[PC] Lag in Saint Row The Third

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 01:11
Hier volgt een heel verhaal, dus om de beginnen de laptop:

i3 2.13ghz
Ati HD5165
4GB DDR3 RAM
Windows 7 SP1

Dus, 2 maanden terug had ik nog een harde schijf (WD 500GB 5400rpm) in deze laptop, daarop staat nog steeds windows en alles voordat ik op een ssd overstapte.

Al ik vanaf de harde schijf (maakt niet uit of ik vanaf die schijf boot als die in de laptop zit of als die via USB aangesloten is) haal ik 29 tot 41fps met SR3 op medium 1366x768 instellingen, op de SSD (Plextor M5S 256GB) haal ik op dezelfde instellingen 11 tot 14fps.

Het maakt niet uit welke instellingen het zijn, zelfs op aller aller laagste heb ik slechts zoveel frames op de SSD, maar als ik de harde schijf aansluit op USB en daarvan de spel start, heb ik gewoon 29 tot 41fps.

Ik heb van alles geprobeerd, firmare van de ssd updaten, windows herinstalleren, game herinstalleren, ik heb zelfs beide harde schijf en ssd compleet leeggehaald en alleen windows met updates drivers en de spel geïnstalleerd en alsnog is het effect hetzelfde, de spel lagt als de pest vanaf de ssd.

Ik ben einde raad, nu moet ik iedere keer de harde schijf aansluiten om die spel te kunnen spelen.

En het is alleen zo met SR3, Minecraft werk normaal en Burnout Paradise ook, al is daar het probleem dat die de savefile niet wil lezen maar dat is een ander verhaal.

Weet iemand raad mee?