• MarcT-NL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-10-2022
Ik heb de handleiding gelezen, gegoogled en op dit forum gezocht, maar ik snap iets niet. Ik heb net een MSI Z87-G41 PC Mate moederbord gekocht. Dat ondersteund 7.1 geluid volgens de specs. Maar achterin zitten maar 3 geluid-jacks: Speakers (stereo), Line-in, Line-out.

Ja, waar komt dat 7.1-geluid dan uit ? Overigens gaat het mij slechts om 5.1-geluid, maar de vraag is hetzelfde. Ik het een 5.1 boxensysteem (Creative Labs), met 3 jacks: Front L/R, Rear L/R en Center/Base...

Toch lees ik op een ander forum dat ik echt geen aparte geluidskaart erbij hoef te kopen, en dat de 3 jack-ingangen om te programmeren zijn. Ok... staat niets van op internet of in de handleiding. En met 3 jacks zou ik hoogstens aan 5.1 kunnen komen. Terwijl de kaart toch 7.1 ondersteund...

Wie snapt dit ?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

HDMI :) en volgens mij zijn die audio jacks in/out, dus de lin out is out maar dan l/r achter en de microfoon/lin in is dan center of r/l midden.

[ Voor 90% gewijzigd door Damic op 23-11-2013 21:47 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 19:14

Metro2002

Memento mori

Of 1 van die jackpluggen is zowel analoog als optisch digitaal uit , hebben veel laptops ook. Dan moet je een optische kabel hebben met een 3,5mm plug aan de ene kant en standaard toslink aan de andere kant.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

FP connector doet mee dienst als extra uitgang?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag