Aankoop nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Beste tweakers,
Op dit moment is mijn huidige desktop aan vervanging toe. Aangezien ik sinds mijn 486sx25-prpcessor de hardware-ontwikkelingen niet meer op de voet heb gevolgd, heb ik wat advies nodig.

Ik ben op zoek naar een opstelling waarbij ik mijn foto's kan opslaan en deze via mijn tablet en telefoon (android) kan bekijken. Ook het downloaden van films en afspelen op smart-tv moet mogelijk worden. Word en excel-bestanden wil ik kunnen bewerken. Er zullen geen games gespeeld worden. Ook zou ik het prettig vinden als ik mijn bestanden kan raadplegen via Internet als ik niet thuis ben (geen must).

Kortom, il ben dus eigenlijk op zoek naar advies over de aan te schaffen hardware en de manier waarop het netwerk op te zetten is.

Ik hoop dat ik met deze info voldoende heb aangegeven wat ik zoek en iemand mij hiermee kan helpen.

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09-2025
Er is nog wat aanvullende info nodig om je van advies te kunnen voorzien:

- wat is je budget?
- wat moet er in het budget bij zitten (toetsenbord, muis, beeldscherm, dvd lezer/brander, blu-ray lezer/brander, besturingssysteem?)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:30
Welkom terug uit de pre-historie.. sinds de 486SX25, da's bijna 20 jaar geleden :)

Anyway, on topic!, hoeveel opslag heb je nodig? In TB (terra-byte) tegewoordig, niet meer in MB... :P

• mobile12
Bedankt voor jullie reacties. Beeldscherm, toetsenbord zijn niet nodig. Dvd-brander wel. Qua besturingssysteem heb ik altijd gebruik gemaakt van Windows en hiervan zou ik graag een recente versie willen gebruiken. Heb momenteel xp. Qua budget hoop ik dat ik met ca €400 klaar kan zijn. Heb echter geen idee aan welke hardware ik moet denken (is een desktop-systeem voldoende om met bepaalde instellingen te bereiken wat ik wil of heb ik andere hardware nodig). Met een opslagcapaciteit van 1tb kan ik voorlopig uit de voeten.

Off-topic, de 486 is al jaren de deur uit.

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb dit lijstje voor je samengesteld, met deze setup zou je goed op een Smart-tv in 1080p films moeten kunnen afspelen (zelfs in 3d) via HDMI, waarbij het systeem voor een aantal jaar mee moet kunnen gaan.

Eventueel zou je nog wel kunnen gaan voor een goedkopere processor en goedkopere videokaart, dit komt de prestaties alleen niet ten goede.

Het netwerk wat je van plan bent op te zetten heb ik zelf niet zoveel verstand van, maar als je je computer en andere apparatuur (lees: smart-tv, tablet, telefoon) wilt afspelen op de computer of andersom is dit alleen een softwarematige kwestie. Op internet is genoeg software te vinden die deze mogelijkheden toestaat.

Ik heb geen windows versie erbij genomen, dit is per gebruiker afhankelijk wat je het lekkerst vind werken, en kan je in vrijwel elke elektronica zaak zelf kopen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 112,10€ 112,10
1Asus H87-PLUS€ 87,99€ 87,99
1Asus GT640-2GD3€ 76,90€ 76,90
1WD Green SATA 6 Gb/s, 1TB€ 51,99€ 51,99
1Cooler Master K250C€ 26,08€ 26,08
1Kingston HyperX KHX1600C10D3B1/8G€ 64,90€ 64,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,39€ 13,39
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 42,95€ 42,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 476,30

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-04 13:09
Als ik de eisen van de TS zo lees, is hij op zoek naar een kleine NAS, met een budget PC erbij. Dan is een budget van 400 euro wel krap.

Mijn voorstel: een NAS voor foto opslag en het tonen daarvan. Deze kan ook het downloaden en streamen verzorgen, alsmede het remote beschikbaar stellen van bestanden. Daarnaast een budget PC voor word en internet etc. Dat gaat echter niet voor 400 euro lukken...

• mobile12
Leech_nl bedankt voor de info. Wat ik tot nu toe heb gelezen lijkt een NAS icm een budget-systeem een goede oplossing voor mij. Totaal verwacht ik zo rond500 klaar te kunnen zijn (350 budget systeem en 150 NAS). Ik begrijp dat ik dan in het lagere segment NAS terecht kom. Het is mij niet helemaal duidelijk wat de grote verschillen zijn (behalve grote hd's). Kunnen jullie mij aangeven waar ik op zou moeten letten bij de NAS?
Pagina: 1