geen geluid door 3d kaart???

Pagina: 1
Acties:

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:55
Ik heb 2 a 3 weken geleden een voodoo 2 addon kaart gekocht voor mijn compaq 233 mhz met 32 mb ram. Naar mijn verbazing werkt alles goed in de compaq, maar ik heb geen geluid meer!?!

Systray start wel op, maar loopt heeeel veel vast, ongeveer na 1 a 2 minuten.

Als ik systray dan opnieuw opstart hoor ik niks. Als ik winamp aan zet en wat wil luisteren hoor ik niks.

Het gekke is, dat als ik dan de volumeschuif bij systray (rechtsonder) omhoog doe, dat ik even iets hoor en dat het heel snel minder wordt. Daardoor heb ik binnen 2 seconden geen geluid meer.

Iemand een oplossing?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geluidskaart ff opnieuw installeren?

Verwijderd

Zo'n soort gelijk iets heb ik ook wel een s gehad, had opeens geen beeld en geluid meer. Ik heb toen beide kaarten opnieuw geinstalleerd. >:)

• marteltor
ik heb sound on board :(
windows ook al opnieuw geinstalled...

• marteltor
niemand de oplossing?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kaartje in een ander slot misschien?

edit: is dr geen schroefje oid bij je geluidschip zeg maar aan de onderkant gevallen, zodat ie ergens sluiting maakt?
klinkt stom, maar t kan wel natuurlijk
offe nieuwe drijvers voor je sound/3d kaart
enne hou je het probleem als je je 3d kaart weghaalt???

• Felicia
  • Laatst online: 11:04
Het lijkt me niet dat de voodoo kaart het probleem geeft omdat een voodoo add-on kaart geen irq gebruikt. Wat wel kan zijn is dat de voodoo kaart dus een resource weg pikt van je geluidskaart.

Probeer inderdaad je voodoo eens in een ander slot en kijken eens (wat bij sommige mobo's met onboard sound geval is) of het niet aan je tweede pci slot ligt.

Wat je ook kan proberen is even gewoon die voodoo er uit halen en kijken of die het dan wel doet zo niet kan het zijn dat de er een condensator kapot is die de stroom levert voor de sound uitgang.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:33
Op donderdag 07 juni 2001 12:15 schreef wauskes het volgende:
Het lijkt me niet dat de voodoo kaart het probleem geeft omdat een voodoo add-on kaart geen irq gebruikt.
Voodookaart pakt geen irq?

moet je es in je pci device listing kijken, dan zie je wel dat ie wel een irq pakt

• marteltor
ik heb maar 1 pci slot :(

ik zal die kaart er eens uit halen.

alvast bedankt!!!

• Felicia
  • Laatst online: 11:04
Eehh mijn K6-2 300 had er 2 in zitten en tijdens het booten gaf hij aan 3X multimedia device (1X sound) en die had irq 5 de andere 2 irq NA dus als het neit klopt kan ie wel zonder irq (gewoon uitzetten in de bios).

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• marteltor
nieuwe trucachjes (of hoe je dat ook schrijft):

Ik heb geluidskaart en voodoo 2 opnieuw geinstalled. Ik ben er achter dat ik alleen een stappenplan hoef te doorlopen om geluid te krijgen :( :

-start pc op
-beindig systray (ctr-alt-del)
-start systray weer op
-doe beeldscherm uit
-druk op het knopje van geluid uit (dat op de monitor zit)
-doe monitor aan,
en voila,
er is muziek.

Kan iemand concurreren met deze techniek? ;)

Verwijderd

[LolMode.Enabled = true]
Toen ik de titel van je topic zag d8 ik logisch, ik krijg mijn geluid ook niet door mijn 3dkaart maar door mijn speakers.
[LolMode.Enabled = False]

Nee, ff zonder dolllen.
Ik heb ook problemen gehad met mijn geluid toen ik mijn voodoo 2 erin zette op mijn ouwe pc.
Toen heb ik alles opnieuw geinstalled en voila. Maar je moet ook ff naar je irq adressen enzo kijken. Zal wel een conflictje optreden

• marteltor
Op zaterdag 09 juni 2001 10:25 schreef eatmyshorts het volgende:
[LolMode.Enabled = true]
Toen ik de titel van je topic zag d8 ik logisch, ik krijg mijn geluid ook niet door mijn 3dkaart maar door mijn speakers.
[LolMode.Enabled = False]

Nee, ff zonder dolllen.
Ik heb ook problemen gehad met mijn geluid toen ik mijn voodoo 2 erin zette op mijn ouwe pc.
Toen heb ik alles opnieuw geinstalled en voila. Maar je moet ook ff naar je irq adressen enzo kijken. Zal wel een conflictje optreden
maar waarom doet hij het na de truc wel??? :?
en wat moet ik veranderen in die irq gevallen?, ik daar dus helemaal niet in thuis, ik weet net wat ze betekenen en wat ze doen.

• marteltor
laat maar,
mijn truc die ergens hierboven staat is versimpelt: monitor hoeft niet meer uit ;)
Pagina: 1