MSI game laptop model

Pagina: 1
Acties:

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10-2025
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- gamelaptop voor mijn schaarse vrije tijd :)

Wat mag je laptop gaan kosten?
- heeft geen belang. natuurlijk kijk ik wel als ik iets evenwaardig voor minder kan krijgen maar specc gaan voor.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
- de laptop verhuist enkel regelmatig van locatie in huis maar nooit buiten het huis :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- msi / hp / leveno en nog een paar omdat ik die goedkoper kan kopen :)

Eigen research: onderstaande laptops heb ik eigenlijk al uitgekozen. Ik heb nu enkel grote vragen bij beide modellen. Waarom is het ene zoveel goedkoper dan het andere ? Andere serie betekent hier percies niet veel grote specc verschillen dus vraag ik of iemand hiervan ervaringen heeft ? Warmte ? Uitlaat locaties goed ? stevigheid (in zover dat het er toe doet)? Toetsenbord oke ?

PS: belangerijk detail de nieuwe versie van de goedkoopste laptop zal OOK de 780m hebben !

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Gaming Series GT70 2OC-458NL€ 1.748,99€ 1.748,99
1MSI GT70 2OD-087NL€ 2.599,-€ 2.599,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.347,99

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 12:02
Er zijn eigenlijk maar 2 goede modellen game-laptops in die prijsklasse en dat zijn de Asus G750 en de Alienware 17. De rest heeft slechtere bouwkwaliteit, koeling en/of invoerapparatuur. Volgens mij krijg je de Alienware met 780m voor €1800 met de kortingsbonnen.

• willemvh
true maar ik kan via eigen zaakje kopen :) dus btw scheelt meer dan kortingsbonnen ! :)

Jammer genoeg enkel via mijn leverancier dan en die heeft geen dell :)

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09-2025
MSI is gewoon een goed merk hoor. Ik weet niet waar Lucash het vandaan haalt dat de Asus G750 zo goed is, als ik naar gebruikservaringen van Asus producten ga googlen zie ik allemaal verhalen van producten die net buiten de garantie kapot gaan.

Verder was ik voor die goedkopere MSI gegaan, een betere videochip en iets minder geheugen. 12 gb is meer dan genoeg voor gaming. 16 is een zware overkill.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Ik ben in bezit van zowel een alienware als msi.
Msi is een gx70 (zelfde barebone als de gt70)

1: het keyboard: geen duidelijke winnaar.. Alienware tikt persoonlijk fijner, maar ben die meer gewent.. Maar beide zijn erg goed.

2: scherm.. Groot manco voor de msi. Chi-mei 1080p panel op de msi word je gewoon niet genoeg bedient voor het geld, ik durf het panel gerust: slecht te noemen.

3: touchpad.. Hier blinkt de alienware gewoon in uit.. Ding is groter.. Accurater.. En voelt fijner.

4: koeling.. Hier vreet de alienware de msi op.. De koeling van de msi is gewoon duidelijk een stuk minder, en daarbovenop, nig een stuk luidruchtiger ook.

5: case bouwkwaliteit.. Hier word de msi ook vaak op afgebrand, maar dat valt mij best mee.. Er zit wel wat goedkoop hard plastic op en om. Waar de alienware tegenwoordig soft rubberized is en alu.. Is de msi deksel een plaatje alu en een deel palmrest.. Verder gewoon plastic.. Toch voel het niet aan dan hij uit elkaar valt.

6: ergonomie.. Beide zijn hier niet echt top in.. Ze zijn beide erg dik. En vrij lomp. Het is bijna gelijkspel met een hele kleine voorsprong voor de msi.. Die is iets dunner aan de voorkant. En ietsje meer wedge-shaped. Daarintegen voelt de palmrest wel enorm koud aan als ik hem buitens huis mee heb genomen.

7: performance.. Dit scheelt geen noemenswaardig verschil. Bij gelijke configs.. Al zal naar schatting in lange game sessies de msi de max turbo van de cpu niet altijd vasthouden bij gelijktijdige volle gpu belasting..

Dan zijn er nog wat punten..
Mijn 3 dagen oude msi ging kapot.. En moest opgestuurd worden, ben hem nu al langer kwijt dan in bezit.. Naadje dus. Zeker voor de proffesionele gebruiker..

