Goede headphone (Supra aural) voor 40 tot 60 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede headphone voor onder de € 90,-.
Wat ik na wat uitzoekwerk heb begrepen is, dat veel headphones van onder de € 30,- nou niet bepaald goed te noemen zijn. Een headphone van meer dan € 90,- kan ik me op het moment niet veroorloven.

Nu mijn goedkope slechtklinkende headset (Supra aural) van de Blokker het begeven heeft, wil ik wat meer geld uitgeven voor een goed product. Ik heb ook een Philips headphone (Circum aural) met een harde plastic beugel/hoofdband die bij beweging over mijn kalende kop naar achteren glijdt. :| Langdurig dragen van Circum aural- headphones vind ik niet echt comfortabel en oordopjes vind ik ook niet al te fijn na een tijd. Supra aural- headphones zet ik – voor mijn gevoel - gemakkelijker op en af, het voelt ook licht en comfortabeler aan.

Waar gebruik ik de headphone voor:
Ik zit vrijwel elke dag met een headphone op tijdens computerwerk op mijn notebook (minimaal 5 uur per dag).
Ik kijk en luister o.a. naar Uitzending Gemist, documentaires, talkshows , vlogs, gesproken woord (bv. TEDtalks) op YouTube, en natuurlijk muziek (van klassiek tot Skrillex) en soms films en afleveringen van een serie.
Ook als ik aandachtig een flink stuk tekst lees en naar niets luister, zit de headphone op mijn hoofd. Ik gebruik het dus ook om omgevingsgeluid te dempen. Denk aan een radio, tv, (telefoon)gesprekken op de achtergrond.
Bij het aanklikken van een filmpje op bv. YouTube zit de headphone alvast op mijn hoofd, ik hoef het dan niet steeds op en af te zetten.

Wat vind ik belangrijk.
- Supra aural met comfortabele, duurzame ronde leren kussentjes.
- Comfortabele hoofdband die na 5 uur dragen nog niet irriteert.
- Veel demping van omgevingsgeluid.
- Weinig lekken van geluid naar de omgeving (gesloten klankkast)
- Liefst een afneembare (dus vervangbare) kabel aan één kant.
- Volumeregeling in de kabel is gewenst (maar gezien mijn budget niet haalbaar)
- En natuurlijk relatief goed, authentiek en zuiver geluid voor de prijs.
- (Ik gebruik de headphone niet onderweg en transporteer het niet dus opvouwbaarheid is geen vereiste).

Bij mijn zoektocht ben ik vier interessante headphones tegengekomen:
Pioneer SE-MJ711-R Bass Head voor slechts € 16,95 (spotgoedkoop, met vaste kabel)
Pioneer SE-MJ751 (Zwart) voor € 58,- (universeel vervangbare jackplugkabel en basregeling)
AKG K450 - Koptelefoon – Opvouwbaar voor € 49,99 (afneembare speciale AKG-kabel)
AKG K619 Zwart voor 69,95 (vaste kabel maar wel met volumeregeling)

AKG is een topmerk op het gebied van headphones maar de Pioneers zien er ook goed uit. Het probleem is dat ik nergens kan luisteren en vergelijken zodat ik een goede keuze kan maken. Ik twijfel vooral tussen de Pioneer SE-MJ751 (Zwart) en de AKG K450. Welke van de twee is beter? :?

De Pioneer SE-MJ711-R Bass Head voor slechts € 16,95 is lekker goedkoop maar ik ben bang dat de lage tonen te overheersend zijn en het daarom een miskoop is. Op de verpakking staat “Extreme Bass” en “Bass Head”. Of kan ik beter meer geld uitgeven en voor de veel duurdere AKG K619 gaan?

In welke volgorde plaatsen jullie deze vier headphones als het gaat om geluidskwaliteit, bouwkwaliteit en comfort?
:)

[ Voor 6% gewijzigd door Shmoopy op 25-11-2013 23:22 . Reden: typo ]