Op dit moment is mijn game pc 4 jaar oud en heb besloten dat sinds ik nu het geld heb om te investeren in een nieuwe.
Mijn probleem is vooral dat ik twijfel over de moederbord en over de processor ik ben niet echt van plan om te overklokken later maar wil wel graag die mogelijkheid houden.
Ik heb nu de volgende set-up uitgezocht:
Behuizing: Crosair 330R
Processor: Intel i5 4670k
Cooler: Cooler Master Hyper 412S
Moederbord: Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero
RAM geheugen; Kingston HyperX Dual Channel 8GB (KHX1600C9D3LK2/8GX)
Videokaart; Sapphire R9 290 4GB (400 voor uitgetrokken wacht op de versies met speciale fans)
Voeding; Seasonic G-650 80+ Gold
HDD; Seagate Barracuda 1TB
DVD Drive; LG GH24NS90 Zwart
SSD is niet nodig want ik heb nog één van 128gb.
Kosten bedragen €1070 euro met verzendkosten.
mijn vraag is of het niet beter is om te gaan voor 1 van deze moederborden en zo ja welke en waarom
- Gigabyte GA-Z87X-UD3H
- MSI Z87-G45 Gaming
mijn tweede vraag is om het misschien niet handiger is om met deze set-up of met 1 van de 2andere te combineren met de i7 4770k
MVG, Jarno
Mijn probleem is vooral dat ik twijfel over de moederbord en over de processor ik ben niet echt van plan om te overklokken later maar wil wel graag die mogelijkheid houden.
Ik heb nu de volgende set-up uitgezocht:
Behuizing: Crosair 330R
Processor: Intel i5 4670k
Cooler: Cooler Master Hyper 412S
Moederbord: Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero
RAM geheugen; Kingston HyperX Dual Channel 8GB (KHX1600C9D3LK2/8GX)
Videokaart; Sapphire R9 290 4GB (400 voor uitgetrokken wacht op de versies met speciale fans)
Voeding; Seasonic G-650 80+ Gold
HDD; Seagate Barracuda 1TB
DVD Drive; LG GH24NS90 Zwart
SSD is niet nodig want ik heb nog één van 128gb.
Kosten bedragen €1070 euro met verzendkosten.
mijn vraag is of het niet beter is om te gaan voor 1 van deze moederborden en zo ja welke en waarom
- Gigabyte GA-Z87X-UD3H
- MSI Z87-G45 Gaming
mijn tweede vraag is om het misschien niet handiger is om met deze set-up of met 1 van de 2andere te combineren met de i7 4770k
MVG, Jarno