MSI MPower + 4770k wilt niet overclocken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem ik heb een systeem met een MSI MPower Z87 moederboord, i7 4770k en Kingston HyperX Beast 2400 MHz geheugen en slaat de instellingen voor de overclock in de UEFI/BIOS wel op alleen ze worden niet gebruikt...

De 4770k is gedelid (al een tijdje) en ik kon in principe 1.38 Vcore met 4.7 GHz draaien, alleen mijn chip wilde niet heel graag naar de 4.7 dus heb de chip vrijwel altijd op 4.4 met Vcore 1.27 gehad (zal nog wel lager kunnen, maar temperatuur is geen probleem, hij is watergekoeld)

Nou is dus eigenlijk gewoon mijn vraag, hoe zou het komen dat mijn instellingen niet worden gebruikt, ik had al iets gelezen over het CMOS batterijtje dat leeg zou zijn, maar zou dat kunnen bij een moederboord van nog geen half jaar oud?

BIOS is trouwens al geupdate naar 1.6 en meerdere keren via de knop op de achterkant instellingen gereset (zelfde als het batterijtje eruit halen)

Specs:
Core i7 4770k
MSI MPower Z87
16 GB (2x8) Kingston HyperX Beast
Intel 330 240 GB SSD
Corsair TX850 PSU
(Er komt nog een R9 290x in :*) maar komende week nog even op integrated graphics, videokaart is al besteld bij Azerty, maar heb slechte ervaringen met XFX kaarten dus dan maar even wachten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-10 19:01
zet je ram Is op een lagere setting Want Hogere over clock betekend lagere ddr snelheid

en andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
(jarig!)
plaats eens foto's van de instellingen die je hebt gebruikt.. dit is te weinig info.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40
Ehhh, ik snap het probleem niet helemaal...
Werkte de overklok wel, maar nu niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
bumtroll schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:57:
zet je ram Is op een lagere setting Want Hogere over clock betekend lagere ddr snelheid

en andersom
Dat weet ik, maar mijn computer start gewoon op, maar niks werkt gewoon. Ik heb hiervoor altijd 4.4 Ghz kunnen draaien met 2133 MHz geheugen, op 2400 werd de pc instabiel. Ben geen noobie ;)

Het gaat niet over de de snelheid van het ram, foto's van de instellingen zijn ook niet nodig. Het gaat niet om 'de overclock', mijn moederboord slaat instellingen op, maar voert ze niet uit. Als ik dus naar mijn bios ga dan staan de instellingen er zoals ze zijn ingesteld, maar in de bios en CPU-Z wordt aangegeven dat mijn cpu nog steeds stock draait en ram op 1333 Mhz, oftewel stock.

Probleem is naar voren gekomen sinds ik Windows 7 opnieuw heb moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-10 19:01
zou ook geen cpu-z gebruiken Die liet mijn overclock eerst ook niet goed zien

maar wat ik begreep uit jou verhaal is dat je hem niet boven de 4,4 krijgt niet dat je hem niet eens meer boven de stock krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:51:
Ehhh, ik snap het probleem niet helemaal...
Werkte de overklok wel, maar nu niet meer?
Dit. Lekker vaag verhaal weer in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40
meirnoordermeer schreef op maandag 25 november 2013 @ 04:06:
[...]

Dat weet ik, maar mijn computer start gewoon op, maar niks werkt gewoon. Ik heb hiervoor altijd 4.4 Ghz kunnen draaien met 2133 MHz geheugen, op 2400 werd de pc instabiel. Ben geen noobie ;)

Het gaat niet over de de snelheid van het ram, foto's van de instellingen zijn ook niet nodig. Het gaat niet om 'de overclock', mijn moederboord slaat instellingen op, maar voert ze niet uit. Als ik dus naar mijn bios ga dan staan de instellingen er zoals ze zijn ingesteld, maar in de bios en CPU-Z wordt aangegeven dat mijn cpu nog steeds stock draait en ram op 1333 Mhz, oftewel stock.

Probleem is naar voren gekomen sinds ik Windows 7 opnieuw heb moeten installeren.
Ok, dus het is alleen het geheugen.
Dan lijkt het mij juist handig als je screenshots post...
(Steek er een USB-stick in en druk F12 oid. De mpower kan zelf screenshots maken)
Mogelijk zie je gewoon iets kleins over het hoofd..
Pagina: 1