[Win8.1]Mail mappen verdwenen na update 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een klant van mij heeft een vervelend probleem. Nadat hij een update heeft gedaan naar Windows 8.1 is zijn lokale account omgezet naar een Microsoft account. Volgens mij had hij zijn lokale account aan kunnen houden, maar heeft hij naar mijns inziens iets te snel doorgeklikt waardoor hij de optie over het hoofd heeft gezien. Bij deze actie zijn de lokale mail mappen die hij had aangemaakt in Windows Mail verdwenen. Deze werden niet in de cloud (Outlook.com) opgeslagen omdat de klant daarvoor had gekozen.

Nu ben ik gaan zoeken op zijn pc en vond de Windows.old map met daarin nog wat account informatie. Deze informatie zou allemaal moeten staan in:

code:
1
C:\Users\<username>\AppData\Local\Packages\microsoft.windowscommunicationsapps...\LocalState\Indexed\LiveComm

Al wat hier in staat zijn niet de mappen die de klant had aangemaakt (in .EML of welke vorm dan ook). Ook in de nieuwe account die de klant met de 8.1 update heeft aangemaakt is niets qua .EML bestanden of mappen terug te vinden.

Zijn deze mappen nu definitief verdwenen, of is er nog een mogelijkheid deze mappen terug te halen? De 'oude' lokale account staat nog onder 'users', maar in Windows is hij niet als actieve account te zien. Hij lijkt, op de map in users na, helemaal verdwenen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

de mail zou nog in het oude profiel moeten staan. welk mail programma gebruikt hij? Outlook? zoek op een .pst of .ost bestand.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Hij gebruikt het standaard Windows 8 mail programma/app. Dit zou werken met .eml bestanden die dus niet meer op de gebruikelijke plek staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Aangezien de standaard app niet met pop3 overweg kan zou dat betekenen dat zijn mail "ergens" in de cloud zou moeten staan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
CAP-Team schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:10:
Aangezien de standaard app niet met pop3 overweg kan zou dat betekenen dat zijn mail "ergens" in de cloud zou moeten staan.
Dat lijkt mij dus ook, maar als ik in het genoemde path kijk dan staan daar wel .eml bestanden. Ik heb daar de volgende accounts geconfigureerd :
  • 2x Office 365 (Exchange)
  • 1x Outlook.com
Neemt niet weg dat z'n mail overigens nog steeds 'in de cloud' zal moeten staan, aangezien (zoals CAP-Team het ook al aangeeft) er dus geen pop3 koppeling mogelijk is met de Windows Mail App :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Dat is inderdaad het meest logisch. Echter zijn geen van de mails die in de mappen zaten, inclusief de mappen op outlook.com te vinden. De klant wist mij te vertellen dat hij bij het instellen van zijn mail er expliciet voor heeft gekozen niets qua mappen in de cloud op te slaan. Deze optie werd aangereikt bij de configuratie van de mail app (Toen nog de standaard Windows 8 mail app). 8)7

De reden dat de klant overigens een Windows update heeft gedaan is omdat hij geen mails meer kon verzenden/ontvangen via de app. Bij het opnieuw configureren van het mailadres kon dit wel, maar waren wederom de mappen verdwenen. Ik begin steeds meer te vermoeden dat de configuratie van de mail app op de één of andere manier rot was (en nu dus is verdwenen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Reb87 schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:38:
Dat is inderdaad het meest logisch. Echter zijn geen van de mails die in de mappen zaten, inclusief de mappen op outlook.com te vinden. De klant wist mij te vertellen dat hij bij het instellen van zijn mail er expliciet voor heeft gekozen niets qua mappen in de cloud op te slaan. Deze optie werd aangereikt bij de configuratie van de mail app (Toen nog de standaard Windows 8 mail app). 8)7

De reden dat de klant overigens een Windows update heeft gedaan is omdat hij geen mails meer kon verzenden/ontvangen via de app. Bij het opnieuw configureren van het mailadres kon dit wel, maar waren wederom de mappen verdwenen. Ik begin steeds meer te vermoeden dat de configuratie van de mail app op de één of andere manier rot was (en nu dus is verdwenen)...
Vreemd, want volgens mij had de Windows 8 App die mogelijkheid ook niet.....misschien kun jij (aangezien het jou klant is en jij dus support moet leveren O-) ) het even testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Ik kan het lokaal opslaan van mappen ook niet reproduceren, want inderdaad, het was helemaal niet mogelijk (ivm IMAP). Het blijft een raadselachtig probleem, waarbij ik steeds meer het gevoel krijg dat de klant zijn mappen/mails echt kwijt is.
Pagina: 1