Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Iemand heeft iets van mij gekocht vanmiddag, en heeft het overgemaakt via internet bankieren bij mij thuis.

Het geld staat er dus wel, maar kan er niet bij komen.

Telkens als ik iets wil overmaken staat er Uitgesteld terwijl ik genoeg saldo heb.

En aan mijn eigen geld kan ik wel bij.

Die persoon kan dat geld toch niet terug trekken lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:43
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar, je hebt het over geld ontvangen van de persoon die iets van jouw overgenomen heeft. En je hebt het over het betalen van een rekening/of iets degelijks.

1: De persoon kan een overboeking niet zomaar terug boeken, zie onderstaand van de rabobank site:

Te veel, verkeerd of dubbel overgeboekt
Heeft u via bankgiro of acceptgiro te veel overgemaakt, een bedrag dubbel betaald of overgeboekt naar een verkeerd rekeningnummer? Dergelijke betalingen kunt u niet intrekken. De ontvanger zal het bedrag moeten terugboeken.

Kent u de ontvanger? Vraag diegene om het te veel betaalde bedrag terug te boeken.
Kent u de ontvanger niet? Neem contact op met uw eigen Rabobank. Wij vragen de begunstigde dan om het geld naar u terug te boeken.

2: Dat een betaling is uitgesteld is een teken dat de betaling niet kan worden voltooit wegens een fout.
Dit kan zijn omdat het saldo ontoereikend is. Of omdat bijvoorbeeld het rekening nummer niet bestaat of iets in die richting. :)

Uitgesteld
Dit houdt in dat een opdracht niet kan worden uitgevoerd, bijvoorbeeld omdat uw saldo ontoereikend is. De opdracht wordt gedurende twee werkdagen regelmatig opnieuw ter verwerking aangeboden. Kan de opdracht hierna nog niet worden uitgevoerd, dan wordt deze afgekeurd.

Bron: 1 Terugboeken
Bron: 2 Uitgesteld

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Ik probeer dus iets over te maken van het geld wat ik ontvangen heb, en dat wil niet.
Kan er helemaal niks mee, alsof het er nog niet helemaal opstaat.

Persoon heeft ook Rabo dus ik snap er niks van.

Saldo is niet het probleem, ik zou toch gewoon met dat geld kunnen betalen en pinnen als het op mijn rekening staat?

Ik weet dat er een limiet is wat je kan pinnen, en daar ben ik nog niet overheen.

[ Voor 33% gewijzigd door Signex op 23-11-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De bijschrijving die je op de rabo ziet, is wel direct zichtbaar, maar nog niet verwerkt. Gaat meestal nog een dagdeel/dag overheen, voordat je er ook wat mee kan doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Ok dat heb ik persoonlijk nog nooit mee gemaakt, als het om Rabo naar Rabo hoort het er direct op te staan.

Edit: Zou het morgen al wel verwerkt zijn, of is dat alleen op werkdagen?

[ Voor 26% gewijzigd door Signex op 23-11-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:36

ManiacsHouse

Scheisse!

SinergyX schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:49:
De bijschrijving die je op de rabo ziet, is wel direct zichtbaar, maar nog niet verwerkt. Gaat meestal nog een dagdeel/dag overheen, voordat je er ook wat mee kan doen.
Dat is niet zo. Geld zichtbaar op de rekening is gewoon bruikbaar. Helemaal van rabo naar rabo.
In het verleden had je nog wel van die geintjes. Abn/amro stond je studiebeurs er op en kon jeniet pinnen. Sta je dan voor lul in de supermarkt.

Vziw kun je ze nu gewoon bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 23-11-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Maar dan zou er toch een storing moeten zijn bij Rabo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:43
Als je je browser opstart :) en google intyp dan kan je zelf ook achter deze info komen 8)
Signex schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:55:
Maar dan zou er toch een storing moeten zijn bij Rabo?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Alsof ik dat al niet gedaan heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:16
..ik neem aan dat je "van" en "naar" rekening goed geselecteerd hebt? (misschien heb je per abuis de verkeerde rekening geselecteerd waar niet genoeg saldo op staat? )

zoals al eerder gesteld, overboekingen tussen eenzelfde bank is direct verwerkt.

http://www.rabobank.nl/pa...n_internationale_betaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Zou het niet zo kunnen zijn dat degene die het naar jou heeft overgemaakt onvoldoende saldo daarvoor heeft, en dat daarom de overboeking nog kan storneren?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

ATS schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:05:
Zou het niet zo kunnen zijn dat degene die het naar jou heeft overgemaakt onvoldoende saldo daarvoor heeft, en dat daarom de overboeking nog kan storneren?
Dan had de bank de overboeking nooit uitgevoerd. Zou wat zijn zeg...
Misschien zit er wel een skimmer op je lijn. nieuws: Nederlandse banken: installeer geen illegale software :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 533014

Geld staat er maandag pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 20:25
Het voordeel van de Rabo, is dat je gewoon kunt bellen met de lokale bank waar je je rekening hebt staan. Uiteraard op kantoortijden. Heb je dit al geprobeerd? Misschien kunnen zij dan ook toelichten wat er precies gebeurde. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit nu in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11

Mx. Alba

hen/die/zij

Voor privé-rekeningen wordt de daadwerkelijke verwerking van saldi alleen op werkdagen gedaan. Vaak zie je een nog niet officieel verwerkte overschrijving al wel in je overzicht staan, maar omdat hij nog niet officieel verwerkt is, is het geld er eigenlijk nog niet.

Maar een betaling die ter verwerking is aangeboden kan niet worden geannuleerd. Alleen automatische incasso's kunnen worden geannuleerd en daar was hier geen sprake van.

Heb je het geld ondertussen binnen? :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

[message=413 5649,noline]Albantar schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:53[/message]:
Voor privé-rekeningen wordt de daadwerkelijke verwerking van saldi alleen op werkdagen gedaan. Vaak zie je een nog niet officieel verwerkte overschrijving al wel in je overzicht staan, maar omdat hij nog niet officieel verwerkt is, is het geld er eigenlijk nog niet.

Maar een betaling die ter verwerking is aangeboden kan niet worden geannuleerd. Alleen automatische incasso's kunnen worden geannuleerd en daar was hier geen sprake van.

Heb je het geld ondertussen binnen? :)
Rabo -> rabo is direct https://www.rabobank.nl/p...n_internationale_betaling
Andere bank eerstvolgende werkdag maar blijkbaar is het geld al dan wel zichtbaar. Mijn mening is dat dit mrt alles geautomatiseerd een achterhaald iets is. Puur kwestie van cententrekkerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
En wat zei de rabobank toen je ze belde?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 12:37
thewizard2006 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:30:
En wat zei de rabobank toen je ze belde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Rabo is de afgelopen weel vollop aan het rommelen, sommige betalingen komen pas heel laat door of laten een vreemde status zien.

Problemen zijn nu bij opgelost. Stond ook één of andere meldingen in je berichten box.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 15:59
Ben benieuwd hoe dit is afgelopen.
TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26

St@m

@ Your Service

cactusman schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:35:
Rabo is de afgelopen weel vollop aan het rommelen, sommige betalingen komen pas heel laat door of laten een vreemde status zien.

Problemen zijn nu bij opgelost. Stond ook één of andere meldingen in je berichten box.
Waren problemen bij Equins, niet zozeer bij de Rabo. Ook o.a. ING had er last van.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1