Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Sony Vaio - geen Stereomix oplossing!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een prachtige Sony Vaio laptop gekocht: 17.3", i7 processor, 8gb RAM, 1TB HD, Full HD scherm, Bluray Disc station (RW)... eigenlijk alles is top!

Alleen.... geluid opnemen met de laptop via programma's als Wavepad e.d. kan alleen via het microfoon geluid (2e rangs met achtergrondgeluiden). Stereomix is niet aanwezig en ook niet te installeren. Een nieuwe audio driver (of update) accepteert de laptop niet zonder het geluid te storen en ook dan is de functie nog niet beschikbaar. Ook de experts van Sony en Mycom hebben geen oplossing kunnen vinden (bijv. Soundblast usb geluidskaart).

Googlen leert dat het vermoeden is dat Sony bewust deze opties blokkeert op hun laptops ter verkoming van het illegaal kopieren van muziek en video (Realplayer Download functie van youtube videos werkt nl. ook niet). Sony is natuurlijk zelf een grote speler op muziekgebied.

Ik heb dus een laptop gekocht die als Multimedia laptop wordt aangeprezen, maar een aantal core functies zijn niet eens uitvoerbaar, bij alle andere merken wel. Een oplossing lijkt onvindbaar... Ik sta dus op het punt de laptop terug te sturen.

Vind het erg jammer. De Vaios zijn mooie laptops met verder goede specs en een gelikte behuizing. Maar ik kan de laptop nu niet gebruiken waar hij in de hoofdzaak voor bedoeld is. Als Sony gaat censureren op producten van andere fabrikanten, dan had ik dit graag vooraf geweten.

Iemand dezelfde ervaring OF wellicht een oplossing???

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Mijn high end VAIO is uiteindelijk vlak na de garantieperiode in de container belandt vanwege uit elkaar vallen.
Ontopic: gelukkig is er veel keuze in USB geluidskaarten: http://tweakers.net/categ...xBVFlijpJVtJKlsaFSbG1tLQA

ms. kan je daarmee het opname probleem omzeilen

[ Voor 30% gewijzigd door JJ Le Funk op 24-11-2013 16:24 ]

d:)b :henk d:)b