[win 8] SkyDrive map microsoft office 365

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 11:13
Goedendag,

Ik heb een licentie gekocht voor office 365 (incl skydrive dus). Dit omdat ik voor mijn school een laptop moet hebben en als ik thuis ben op mijn eigen pc verslagen wil schrijven.
Nu begreep ik van de microsoft site dat je via skydrive gemakkelijk bestanden met elkaar kan delen (dus als je op PC A een verslag maakt je hem op PC B kan bewerken). Het enige nadeel is hierbij dat mijn pc vaak aangeeft dat het bestand al in gebruik is bij een ander office gebruiker (wat niet zo is) En ook krijg ik vaan de melden dat de bestand niet geupload kan worden.

Maar nu valt mij iets op. Tijdens het installeren van office 365 wordt er een mapje Skydrive aangemaakt. Ik dacht handig nu kan ik snel en gemakkelijk bij mijn bestanden. Maar nu komt het probleem, die map wordt niet geupdate. Als ik bijv op mijn PC bestanden heb geupload naar skydrive via office en ik wil dat bestand dan emailen (dus ik ga naar het skydrive mapje) dan zit het bestand niet in het mapje.

Hopelijk is het een beetje duidelijk. Overigens draai ik op mijn laptop windows 8.1 en op mijn pc windows 8 (omdat de update van 8.1 niet in de store staat)

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
op je win8 laptop, check even je windows updates of je alles hebt, ga dan naar windows.nl en druk op de link die je brengt naar de update van win8.1

ik gebruik al sinds jaar en dag Skydrive. in win8.1 is dit ook ingebouwd (met het Microsoft account waarmee je inlogt op windows, log je ook in op skydrive). in win8.1 worden er 'pijltjes' op het bestand weergegeven als deze bezig is met synchroniseren. er wordt niks weergegeven als het bestand gesynct is. je kan de status eventueel in de skydrive-app weergeven in win8.1

als het goed is zou je die melding nooit mogen ontvangen, aangezien je met meerdere mensen tegelijkertijd aan een document kan werken... (bij office 2013/365 helemaal..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Gaat het om SkyDrive of SkyDrive Pro? Dat zijn namelijk twee verschillende programma's. SkyDrive synchroniseert met je Live account, SkyDrive Pro synchroniseert met SharePoint via je Organisatie Account. SkyDrive is inderdaad standaard geinstalleerd, maar SkyDrive Pro (voor Office 365) zit in Office 2013 of is als aparte download verkrijgbaar: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=39050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 11:13
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het gelukkig voor elkaar gekregen (op die windows 8.1 update na dan). Ik loop alleen nog tegen 1 probleem aan. Als ikk een bestand wil bewerken en weer ga saven krijg ik bij sommige bestanden de volgende melding van Office "Uploaden mislukt: vergrendeld door een ander gebruiker" Dit terwijl ik met niemand bestanden deel dan alleen met me zelf tussen mijn laptop en pc.

Iemand een idee hoe ik dit weg kan halen?