Ik heb een Zotac Nano AD10 met Debian Jessie geïnstalleerd, als MPD-server. Het systeem draait headless maar is wel via HDMI aangesloten op de receiver, die het decodeerwerk voor zijn rekening neemt. Voor zover ik begrepen heb definieert de HDMI spec: zonder video geen audio, maar dit werkt ook op bv. de Raspberry Pi en de Beaglebone Black (audio over HDMI met alleen de login prompt op je TV als je 'm aanzet). Dus kennelijk is die tty voldoende om als 'video' te worden aanzien.
De recentere kernels ondersteunen HDMI audio met de radeon-driver (radeon.audio=1). Mijn GRUB commandline ziet er als volgt uit:
Alles werkt netjes, maar na een half uur afspelen klapt de HDMI-uitgang er altijd uit. Het display van mijn receiver geeft geen inkomende HDMI-aansluiting meer aan, en MPD pruttelt vrolijk verder, maar ik heb dus geen geluid meer. Als ik de TV aan- en uitzet dan komt de HDMI-uitgang op mijn AD10 weer tot leven. Ik heb getest met en zonder DPM, met DPM heb ik het 'balanced' en 'battery' profiel ingeschakeld, maar elke keer blijft de HDMI-uitgang er na een half uurtje de brui aan geven.
Mijn vraag: hoe fiks ik dit permanent?
De recentere kernels ondersteunen HDMI audio met de radeon-driver (radeon.audio=1). Mijn GRUB commandline ziet er als volgt uit:
/boot/vmlinuz-3.11-2-amd64 root=UUID=56112626-ad41-4217-bb1d-258549a36635 ro quiet elevator=noop radeon.audio=1
Alles werkt netjes, maar na een half uur afspelen klapt de HDMI-uitgang er altijd uit. Het display van mijn receiver geeft geen inkomende HDMI-aansluiting meer aan, en MPD pruttelt vrolijk verder, maar ik heb dus geen geluid meer. Als ik de TV aan- en uitzet dan komt de HDMI-uitgang op mijn AD10 weer tot leven. Ik heb getest met en zonder DPM, met DPM heb ik het 'balanced' en 'battery' profiel ingeschakeld, maar elke keer blijft de HDMI-uitgang er na een half uurtje de brui aan geven.
Mijn vraag: hoe fiks ik dit permanent?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje