Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Ik heb van de week onderdelen besteld en geassembleerd, voor mijn schoonouders.
Het betreft een Asus H61M-A USB3 met daarop een Core i3-3240 en twee repen Kingston KVR13N9SK82/8, dus tweemaal 4.

Het geheugen los van elkaar werkt prima in slot 1. Doe ik er een tweede reep bij weigert het systeem alle dienst (gaat aan, geen piepjes of iets). Ook geheugen alleen in slot 2 werkt niet. Een BIOS-update bood geen soelaas. Heb geen ander DDR3 geheugen om te testen, maar wellicht zie ik iets nog over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 23-11-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:39
Wellicht is het 2e slot van het moederbord gewoon defect, normaal moet het gewoon werken als het latje werkt in het andere slot.. Even contact opnemen met de winkel dus voor RMA.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Ja, last resort. Wil eerst afwachten of er nog andere mogelijkheden zijn en anders nog een andere DIMM proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 02:44
Al in Slot 1 en Slot 3 gezet dat is namelijk de normale manier voor dual channel geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
cpu ff loshalen en kijken of er koelpasta in je socket is gevallen, das mij wel eens overkomen met een dergelijk probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Flaat schreef op zondag 24 november 2013 @ 00:42:
cpu ff loshalen en kijken of er koelpasta in je socket is gevallen, das mij wel eens overkomen met een dergelijk probleem
Nope, schoon :)

En @ daarboven: het moederbord heeft maar 2 sloten.
Pagina: 1