Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• theo98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-01 14:06
Hallo allemaal,

ik heb al een tijdje geen telefoon meer, en wil een snelle telefoon.
Ik dat eerst te denken aan de Xiaomi Hongmi, maar die is niet snel genoeg.
En toen hoorde ik iets over een Octa-core (8-core) smartphone va Jaike (jaike v8) en de ZOPO ZP998 en de THL T100 en T200,

maar de jaike v8 word het niet omdat hij te groot is, en de andere zijn uitverkocht of moet je heel lang voor wachten.

Wat moet ik doen?

Mvg

Theo

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-11 17:44
Wachten, want de soc is pas net beschikbaar en het loont om te wachten totdat de bekendere (voor mij althans) fabrikanten met een octacore telefoon komen.
Dan bedoel ik chinese merken als zopo, huawei, thl, iOcean, oppo, jiayu, neo etc..

Waarom is een hongmi niet snel genoeg?

Bij dagelijks gebruik is die octacore echt niet veel sneller hoor, dat is alleen leuk voor benchmarking.

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
theo98 schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:38:
Hallo allemaal,

ik heb al een tijdje geen telefoon meer, en wil een snelle telefoon.
Ik dat eerst te denken aan de Xiaomi Hongmi, maar die is niet snel genoeg.
En toen hoorde ik iets over een Octa-core (8-core) smartphone va Jaike (jaike v8) en de ZOPO ZP998 en de THL T100 en T200,

maar de jaike v8 word het niet omdat hij te groot is, en de andere zijn uitverkocht of moet je heel lang voor wachten.

Wat moet ik doen?

Mvg

Theo
De octa-core die het snelst leverbaar is, is de jiake v8 en de andere octa-cores worden later geleverd. Geduld is een schone zaak! De xiaomi hongmi is inderdaad snel genoeg voor de standaard dingen maar al speel je games, heb je liever een mtk 6592 dan een mtk 6589(T). Dat was ook de reden dat ik de jiake v8 en de zopo zp 998 besteld heb en natuurlijk is de mtk 6592 meer toekomst-proof. (De zopo heb ik voor een kennis besteld en de jiake voor mijn eigen :9

[ Voor 0% gewijzigd door Willian40 op 25-11-2013 16:09 . Reden: toevoeging&spel-fouten ]

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-11 15:32
dutchgio schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:42:

Bij dagelijks gebruik is die octacore echt niet veel sneller hoor, dat is alleen leuk voor benchmarking.
De bijbehorende GPU is toch een stuk sneller? Dat ga je wel merken lijkt me, wat dat was de bottleneck bij de MTK6589 generatie toch?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-11 15:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

dutchgio schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:42:
Wachten, want de soc is pas net beschikbaar en het loont om te wachten totdat de bekendere (voor mij althans) fabrikanten met een octacore telefoon komen.
Dan bedoel ik chinese merken als zopo, huawei, thl, iOcean, oppo, jiayu, neo etc..

Waarom is een hongmi niet snel genoeg?

Precies, de hele reden van de multi-core CPU's in telefoons is niet primair de snelheid, maar energie-verbruik. Hoe minder een cpu op 100% belasting draait, hoe lager het energie-verbruik. En met een octa-core is die tijd nog korter dan met een quad.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
je vraag is "wat moet ik doen" met als info:
- "ik wil een snelle telefoon"
- "iets over octacode"
- "jaike v8 te groot"
- "niet lang wachten"

dus... wat verwacht je van ons, dat wij een mooie octa code voor je aandragen?
Vertel eerst eens wat je met een telefoon wilt doen (en vooral waarom je de "snelste" wilt hebben), wat je budget is, wat je belangrijk vind (scherm, resolutie, helderheid, camera, on screen buttons of echte knoppen, looks etc)

en daarnaast hoort deze in een ander forum deel (MAA)
Bij deze dus ook verplaatst

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 26-11-2013 01:14 ]

Strava

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
wat je moet doen?

Misschien nu een basic model kopen zodat je terug kan bellen en sms'en, en dan de kat uit de boom kijken voor een octa-core en misschien wachten op reviews...

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

• SpookyManus
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-11-2024

• theo98
Halo,
Ik wol met de telefoon vooral dat alles snel gaat.
En moet er minstens 1.5 tot 2jaar mee kunnen doen.

Ik wil 1080p scherm
Snelle telefoon.
2 jaar mee door kunnen.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
ik denk dat een quad snapdragon 800 (of de 805) sneller is dan een mediatek octa core, verder is de snelheid van je flash geheugen ook erg belangrijk.

zolang je geen specifieke eisen stelt (je komt nu niet verder dan "snel" en "1080p scherm") kunnen we je niet helpen...

zie mijn vorige post:
Prulleman schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:53:
...

dus... wat verwacht je van ons, dat wij een mooie octa code voor je aandragen?
Vertel eerst eens wat je met een telefoon wilt doen (en vooral waarom je de "snelste" wilt hebben), wat je budget is, wat je belangrijk vind (scherm, resolutie, helderheid, camera, on screen buttons of echte knoppen, looks etc)

...
budget lijkt me het meest essentieel... :), maar ook scherm afmetingen zijn heel bepalend.. een 6" telefoon is heel anders dan een 4"

Strava

• theo98
oke,
Ik heb budget tot max 370-380 euro.
Scherm niet groter dan 5.5 inch, en niet kleiner dan 4.8 inch.
En ik moet er 1.5 tot 2 jaar mee kunnen doen.
En wat ook handig zou zin is als er veel costum roms zijn, maar dat maakt niet heel veel uit.

Verwijderd

Volgens mij maakt het verschil tussen octacore en quadcore niet zo gek veel uit. Je zal waarschijnlijk een betere batterijduur hebben maar qua prestaties denk ik niet dat het zo veel zal uitmaken.

Kijk in de plaats eens naar de huidige smartphones met een quadcore die zichzelf al bewezen hebben. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de pricewatch: Oppo Find 5 32GB Zwart.

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:57
theo98 schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:43:
oke,
Ik heb budget tot max 370-380 euro.
Scherm niet groter dan 5.5 inch, en niet kleiner dan 4.8 inch.
En ik moet er 1.5 tot 2 jaar mee kunnen doen.
En wat ook handig zou zin is als er veel costum roms zijn, maar dat maakt niet heel veel uit.
Als ik jou was zou ik naar een winkel gaan en je daar laten informeren. De chinese toestellen zijn bij uitstek geschikt voor mensen die zelf veel onderzoek kunnen en willen doen.
Pagina: 1