Ik stel me even voor hoe dit artikel is geschreven:Dat terwijl de Xbox One in de winkel honderd euro duurder is. Xbox One-kopers krijgen echter wel de Kinect meegeleverd.
De redacteur leest ingezonden nieuwsbericht 'Xbox One en PS4 kosten evenveel om te maken. Hij/Zij denkt: oh WTF maar de Xbox One is 100,- duurder in de winkel, dit is nieuws! Terwijl de redacteur het bron artikel copy/paste en het vertaalt naar het Nederlands komt hij/zij er langzaam achter dat het niet zo heel vreemd is dat beide consoles even duur zijn, nagenoeg dezelfde hardware, zelfde generatie, directe concurrenten. Maar waarom is de Xbox One dan zoveel duurder. Na het zetten van de laatste punt bedenkt de redacteur zich: "ach kut maar bij de Xbox One krijg je een kinect... dat verklaart het. Maar shit nu heb ik al een heel artikel geschreven over niets! Na jou ik zet het er ergens als bijzin bij maar laat de titel hetzelfde. Scoren we ook meteen lekker veel hits!
Zelfs in het artikel zelf staat zinnen als "dat is niet verrassend"
Wat is nou het doel van zo'n soort artikel? Waarom niet er een leuke Tweakers.net insteek aan geven in plaats van wat makkelijke hitjes pakken, daarvoor kunnen we wel naar een van de andere 100.0000 copy/paste tech sites of naar nutech of all places. In zo'n teardown komen toch leuke feitjes naar boven over de gebruikte hardware. Dus hoe dit artikel er ook had kunnen uitzien:
- We zien toch weer dat er flink bezuinigd is op geheugen in de Xbox One, wat zijn daar de implicaties van?
- Nu de consoles ge-released zijn willen misschien meer developers er over praten.
- Zijn de driver problemen met de GPU al opgelost?
- Welk hardware component is waarschijnlijk verantwoordelijk voor het feit dat veel games op de Xbox One op 720p draaien ipv 1080p.
- Money angle: hoeveel meerwaarde heeft de kinect in Xbox One exclusives?
- En hoeveel voor 3rd party titels
- En hoeveel voor het bedienen van de console zelf
En ja het staat tussen quotes maar dat is geen catch all voor een technische website, mensen zeggen wel meer dat maakt het nog geen goede kop of relevant of waar of interessant om te lezen en dit lokt gewoon weer een flame