Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Mijn Nexus 4 met android 4.4 haalt via exchange zijn mail op van de server. Via de security policy die hieraan hangt worden bepaalde dingen geforceerd op de verschillende devices. Niks mis mee, maar een setting die nu iets blokkeert op mijn telefoon wil ik uitschakelen. Nou is mijn kennis op dit gebied niet heel groot en ook in mijn security policy kan ik hier geen optie voor vinden om te zorgen dat deze optie wel kan worden ingeschakeld. Alle google termen die ik kon verzinnen hebben helaas geen resultaat opgeleverd, dus dan maar bij de mensen vragen die er echt verstand van hebben.

Hoe kan ik zorgen dat deze optie niet meer geblokkeerd wordt?
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/117fimp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je vraag is hoe je in Exchange de policy kunt uitschakelen die in de Android zorgt voor 'Widgets uitschakelen'?
offtopic:
Screenshots zonder tenminste ook een tekstuele versie zijn IMHO slecht. Over X maanden is het screenshot van de site weg, zodat het topic nutteloos wordt voor anderen. Sowieso is het topic voor anderen al onvindbaar als er geen doorzoekbare tekst is.

En als je foutmeldingen langs Google haalt, wil je IMHO overigens altijd een Engelstalige interface / melding nemen.

Anyway: [google=android exhange policy widgets] geeft http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=39998 wat suggereert dat het een Android-bug is ipv een Exchange-setting.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:05
Instellingen als deze pas je ook helemaal niet aan in je security policy ; dit valt onder de Exchange Activesync policy. Dit heeft verder ook weinig te maken met Server 2008 maar meet met Exchange (de versie van Exchange is bepalend hoe en waar je deze instellingen precies aanpast).
Onder Exchange 2010 staat dit onder Organization Configuration => Client Access => Exchange Activesync Mailbox policies (onder 2007 staat het volgens mij ook op dezelfde plek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Killah_Priest schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:43:
Instellingen als deze pas je ook helemaal niet aan in je security policy ; dit valt onder de Exchange Activesync policy. Dit heeft verder ook weinig te maken met Server 2008 maar meet met Exchange (de versie van Exchange is bepalend hoe en waar je deze instellingen precies aanpast).
Onder Exchange 2010 staat dit onder Organization Configuration => Client Access => Exchange Activesync Mailbox policies (onder 2007 staat het volgens mij ook op dezelfde plek).
Met mijn security policy bedoelde ik deze exchange policy. Sorry als ik een beetje onduidelijk ben geweest.
Het probleem is nou juist dat je daar helemaal niks in kan stellen wat ervoor gaat zorgen dat lockscreen widgets weer gaan werken.

Het lijkt dus heel erg op die bug in android en dan kan ik er dus gewoon niks aan doen of iemand moet nog een oplossing ervoor hebben.