• triax85
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-02 15:06
Ben op dit moment aan het orienteren voor een nieuwe game pc. Zoals het er nu uitziet wou ik graag hier voor gaan:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5qlKn.png

Nu vraag ik mij af of het veel verschil maakt welk soort geheugen je neemt. Merk je veel verschil als je voor 1600 gaat ipv 2133? De meeste games die is speel zijn FPS en RPG's.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18

Thomg

Aww yiss

Het is handig geheugen te nemen die bij je processor past en ondersteund wordt door je moederbord.

Dus ---> pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Verwijderd

Heb je om te beginnen gekeken of het moederbord die geheugensnelheid ondersteunt? Verder is mijn ervaring dat het verschil tussen 1600 en 2133 niet merkbaar is in dagelijks gebruik.
Tip: genereer volgende keer even een rml in de pricewatch, dan kunnen wij de onderdelen meteen aanklikken.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:28
Over dit onderwerp is veel te vinden op google, gestaaft met benchmarks en alles erop en eraan ;)
Bv dit filmpje:
YouTube: DDR3: 2133MHz vs 1866MHz vs 1600MHz vs 1333MHz
Vanaf 1:35 beginnen de game benchmarks.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• triax85
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-02 15:06
Sorry, lees al lang hier op tweakers echter reageer ik eigenlijk nooit. Maar zie idd nu dat een rml makkelijker is. Bedankt voor de tip. En malantur bedankt voor het filmpje het is mij nu geheel duidelijk. Ik ga gewoon voor de 1600.