itm/H...pters&hash=item3a84e92c67
Overigens kan je met de bovenstaande converter ook de tweede optie doen, aangezien er ook een optische ingang op zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Fleximex op 24-11-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Mijn setup nu is:

Logitech setje saat aangesloten op me PC, in de toekomst wanneer ik me PS4 in huis heb, wil ik die ook aan kunnen sluiten op me PS4. Of ik ze beide tegelijkertijd ga gebruiken, denk het niet.

Ik weet wel dat de PS4 een AudioAUX poort heeft, of dat een antwoord op jullie vraag is?
En voor de rest gewoon een SAMSUNG LCD 32 inch scherm zonder enige versterker etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
De PS4 heeft geen Audio AUX. Wel een AUX poort voor de PS4 Eye.
Voor beeld heeft de PS4 alleen een HDMI uitgang. Voor Audio alleen een HDMI en een optische uitgang.

Wil je de speaker-set wel op je PC aangesloten blijven hebben?
Zeg maar ga je de speaker-set en PS4 zo positioneren dat de speaker-set aan de PS4 en PC tegelijk aangesloten kan blijven. Of gaat het zo staan dat je de PS4 en PC niet tegelijk aan de speaker-set aangesloten kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Als ik ze eenmaal aan me PS4 heb aangesloten betekend wel dat ze op die plek moeten blijven staan.
Want mijn verdeling van mij kamer is niet echt ideaal:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2qa3ifb.png
even snel een schetsje gemaakt.

In principe moet ik of of, dus vandaar, ten zij me hoofdspeaker met volumeregeling bij me scherm zit, en dan me ene speaker helemaal aan de andere kant van me kamer,
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/bi8b6d.png

of dit ideaal is weet ik niet? Want ik luister ook dagelijks muziek, zal de ervaring minder worden???
PS-EYE CAMERA WORDT OOK GEKOPPELD ...

[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 24-11-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Wat jij dus zou moeten hebben is zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://site.allaboutadapters.com/webgraph/OPTISW-2P-Profile.gif
Alleen dan moet de audio out een 3.5mm audiojack zijn.

Wat ook kan, is dat je de bovenstaand splitter gebruikt en optische kabel naar een converter (optie 2 die ik boven noem) laat lopen. En vanuit die converter naar de speaker-set.

Het wordt dan wel een dure bedoeling. Als je het niet teveel moeite vindt kan je ook de 3.5mm audiojack kabel die nu van je PC naar je speaker-set loopt steeds handmatig omwisselen. En dan kun je dus optie 1 gebruiken die ik boven aangeef. Welke type is je tv?
Je kan ook de audiokabel in je PS4 controller stoppen (die heeft een 3.5mm audiojack audio out).
Een 3.5mm audiojack kabel kan je altijd verlengen:
http://www.allekabels.nl/...80/jack-verlengkabel.html

Ik weet niet hoe het dan zit met eventueel signaal verlies, maar ik neem aan dat een 3.5mm audiojack kabel wel meerdere meters lang kan zijn zonder consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
hoe heten die laatste splitters/connectors..
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/6gju4p.png
Is wel uit china, maar dan 60USD goedkoper dan de ebay shopprijs.
maar dit is wel de bedoeling dezelfde functie??

[ Voor 65% gewijzigd door theduke1989 op 25-11-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Het kastje dat je post mist een 3.5mm audiojack uitgang voor naar je speaker-set. Bind me er niet op vast, maar als je dit in de witte en rode uitgangen (RCA uitgangen) stopt, het geluid op 2ch zet en je speaker-set dan op die 3.5mm connector aansluit zal het waarschijnlijk werken.

