Verwijderd

Topicstarter
Gister, toen ik een game aan het spelen was. Ging mijn computer ineens uit.
Kreeg deze toen ook niet meer opgestart. Aanvankelijk dacht ik dat het kortsluiting was op het stroomnetwerk, dit bleek niet te kloppen.
Nu elke keer als ik mijn computer aan wil zetten geeft deze een klik ( doet deze altijd) en daarna niks meer.
Na meerdere mogelijkheden getest te hebben heb ik het idee dat mijn videokaart naar de klote is.
Ik vermoed dat het niet het moederbord is, hiervan met ik meerdere pci-e sloten getest en allemaal geven ze hetzelfde.
Als ik de voeding uit mijn videokaart trek start mijn pc wel gewoon op.
Heeft iemand nog andere ideën om ook echt uit te sluiten dat het mijn videokaart is?
De PC is momenteel 2 maanden oud.

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 02:43

Pos

Andere videokaart van een vriend lenen, en die van jou in een ander systeem testen.

• Nubcaker
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10-2021
Aangezien jouw computer wel opstart als je de voedingskabel uit de GPU trekt, klinkt het voor mij als een soort kortsluiting in de videokaart zelf.

Je hebt uiteraard een VGA of DVI poort op je moederbord zitten, misschien kun je je videokaart volledig uit het systeem verwijderen en kijken of hij wel volledig werkt op de poorten van het moederboord zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.
Als ik de videokaart geheel verwijder start de pc gewoon op. Als ik alleen de voeding uit de videokaart haal start de pc ook gewoon op, alleen heb ik dan natuurlijk geen videokaart die werkt :) .
En helaas heb ik zo niet iemand waar ik even langs kan gaan om dit allemaal te testen, merendeel van mn vrienden hebben verjaardag/slapen nog/vriendenweekend etc. :(
Maar zal in elk geval kijken of ik ergens iets kan regelen :)

• Nubcaker
Ik snap uiteraard wat je bedoelt, ghehe.

Heb je niet nog een videokaart uit een oud systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Dit was mijn eerste zelfbouw pc, voorheen eigenlijk alleen maar laptops gebruikt...

• Nubcaker
Ah dat is wel balen...

Veel succes in ieder geval nog met het testen en repareren! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dank u!
Zal waarschijnlijk gewoon een RMA-tje worden van videokaart of voeding.
In elk geval bedankt voor de feedback :)
Pagina: 1