Mijn 2 jaar oude alienware met stervende gpu, ik bel naar alienware.. Meneer.. Sorry dat het weekend er tussenzit.. Maandag komt de mo teur met nieuwe gpu+heatsinks+ moederbord.. Moxht dat ook nodig zijn (ik heb geen garantie uitbreidingen genomen. En op papier maar 1 jaar next day in home service.. Dit incident word aan huis.. Buiten de garantie kostenloos uitgevoerd).. Teven heb ik deze kaart 2 keer in en uitgebouwd.. Voorzien van arctic silver 5.. En zelfs 11 min op 200 graden in de oven gehad. Ook dell weet dit.. En alsnog word deze garantie repair zonder zeuren of moeilijk te doen uitgevoerd.

Dan nog een stukje upgrading..
Nu na 2 jaar krijgt de 675m gtx in mijn alienware het moeilijker hoge framerates neer te zetten...
Ik kan een gtx770 kopen. Nog geen 280€, die 1:1 zonder mods past.. Op de stock heatsink.. Een 770m heeft een 75w tdp.. De heatsink rated op 100w.. En de standaard vbios van dell laat al +135mhz core en 250mhz mem overclock toe.

Nu ze maandag een nieuwe gpu komen plaatsen. Had ik zelfs officieel van dell uit voor 250€ meerprijs een gtx680m ipv 675m die ik officieel had.. Kunnen laten plaatsen (helaas waren deze out of stock)

Ik heb volgende week een zo goed als nieuwe of vlam nieuwe msi tekoop dus... Wat hiervoor in de plaats kom? Een alienware!
Msi vs alienware is een gestreden strijd.. De alienware is op alle vlakken superieur, ik he het nu ook zelf uit eigen hand meegemaakt.. Ook al kost de alienware 500€ meer.. Dan nog.. Alienware

Asus is ridicuul duur.. Ik heb gezien hoe niet user serviceable hij is.. Oke. De asus gtx780m zit beter jn elkaar dan welke mxm kaart dan ook.. De case e.d. zijn ook prima.. Maar is eennstuk duurder dan alienware. waar ik tevens gewoon wel zelf mag overklokken en pasta vervangen en ram bij prikken zonder hem tot het mobo aan toe te strippen... G750jh blijft een ge wel dige machine!! Alleen totaal de markt uit geprijst

[ Voor 11% gewijzigd door aron225 op 23-11-2013 23:56 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• willemvh
super bedankt voor de info aron, mss moet ik dan maar aan een alienware denken als particulier :(

vooral het service puntje & het scherm zijn voor mij afknappers

• aron225
Ik zou dat iig zeker doen.
Vaak mensen die zeggen dat de msi net zo goed zijn, hebben niet de praktijk ervaring met beide machines..

Het matte chi mei op de msi is gewoon het slechtste 1080p panel dat je kan en zal vinden.
Alienware levert de 60hz schermen van redelijk tot goede kwaliteit, het 3d scherm is doorgaans beter, maar ook duurder, 3d kijken zal je waarschijnlijk tog nket gaan doen (ik heb het.. Gebruik t niet).. Maar het panel van de 3d versies (samsung sec5044) vind ik erg fijn kijken, en heeft absurde helderheid..

Alienware garantie is gewoon echt top! Ook al klink ik nu als een fanboy. Maar dat boeit me even niks..

Enigste leuke optie om een msi te nemen.. Is de medion te kopen. De i7 gtx680m.. Zelfde case e.d. als de msi.. Zelfde laptop.. Alleen medion sticker en blauw ipv rood..
De 680 is sneller als de 770. En kwa bouw en scherm e.d. identiek..
Alleen de prijs is dusdanog anders, dat het eventueel het overwegen waard is..

Dan nog zou k voor 1800 de alienware pakken

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

De GTX 770M of hoger is echt aan te raden voor een gaming laptop.

Ik heb de Asus G750 JX met 770M en gamen erop gaat prima.

• aron225
680m is behoorlijk sneller..
7970m is ook behoorlijk sneller
780m is ool behoorlijk sneller.

De 770m is geen stakker idd.. Maar pas met DIKKE overklok komt hij van ze plek.. Het is een bijna re-brand van een 670mx.. En overklokken doet een 670mx net zo goed als een 770..