Maar het kastje van links naar rechts:
bovenste plaatje
- 5v volt stroom aansluiting
- HDMI ingang
- geluidsswitch (pass: geluid blijft in HDMI) (2ch: geluid naar RCA uitgangen) (5.1 ch: geluid gaat naar optische uitgang)

onderste plaatje
- HDMI uitgang
- S/PDIF uitgang (aansluitingstype Toslink, ofwel optische geluidsaansluiting) (digitaal)
- RCA uitgang links (analoog), RCA uitgang rechts (analoog)

Wat verdere uitleg:

Je hebt 2 type geluidssignalen. Analoog en digitaal.
Qua analoog heb je 2 soorten aansluitingen. Een 3.5mm audiojack aansluiting en een RCA aansluiting. Het signaal is in principe hetzelfde. Echter vervoert een kabel met een 3.5mm audiojack aansluiting 2 kanalen. Dus links voor & rechts voor.
Een kabel met RCA aansluiting gaat één stap verder en splits de 2 kanalen over 2 verschillende kabels. Daarom zie je op dat plaatje links en rechts.
Bij goedkopere PC speaker-sets sluit je vaak een subwoofer aan op je PC met een 3.5mm audiojack kabel. En sluit je je speakers aan op de subwoofer (die de 2 kanalen van de 3.5mm dus splitst naar 2 RCA uitgangen). Je speakers sluit je dan dus op die RCA uitgangen aan.

Een digitaal audio signaal is in beginsel hetzelfde, maar kan op verschillende manieren opgezet worden. Een bekende standaard voor een digitaal audio signaal is S/PDIF. Connectoren die hiervoor het meest gebruikt worden zijn optisch digitaal (ook wel Toslink connector) en coaxiaal digitaal (ook wel RCA connector (dus hetzelfde als van de analoge, verwarrend)). Wat ook verwarrend is, is er ook een mini Toslink connector bestaat die, net als een 3.5mm audiojack, 3.5mm dik is.
Een tweede veel gebruikt digitaal audio signaal vind je in een HDMI kabel.

Waar je één 3.5mm audiojack naar 2 RCA kabels en vice versa kan omzetten met een simpel pluggetje, heb je als er een digitaal audio signaal bij betrokken is stroom nodig en dus zo'n kastje.

Het probleem bij de PS4 is dus dat de audio er enkel digitaal uitkomt. En je speaker-set enkel een analoog audio signaal tot zich neemt. Er moet dus ergens tussen de PS4 en je speaker-set een conversie van het geluid plaatsvinden, van digitaal naar analoog.

Het probleem is dus best simpel op te lossen door er zo'n kastje tussen te zetten. Maar ik neem aan dat je de speaker-set dus wel bij je PC wilt gebruiken. Je zou dan steeds de 3.5mm audiojack kabel van je speaker-set handmatig moeten veranderen van je PC naar zo'n converter kastje als je PS4 geluid wilt hebben en andersom als je PC geluid wilt hebben. Als je dit niet teveel moeite vindt kan je dat gewoon doen.

Als je het niet zoekt om dat steeds te doen heb je een switch nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Fleximex schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:45:
Het kastje dat je post mist een 3.5mm audiojack uitgang voor naar je speaker-set. Bind me er niet op vast, maar als je dit in de witte en rode uitgangen (RCA uitgangen) stopt, het geluid op 2ch zet en je speaker-set dan op die 3.5mm connector aansluit zal het waarschijnlijk werken.

Maar het kastje van links naar rechts:
bovenste plaatje
- 5v volt stroom aansluiting
- HDMI ingang
- geluidsswitch (pass: geluid blijft in HDMI) (2ch: geluid naar RCA uitgangen) (5.1 ch: geluid gaat naar optische uitgang)

onderste plaatje
- HDMI uitgang
- S/PDIF uitgang (aansluitingstype Toslink, ofwel optische geluidsaansluiting) (digitaal)
- RCA uitgang links (analoog), RCA uitgang rechts (analoog)

Wat verdere uitleg:

Je hebt 2 type geluidssignalen. Analoog en digitaal.
Qua analoog heb je 2 soorten aansluitingen. Een 3.5mm audiojack aansluiting en een RCA aansluiting. Het signaal is in principe hetzelfde. Echter vervoert een kabel met een 3.5mm audiojack aansluiting 2 kanalen. Dus links voor & rechts voor.
Een kabel met RCA aansluiting gaat één stap verder en splits de 2 kanalen over 2 verschillende kabels. Daarom zie je op dat plaatje links en rechts.
Bij goedkopere PC speaker-sets sluit je vaak een subwoofer aan op je PC met een 3.5mm audiojack kabel. En sluit je je speakers aan op de subwoofer (die de 2 kanalen van de 3.5mm dus splitst naar 2 RCA uitgangen). Je speakers sluit je dan dus op die RCA uitgangen aan.

