Harde schijf altijd van 50-100 %

Pagina: 1
Acties:

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 10:50
Hoi hoi,

Als ik taakbeheer open dan zie ik dat mijn harde schijf bijna altijd tussen de 50 en 100% zit. Sterker nog. Hij zit zelfs ontzettend vaak op 100%. Wilt dit zeggen dat mijn harde schijf misschien stuk is, ik een slechte sata kabel heb, mijn moederbord slechte datatransfer heeft of ligt het aan iets anders?

Mobo: Asrock FM2A75M-ITX
HDD: WDC WD10 EACS 65D6B0

Zelf heb ik nog niet geprobeerd om een andere schijf erin te steken. Deels omdat ik geen backup heb van deze schijf.

Groetjes!

[ Voor 13% gewijzigd door matthewk op 23-11-2013 11:14 ]

Consultant - Autogek

• Nubcaker
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10-2021
Hey,

Wat bedoel je precies met het feit dat jouw harde schijf altijd tussen de 50 - 100% zit? Dat hij 50 - 100% vol zit aan data?

Als je twijfelt aan je sata-kabel kun je altijd een andere kabel proberen te gebruiken, wellicht heb je er nog een paar liggen als jouw computer een self-built is.

Verder zou ik als ik jou was een backup maken van de belangrijkste bestanden die er op jouw HDD te vinden zijn en daarna een andere harde schijf proberen.

Wat je ook kunt doen is een extra harde schijf inbouwen en kijken of die wel naar toebehoren functioneert. Op deze manier kom je er gelijk achter of je moederbord, je sata-kabel of je HDD faalt.

Laat het maar weten! ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:21

Quad

Doof

Post maar eerst een screenshot met SMART waarden van deze schijf, kijken we daarna verder.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• matthewk
Quad schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:26:
Post maar eerst een screenshot met SMART waarden van deze schijf, kijken we daarna verder.
Hey,

Hoe lees ik deze af. Ben nog vrij nieuw op dat vlak :P

Consultant - Autogek

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
matthewk schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:17:
[...]

Hey,

Daarom zegt hij : post een screenshot.

Aan de andere kant, in taakbeheer staat toch niets over de harde schijf??? Dus waar je het over hebt is mij een raadsel.

[ Voor 21% gewijzigd door Reepje op 23-11-2013 14:39 ]

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 13:12
Reepje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:35:
[...]

Daarom zegt hij : post een screenshot.

Aan de andere kant, in taakbeheer staat toch niets over de harde schijf??? Dus waar je het over hebt is mij een raadsel.
Hij vraagt zich af met welk programma hij deze waardes kan vinden. Volgens mij kan het o.a. met Speccy. http://www.piriform.com/speccy/builds

En in windows 8 kan je in de task manager je disk activiteit zien, in procenten.

[ Voor 57% gewijzigd door GWashington op 23-11-2013 14:42 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Reepje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:35:
Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/nw5im.png

Nickname does not reflect reality

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:01
matthewk schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:17:
[...]

Hey,

google.nl ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
"virtual" disk?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Als dit een reactie is op mijn plaatje: geheel besides the point WAT er in staat hè, kijken even naar de vraag.

Nickname does not reflect reality

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:52:
[...]

Als dit een reactie is op mijn plaatje: geheel besides the point WAT er in staat hè, kijken even naar de vraag.
Dacht ff dat het OP was die dat plaatje postte.

Verwijderd

Een hardeschijf kan tot 200 kilobyte per seconde doen bij 4K random reads. Als je hardeschijf LEDje brandt, dan is dit vaak een teken dat je hardeschijf aan het seeken is. De snelheid stort dan in: van 150MB/s naar 0,2MB/s. Dat is de reden dat mensen een SSD nemen als systeemschijf.

Hoogstwaarschijnlijk dus niets aan de hand, maar voor de zekerheid kun je de SMART informatie posten met behulp van CrystalDiskInfo.

• matthewk
Ik ga het vanavond eens runnen. Gisteren de pc terug gehaald

Consultant - Autogek

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-01 21:54

jvhaarst

Eendracht maakt macht

matthewk schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:13:
Deels omdat ik geen backup heb van deze schijf.
|:( |:( |:( |:( |:(

Dat lijkt me het belangrijkste om het eerst te regelen voordat je ook maar aan iets anders denkt.
Ik heb geen enkele PC/Laptop/Watdanook meer zonder een backup, het kost 5 minuten om aan te zetten, en het gezeik dat je hebt als het een keer mis gaat is mij die paar euro in de maand meer dan waard.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Pagina: 1