Hoe zit het met de A10-5800K voor gamen. Ik snap dat je niet de nieuwste games op 1080p met ultra settings kan spelen, maar gaat het wel. Ik zit er zelf aan te denken een budget gamepc te bouwen met de A10-5800K en deze later (als ik meer geld heb) uit te breiden met een videokaart (een r9 270x ofzo), in plaats van een nieuwe PS4. Zou dit een goed idee zijn?
Zou toch de 6800K pakken.
pricewatch: AMD A10-6800K Boxed
Eh ja, het kan. Enigste nadeel is dat het wel vrij snel moderne videokaarten zal gaan bottlenecken.
Een 6300 ( die 99 euro is ) zal veel sneller zijn dan een 6800K ( 118 ).
Veel sneller.
Ik zou gewoon een beetje bijleggen en een intel pakken.
pricewatch: Intel Core i5 4430 Boxed
Ga je veel langer plezier mee hebben
Eh ja, het kan. Enigste nadeel is dat het wel vrij snel moderne videokaarten zal gaan bottlenecken.
Veel sneller.
[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 24-11-2013 17:34 ]
Ik zat zelf te denken aan Mushkin Redline 2133 MHz, dus dat zal wel goed zijn (toch?).
Ja dat klopt, maar dan moet ik 150 euro uitgeven voor de CPU en 100-150 euro voor een videokaart, dus dat is (veeeeeeeel) duurder.Thomg schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:33:
Zou toch de 6800K pakken.
Veel sneller.
Als jij kan leven met een cpu bottleneck in de nabije toekomst zou ik het gewoon doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 24-11-2013 17:42 ]
Qua bottleneck zal het wel meevallen denk ik, maar als je in de basis geïnvesteerd hebt (Moederbord en CPU), dan kan je de rest er omheen langer uitbreiden. Videokaart zal maximaal 3 jaar meegaan met de huidige games e.d. en een CPU 4 a 5 jaar als je het goed uitkiest. Ligt er een beetje aan wat je vereisten zijn.
Speelt graag
Verwijderd
ik zou zelf doorsparen ne voor intel gaan als je wilt uitbrijden,
heb zelf a8 5600k gehad en deze wordt zeer snel te warm omdat de cpu een bottlenek is als je een losse gpu erbij zet.
dus wil je later uitbreiden dan zit je met dubbele kosten .
het is maar advies
heb zelf a8 5600k gehad en deze wordt zeer snel te warm omdat de cpu een bottlenek is als je een losse gpu erbij zet.
dus wil je later uitbreiden dan zit je met dubbele kosten .
het is maar advies
Nou nou mister Intel Fanboy. Waar zijn je bronnen kerel.Thomg schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:42:
Als jij kan leven met een cpu bottleneck in de nabije toekomst zou ik het gewoon doen.
Voor zover ik weet zijn de FM2 CPU's van AMD gewoon prima hoor. Hoogstwaarschijnlijk 10x beter als een Intel voor budget gaming. Als ik me niet vergis zijn er gewoon Phenon II en Bulldozer elementen doorgevoerd in de A-Series CPU's en kan ik mijn niet voorstellen dat dat direct een CPU Bottleneck moet gaan opleveren.
Je komt hier in een draadje waarin iemand een Budget pc wil bouwen en je stelt een CPU van 150 euro voor waarbij hij ook nog een videokaart MOET kopen want op de ingebouwde Intel chip op de CPU valt haast niet te gamen. En daarbij ook nog een duur moederbord moet gaan kopen...
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Pagina: 1