Om je een idee te geven. Een 770m met +135core en +250memory. Zit ongeveer even snel als een STOCK 680m..

De asus g750jx is veel te duur (1750 euro), daar heb je ool een alienware 17 voor met zelfde specs (die je wel kan re-pasten.. Overklokken.. Gpu wisellen.. Garantie aan huis.. En noem maar nog meer voordelen)

Eerlijk s eerlijk.. 750 serie van asus is en blijft super mooi.. Jammer van die achterlijke koeling(mxm gpu in het middel.. Onder het keyboard.. Daar zitten ook de 2 extra ram sloten. Wil je de koelpasta vervangen. Of ram in de 2 slots.. Dan kan je hem tot mobo eruit is uit elkaar schroeven.. Dit kost je tevens je garantie bij asus.. Mijn alienware gpu heb k zelfs gebakken in de over en wordt aan huis vervangen voor gratis)

Verwijderd

De Asus laptop bevalt me prima hoor.

Ik speel de nieuwste spellen vloeiend op hoge instellingen.

Eind volgend jaar komt er bij mij een nog snellere laptop.

• aron225
Mijn 2 jaar oude alien gaat voorlopig niet weg..
Simpel omdat ik er gewoon een 780 of 880 in kan proppen..
Met een 780 kan hij gewoon weer anderhalf jaar mee..
Ik zie nog mensen met een r2 m17x met crossfire 2x7970m.
Deze notebook is 5 jaar oud ofzo.. En kan nog steeds prima mee.

Plus k heb een nieuwe msi met 8970m. Die gpu is een STUK sneller. Dan een 770 en zelfs 680m..

[ Voor 14% gewijzigd door aron225 op 24-11-2013 10:24 ]

Verwijderd

Ik koop gewoon om het jaar of 2 jaar een nieuwe.

• aron225
dat heb ik geprobeerd.. maar in praktijk blijkt toch dat er niets tegen een alienware op kan, heb al diverse notebooks gehad, al dan niet geleend / getest..
bto komt niet in de buurt..
msi had ik goede hoop van, maar stelt mij ook teleur,
asus prijs is HUGE voor wat je krijgt, en de extra prijs zie je niet terug in de machine zelf (om maar over garantie en upgrade mogelijkheden te zwijgen)

daaarom is voor de TS, gewoon een alienware, veruit de beste keuze

Verwijderd

Ok ik ga zeker ook naar Alienware kijken bij mijn volgende laptop aankoop.

• aron225
ja, zou ik zeker doen, vaak zijn er wel acties ofzo, om ze goedkoop te krijgen..
ik heb 1670 betaald voor de mijne 2 jaar terug, best nette prijs

Verwijderd

willemvh schreef op zondag 24 november 2013 @ 00:41:
super bedankt voor de info aron, mss moet ik dan maar aan een alienware denken als particulier :(

vooral het service puntje & het scherm zijn voor mij afknappers
De service is een nadeel van de shop waar hij hem heeft gekocht (alternate), niet van MSI zelf. Er zijn zat winkels die wel de moeite doen om je laptop relatief snel te repareren.

Neemt niet weg dat er geen enkel merk tegen de nest bussiness day garantie van dell op kan, al gaat het daar ook niet altijd goed.

• aron225
uhm.. dat valt best mee...
alternate neemt hem, ook na afkoel periode in, en stuurt hem door naar msi..
msi is de partij waar ik nu op wacht..
het hele doa verhaal boeit me niet, want dat is niet representatief voor garantie kwesties, tenzij binnen 14 dagen (en ja, alternate is een kutwinkel waar ik nooit meer zal komen), maar dat terzijde..
elke winkel zal bij een defect het apparaat innemen en opsturen naar msi, dit gebeurd nu ook met de mijne..

geeft verder niet, want zoals je zelf zegt, ook na next business garantie (die ik maar 1 jaar had en laptop nu 2 jaar oud is) word deze nog kostenloos aan huis gerepareerd..

op heel veel punten tipt er niets aan alienware.. en na een hoop gelezen te hebben, zal ik hem ook boven het asus g750 spul verkiezen

Pagina: 1