Hoe sms verwijderen op ios7?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:02

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hi,

Hoe schoon je de sms-lijst op ios7 een beetje op? Uiteraard al gezocht en bv dit en dit gevonden. Maar nu staat in mijn berichten lijst allemaal placeholders van lege conversaties. Dat lijkt helemaal nergens op...

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In het overzicht over een gesprek vegen van rechts naar links. Dan verschijnt een verwijderen knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Pff.. En dan noemen ze ios intuïtief. Ik ben meer een "press and hold" type of guy.
Ga ik vaker proberen, veeg voortaan wel eerst alle kanten op.

Dank je, Cubix.

[ Voor 38% gewijzigd door Eagle Creek op 24-11-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:35
Tja, intuïtief kan ook voor iedereen anders zijn natuurlijk. Jaren geleden toen ik net met iOS aan de slag ging vond ik het juist erg intuitief, juist door al die swipe bewegingen, zelfde geldt voor touchpad van de MBP toentertijd overigens.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 23:51

NSG

Je weet niks!

In iOS verwijder je vrijwel altijd dingen door te vegen, is (volgens mij) altijd al zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Enes_81 schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:35:
In iOS verwijder je vrijwel altijd dingen door te vegen, is (volgens mij) altijd al zo geweest.
Gebruik sinds 3 maanden een iPhone dus daar kan ik niet over meepraten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben het wel met Eagle Creek eens dat deze oplossing niet intuïtief is. Toon dan op zijn minst een hint dat vegen een actie met zich meebrengt.

Ik was het vegen al gewend, maar dat het nu van rechts naar links moet was niet snel duidelijk.

IOS7 lijkt me vooral 'beter' voor de ervaren IOS'er, niet meer voor de beginner helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Swipen is een shortcut. Je kunt ook via press-and-hold deleten, of via 'Edit' als dat beschikbaar is (wat 't wel of niet is afhankelijk van of er belangrijkere shit in de title bar te stoppen is.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 17:52
Eagle Creek schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:31:
Ik ben meer een "press and hold" type of guy.
Even voor alle duidelijkheid:
Swipen van rechts naar links werkt alleen voor complete conversaties
Binnen een conversatie kun je smsjes verwijderen door 'press and hold', klik op More... en klik dan linksonder op het afvalbakje

1 sms binnen een conversatie verwijderen werkt dus niet intuïtief!

[ Voor 34% gewijzigd door funk-e op 24-11-2013 17:30 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ach je kan geen OS maken wat volledig intuïtief is. Er zijn zoveel manieren om bepaalde zaken te doen..als je met alle mogelijkheden rekening zou houden dan krijg je bij elke scheet de melding 'U deed dit, wilde u misschien doet doen? Dat moet zo!".

Sommige dingen moet je gewoon even weten ;) Voor de volgende keer: binnen bijna elke iOS app kan je zo dingen verwijderen..sms conversaties, mails, you name it..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 23:51

NSG

Je weet niks!

"Sommige dingen moet je gewoon weten"

Mee eens, ben nu circa 2 jaar iPhone gebruiker en kwam er pas vorige week achter dat wanneer je de rekenmachine App hebt geopend en je telefoon horizontaal houd dat je dan een uitgebreidere rekenmachine krijgt. Ook kwam ik enkele weken geleden er perrongeluk achter dat wanneer je de camera App hebt geopend je foto's kan maken met de volume knoppen, op het laatste heb ik meerdere iPhone gebruikers gewezen en niemand die dat wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:08

FreakNL

Well do ya punk?

Ik wist het wel. Je kan ook de handleiding lezen. Dan weet je het wel. Maar dit is niet IOS specifiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:29
FreakNL schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:43:
Ik wist het wel. Je kan ook de handleiding lezen. Dan weet je het wel. Maar dit is niet IOS specifiek :)
Niemand gaat niet eerst de handleiding lezen voordat ze het product gebruiken.
En de meeste dingen kom je wel gewoon tegen als je het gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Enes_81 schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:40:
"Sommige dingen moet je gewoon weten"

Mee eens, ben nu circa 2 jaar iPhone gebruiker en kwam er pas vorige week achter dat wanneer je de rekenmachine App hebt geopend en je telefoon horizontaal houd dat je dan een uitgebreidere rekenmachine krijgt.
Trouwens, als je bovenin in de rekenmachine van rechts-naar-links of links-naar-rechts veegt, dan verwijder je het laatst ingevoerde cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik denk dat wanneer iemand van iOS naar Android gaat, dezelfde onhandigheid voelt. Je moet dan ineens ergens op drukken en vasthouden. Heeft naar mijn idee niets met intuïtief te maken, maar met een ontwerp keuze. Beide oplossingen zijn aan te leren en beide vind ik wel handig.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 17:52
Het rare hieraan is dat de werkwijze in iOS6 heel anders was dan nu in iOS7. Ik zou dan bij de eerste keer de app openen een melding laten zien waarin dit aangegeven wordt.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 15:01

TMC

funk-e schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:55:
Het rare hieraan is dat de werkwijze in iOS6 heel anders was dan nu in iOS7. Ik zou dan bij de eerste keer de app openen een melding laten zien waarin dit aangegeven wordt.
Nee, dat betekent dat je allerlei dingen moet gaan onthouden. Apple moet het gewoon zodanig ontwerpen dat het ook zonder dingen te onthouden gebruiksvriendelijk blijft. Dat is lastig, maar niet onmogelijk.

Ben het er wel mee eens dat je sommige dingen gewoon moet weten en dat niet alles in 1x duidelijk kan zijn. Daarom is het enigszins raar dat een conversatie wordt verwijderd door te swipen maar dat het dan in de conversatie weer anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Glashelder schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:13:
Ach je kan geen OS maken wat volledig intuïtief is. Er zijn zoveel manieren om bepaalde zaken te doen..als je met alle mogelijkheden rekening zou houden dan krijg je bij elke scheet de melding 'U deed dit, wilde u misschien doet doen? Dat moet zo!".

Sommige dingen moet je gewoon even weten ;) Voor de volgende keer: binnen bijna elke iOS app kan je zo dingen verwijderen..sms conversaties, mails, you name it..
Ben ik niet helemaal met je eens. Ok er zijn grenzen maar Apple maakt het wel bont in iOS7, valt me ook voor het eerst op. Verwijderen is dus niet overal het zelfde. Of nieuw item. Het is of "new" of een "+" en staat soms links en soms rechts, of ergens onder.

Ik vind het jammer dat Apple daar niet even rekening mee heeft gehouden. Intuitief is dat dingen overal het zelfde werken en dat je er niet over na hoeft te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ben ik nou een makkelijker gebruiker? Mij vallen die dingen niet eens op en heb ook nergens last van. Volgens mij heeft elke app ontwerper weer zijn eigen manier van implementatie. Zo maak je een nieuwe sms met een tekentje van een potlood. Het woord new ben ik nog nooit tegengekomen. Plusje volgens mij weer wel.

Signature van nature

Pagina: 1