Windows 8.1 League of Legends BSOD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 16:23

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ongeveer een week geleden geupgrade naar Windows 8.1. Geen problemen mee voor de rest maar als ik League of Legends speel krijg ik de melding dat ik het programma af moet sluiten om dataverlies te voorkomen. Er staat ook bij dat ik te weinig RAM zou hebben. In mijn laptop (Lenovo G500s) zit 8gb RAM, dus dit is denk ik niet het probleem. Mijn videokaart is de NVIDIA Geforce GT 720M physical memory (2047mb) virtual memory (2048mb).

Ik krijg het probleem (blue screen of death) meestal na ongeveer 2 games en het gebeurd altijd mid-game. In het scherm staat ongeveer "drivers equal or less.sys"

Is dit een probleem met mijn laptop, League of Legends of Windows 8.1? Ik heb rondgekeken op Google en zie verschillende mensen met soort van dezelfde problemen. (o.a. op LoL maar ook Battlefield 4)

Als iemand mij zou kunnen helpen zou het mooi zijn :)

Alvast bedankt.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Ik zou beginnen met het updaten naar de laatste drivers van je videokaart en je chipset.

Nvidia 8.1 64-bit: http://www.nvidia.co.uk/d...rResults.aspx/70286/en-uk
Nvidia 8.1 32-bit http://www.nvidia.co.uk/d...rResults.aspx/70268/en-uk

Je chipset drivers weet ik niet welke je moet hebben, maar dit kan je snel achterhalen. Heb je een Intel Processor, dan moet je naar intel.com gaan. Heb je een AMD processor dan moet je naar amd.com gaan.

Vergeet niet bij de installatie van je videokaart aan te geven dat je een CLEAN (Schone) installatie wilt.

Succes!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:25
Als het, zoals ik vermoed, om een BSOD gaat met stopcode 0x0000000A (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL), is het inderdaad vaak een driver die roet in het eten gooit. Meestal valt uit de error wel op te maken om welke driver het gaat, dus bestudeer dat scherm aandachtig en pak een andere versie van de boosdoener.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.