Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb onlangs een HTC One aangeschaft en zit nu met het volgende probleem:

Mijn mobiel laat niet meer op en geeft de volgende foutmelding "Telefoon in de USB hostmodus, kan telefoon niet laden in de hostmodus"

Dit is gebeurt nadat ik een update had uitgevoerd op de mobiel. Wanneer ik de telefoon in safe mode opstartte heeft hij nog 2 dagen kunnen opladen, echter is dat nu ook niet meer mogelijk.

Heb ondertussen ook een recovery gedaan vanuit de boatloader waardoor ik al me gegevens kwijt ben, het probleem blijft zich echter voordoen.

Hij laadt nu alleen nog op wanneer ik de mobiel volledig uit zet, of nadat hij is uitgevallen.

Wie weet hoe ik uit de USB hostmodus kom zodat ik hem weer normaal kan opladen?

Als jullie nog meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag.

- BergRens11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:59
waarschijnlijk is er iets stuk... in de comments hier hebben de meeste een anders toestel gekregen:
http://forums.androidcent...-usb-not-recognizing.html

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De aansluiting van mijn mini-usb in me mobiel was inderdaad schokkend smerig. Er zat letterlijk een stukje wol in die vergelijkbaar is met wat je in je navel vindt, haha.

Doordat ik deze problemen net kreeg na een software update was mijn eerste gedachte dan ook dat het een softwarematig probleem was.

Echter heb ik waarschijnlijk het vuil te vaak aan gedrukt door de oplader er in te stoppen en hierdoor mijn usb aansluiting beschadigd.

Mocht iemand anders dus problemen krijgen met opladen dan geef ik als tip om gelijk je mini usb ingang schoon te maken met bijvoorbeeld een luchtcompressor.

- BergRens11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb met mijn HTC One een soortgelijk probleem.
Mijn HTC One laadt sinds kort namelijk niet op wanneer hij in het docking station zit, met dezelfde melding als hierboven is aangegeven: "Telefoon in de USB hostmodus, kan telefoon niet laden in de hostmodus".
Het gekke is echter dat mijn telefoon zich wel gewoon normaal oplaadt met de normale oplader.
Bovendien herkennen de computer en telefoon elkaar eerst wel, want de telefoon schiet eerst kort in de normale oplaadstand, maar dit verdwijnt daarna meteen weer.

Weet iemand hoe het precies zit met de hostmodus? (Hier is namelijk nergens iets over te vinden.)

Alvast bedankt.

Gr. Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ondervindt ook hetzelfde probleem als bergrens.
Iemand tips?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:59
Al naar je USB poort gekeken, beschadigingen? Vies?

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 05-03-2014 20:01 ]

Strava

Pagina: 1