Allereerst: Deze pc wordt voor mijn oom die nu nog steeds op een oude bak bezig is die heel traag is geworden, hij heeft mij gevraagd om een pc in elkaar te zetten van rond de 400-500 euro. Hij zit volgens mij wel liever zo dicht mogelijk tegen de 400 aan want ik weet dat ze het niet breed hebben en dit geld is alleen voor de kast maar het beldscherm wat ze hebben is ook al ver verouderd, als ik hier dus geld op kan besparen kunnen ze er eventueel nog een beeldschermpje bij kopen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Hij gebruikt het vooral voor facebook spelletjes (farmville bijvoorbeeld). Mijn neefje speelt af en toe games als Age of Empires en kijkt streams van sporten en soms van games. Op de pc die ze nu gebruiken zijn deze streams niet om aan te zien dus ik zou dit graag voor hem willen veranderen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
400-500 euro, maar zo dicht mogelijk bij de 400.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord en muis hebben ze, ik denk dat ze het beeldscherm wel willen vernieuwen maar dat hoeft hier niet bijgerekend te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledige pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ze vroegen specifiek naar Windows 8, dus dit wil ik ze dan ook geven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Hmmmm, denk het niet maar een lawaaierige kast in de woonkamer is natuurlijk ook geen pretje.
Dit is het lijstje waar ik op uit ben gekomen:
Nu ben ik geen expert in pc's samenstellen en bij mijn vorige samenstelling had ik er ook een foutje in gemaakt waarbij componenten niet met elkaar samen werkten. Ook hoop ik dat het misschien wat goedkoper kan, of eventueel beter voor deze prijs.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden
EDIT: DVD brander erbij gezet omdat ze hier ook naar vroegen.
EDIT2: Voeding aangepast
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Hij gebruikt het vooral voor facebook spelletjes (farmville bijvoorbeeld). Mijn neefje speelt af en toe games als Age of Empires en kijkt streams van sporten en soms van games. Op de pc die ze nu gebruiken zijn deze streams niet om aan te zien dus ik zou dit graag voor hem willen veranderen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
400-500 euro, maar zo dicht mogelijk bij de 400.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord en muis hebben ze, ik denk dat ze het beeldscherm wel willen vernieuwen maar dat hoeft hier niet bijgerekend te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledige pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ze vroegen specifiek naar Windows 8, dus dit wil ik ze dan ook geven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Hmmmm, denk het niet maar een lawaaierige kast in de woonkamer is natuurlijk ook geen pretje.
Dit is het lijstje waar ik op uit ben gekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A8-6600K Boxed | € 86,90 | € 86,90 |
1 | ASRock FM2A75 PRO4 | € 64,15 | € 64,15 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 50,90 | € 50,90 |
1 | Cooler Master Force 500 | € 31,50 | € 31,50 |
1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit | € 84,- | € 84,- |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,- | € 65,- |
1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,99 | € 14,99 |
1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 35,95 | € 35,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 433,39 |
Nu ben ik geen expert in pc's samenstellen en bij mijn vorige samenstelling had ik er ook een foutje in gemaakt waarbij componenten niet met elkaar samen werkten. Ook hoop ik dat het misschien wat goedkoper kan, of eventueel beter voor deze prijs.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden
EDIT: DVD brander erbij gezet omdat ze hier ook naar vroegen.
EDIT2: Voeding aangepast
[ Voor 13% gewijzigd door DivineNL op 23-11-2013 17:04 ]