Een digitaal audio signaal is in beginsel hetzelfde, maar kan op verschillende manieren opgezet worden. Een bekende standaard voor een digitaal audio signaal is S/PDIF. Connectoren die hiervoor het meest gebruikt worden zijn optisch digitaal (ook wel Toslink connector) en coaxiaal digitaal (ook wel RCA connector (dus hetzelfde als van de analoge, verwarrend)). Wat ook verwarrend is, is er ook een mini Toslink connector bestaat die, net als een 3.5mm audiojack, 3.5mm dik is.
Een tweede veel gebruikt digitaal audio signaal vind je in een HDMI kabel.

Waar je één 3.5mm audiojack naar 2 RCA kabels en vice versa kan omzetten met een simpel pluggetje, heb je als er een digitaal audio signaal bij betrokken is stroom nodig en dus zo'n kastje.

Het probleem bij de PS4 is dus dat de audio er enkel digitaal uitkomt. En je speaker-set enkel een analoog audio signaal tot zich neemt. Er moet dus ergens tussen de PS4 en je speaker-set een conversie van het geluid plaatsvinden, van digitaal naar analoog.

Het probleem is dus best simpel op te lossen door er zo'n kastje tussen te zetten. Maar ik neem aan dat je de speaker-set dus wel bij je PC wilt gebruiken. Je zou dan steeds de 3.5mm audiojack kabel van je speaker-set handmatig moeten veranderen van je PC naar zo'n converter kastje als je PS4 geluid wilt hebben en andersom als je PC geluid wilt hebben. Als je dit niet teveel moeite vindt kan je dat gewoon doen.

Als je het niet zoekt om dat steeds te doen heb je een switch nodig.
bedankt voor de heldere uitleg, moet dan echt ervoor gaan zitten hoor.
En wanneer ik hem ontvangen heb (ps4) een beslissing nemen of ik al die moeite moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Als jouw tv een 3.5mm audiojack uitgang heeft kan je in theorie een 3.5mm audiojack kabel van je tv en een 3.5mm audiojack kabel aansluiten op een kleine splitter:

Afbeeldingslocatie: http://headphonejacksplitter.com/wp-content/uploads/2013/04/head3.jpg

En dan koop je zo'n klein koppelstukje:

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1116-0/jack-koppelstuk-stereo-jack-3.5mm-female.jpg

En dan sluit je dus je TV en PC met een 3.5mm audiojack kabel aan op die splitter. Dan doe je de splitter in het koppelstuk en dan sluit je je speaker-set met de 3.5mm audiojack kabel aan op het andere uiteinde van het koppelstuk.

Ik weet alleen niet of je dan een verlies in signaal of volume krijgt, omdat je 2 signalen naar één signaal converteert. Ik neem eigenlijk aan van wel. Wat je in plaats van die splitter dan zou kunnen nemen, is een switch waar je zelf aangeeft welk binnenkomend signaal, PC of PS4 audio, je doorstuurt in de switch:

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/6843/l74y.jpg

Zo'n switch is rond de 15 dollar, en twee extra 3.5mm audiojack kabels zijn 2 euro per stuk ofzo. Dus dat is niet zo duur.

Je PS4 is dan overigens dus aangesloten op je TV met HDMI waarover ook het geluid gaat.

Ik heb btw ook een PS4 in de pre-order staan en heb een Logitech X-540 5.1 surround. Die moet aangesloten worden met drie 3.5mm audiojack kabels. Maar ik vond het zo'n gedoe (nu al zoveel kabels en al een HDMI switch voor digitale decoder, PC, PS4, tv en beeldscherm en dan nog een switch), dat ik besloten heb de audio via HDMI naar mijn scherm te laten lopen en een audio dock als speaker te gebruiken door die dan met een 3.5mm audiojack kabel op de 3.5mm audiojack uitgang van mijn scherm aan te sluiten.
De audio dock heeft beter geluid dan mijn X-540, maar geen surround en geen dedicated subwoofer :/.

[ Voor 29% gewijzigd door Fleximex op 25-11-2013 19:20 ]

Pagina: 1