Spontane bevriezingen, brander die raar doet etc..

Pagina: 1
Acties:

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Mogguh,

Ik denk niet dat jullie echt met iets concreets komen, omdat ik alles al geprobeerd heb, maar goed, dit is het probleem:

Mijn systeem (sig) met als OS win2k, draaide altijd goed, maar de laatste tijd heb ik wat probs. De DVD speler zorgt ervoor dat mijn systeem stottert. Dat wil zeggen dat hij 15secondes hangt, en dan weer verder pruttelt voor ongeveer 30 sec. en daarna weer begint te stottere. Enige remedie: DVD speler lostrekken.

Mijn plextor brandt niet, als ik bijv. een audio cd ga schrijven, dan schrijft hij de TOC om vervolgens met command retry failed en een buffer-underrun te komen :? :? :? >> Leuk zo'n burn-proof.

Dit is wat ik inmiddels heb vervangen: bekabeling, moederbord, dvd-speler.

Ik heb ook geprobeerd een extra ide controller erin te pleuren, zo'n promise100 kaartje, maar die houdt echt NIET van windows 2000.

Zolang ik niet brand en/of de dvd losgekoppeld laat, kan ik lang pjoeteren. Het enige wat dan nog iets te vaak gebeurd: frosen system...

Echt van het ene op het andere moment HELEMAAL vast, ik kan niets meer doen, niets werkt....

Goed ik hoor het wel allemaal.....

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
Heb je geprobeerd je processor gewoon op 1000MHz te draaien i.p.v. overgeklokt, geheugen op 100Mhz i.p.v. 133? Geheugen kapot misschien?
Twee HD's zag ik in je specs, werken die wel goed samen (zelf ook wel es last mee gehad)?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Mee eens, terugklokken naar 1 GHz en dan testen. OC-ed geeft wel vaker probs (ervaring). CPU/Mem kan wel eens warm worden en dan een trash geven van data -> hangertje windows. Met name NT/Win2K is qua geheugen nog zeurderiger dan Win9x/ME, BSOD-jes zijn niet van de lucht in oc-ed setting. Ook even kijken hoe de CAS/RAS instellingen zijn, als je bijv, No-name certified mem hebt voor 333 instellingen en je gebruikt 222 dan moet je niet raar kijken als het mis gaat.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• RupS
Sowwy foutje van mij......

Ik heb het ook al geprobeerd als mijn proc op 1000 staat, Cas instellingen heb ik nu op 333 staan. met 222 of 322 start hij niet eens op....

Had ik erbij moeten zetten ;)

En over die harde schijven, het heeft tot voor kort altijd prima gewerkt....

Ik ga ook denken aan kapot geheugen, maar dan nog...

Denken jullie dat dat ook de oorzaak kan zijn van niet kunnen branden?

• RupS
Niemand met een ideetje???

Klinkt niemand bekend??

Pleur hem dan maar dicht hoor ;)

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Systeem even terug brengen tot het minimaal nodige (1 RAM module) en dan uit proberen. Als inderdaad een van je geheugen modules brak is kan dat best tot een failed burn leiden, een soort van mini crash die niet je hele systeem om zeep helpt..

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• RupS
Volgens mij heb ik het probleem gevonden: cpu....

Ik heb er nu ff een 933Mhz inzitten en vooralsnog gaat het goed.....

Zit inmiddels ook 2 x 256Mb Infineon in.....
Pagina: 1