Parentheses in dos-venster werken niet*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo,

De left and the right ( ) tekens werken bij mij niet in een terminal. Ik krijg dan < of > te zien.
Ik heb de landtalen nagekeken en die staan goed.
En in systeembeheer heb ik bij hardware het toetsenbord verwijderd en weer opgestart.
Öok heb ik met google gezocht op deze foutmelding maar niks gevonden.

Tevens heb ik nog een andere pc waar windows xp op staat maar daarbij het zelfde probleem als hierboven.

Weet iemand hoe je dit kan op lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows heeft geen terminal, die heeft een command prompt of een power shell. Als je hier andere tekens krijgt dan in kladblok, moet je eens gaan kijken onder welke gebruiker je 'm start, wat van die gebruiker de toetsenbord indeling is (landinstellingen maken niet veel uit).

Een plaatje met voorbeeld is ook wel handig om te posten. Heb je overigens andere toetsen nog langsgegaan om te kijken waar ( en ) dan wel zouden zitten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
Hero of Time schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:35:
Windows heeft geen terminal, die heeft een command prompt of een power shell. Als je hier andere tekens krijgt dan in kladblok, moet je eens gaan kijken onder welke gebruiker je 'm start, wat van die gebruiker de toetsenbord indeling is (landinstellingen maken niet veel uit).

Een plaatje met voorbeeld is ook wel handig om te posten. Heb je overigens andere toetsen nog langsgegaan om te kijken waar ( en ) dan wel zouden zitten?
Bij mijn toetsen zit de ( boven de 9 en de ) boven de 0. En ik heb geen andere toetsen die ( ) kunnen printen.
In kladblok doe die toetsen ( ) het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik vraag niet wat er op je toetsenbord staat, dat geloof ik wel (en boeit niet erg, je kan een Franse indeling (azerty) pakken en toch gewoon US Internationaal (qwerty) gaan typen). Het gaat erom of je nog andere indelingen hebt ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
Hero of Time schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:02:
Ik vraag niet wat er op je toetsenbord staat, dat geloof ik wel (en boeit niet erg, je kan een Franse indeling (azerty) pakken en toch gewoon US Internationaal (qwerty) gaan typen). Het gaat erom of je nog andere indelingen hebt ingesteld staan.
Wat bedoel je met andere indelingen. Ik heb het toch duidelijk uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

verbatim schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:11:
Weet iemand hoe je dit kan op lossen.
Brilletje kopen, vishaken intikken, de verschillen zoeken... 8)

offtopic:
en tijdig de shift-toets loslaten bij het tikken van een titel -->PARENTHESIS ontschreeuwd

[ Voor 19% gewijzigd door Lustucru op 23-11-2013 21:52 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
verbatim schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:05:
[...]

Toetsenbordtaal in de command prompt/powershell. Die kan anders zijn dan in de rest van Windows waardoor je inderdaad andere tekens krijgt dan in notepad.

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 23-11-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

verbatim schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:05:
[...]

Als het duidelijk was, had ik er niet naar gevraagd. Zoals hierboven al staat, per programma kan je een indeling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
Hero of Time schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:58:
[...]

Als het duidelijk was, had ik er niet naar gevraagd. Zoals hierboven al staat, per programma kan je een indeling hebben.
Ik heb het probleem inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat was de oplossing dan? Het is wel zo aardig voor mensen die hetzelfde krijgen om even je oplossing te noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 14:29
Typ het in notepad en copy-paste het in de command prompt.

Overigens, het lijkt zo alsof het een '<'- of '>'-teken is, bij ziet het er ook zo uit. Maar ik ga er vanuit dat je dat wel getest hebt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ctrl + shift tegelijk indrukken kan ervoor zorgen dat je van toetsenbord-indeling switcht. Nogmaals ctrl + shift tegelijk indrukken zorgt ervoor dat alles weer naar normaal terugswitcht. Via configuratie-scherm kun je dit uitzetten geloof ik...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 14:29
Met alt-shift kan ook.
Inderdaad uitzetten in control panel -> region and language -> keyboard and languages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gewoon zorgen dat je geen extra indelingen hebt, ben je van dat hele gezeik af. Ik snap MS niet met die optie, er is geen enkele mogelijkheid om het UIT te schakelen, behalve dan door alle andere indelingen te verwijderen. Maar lekker als je een andere taal wilt leren of je bent meertalig. Als je bijvoorbeeld Japans moet typen, wil je niet dat je indeling constant verandert als je een bepaalde combinatie indrukt. Ik wil dan liever klikken of iets anders moeten doen, dan blind twee toetsen tegelijk in drukken. Dat laatste heb je namelijk niet altijd door dat 't gebeurt, met alle gevolgen van dien (wachtwoord velden bijvoorbeeld).

Pagina: 1