Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Skype/M-Audio/Win8] Input S/PDIF komt niet binnen in Skype.

Pagina: 1
Acties:

• Ducky.nL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 13:07
Dag Tweakers!

Sinds gisteren heb ik Windows 8.1 geïnstalleerd op mijn audio workstation. Gisterenavond heb ik ook kunnen voicechatten op Skype, met als microfooninput het S/PDIF kanaal van mijn M-Audio 1010LT waarin mijn digitale mixer is vastgeknoopt, met daaraan een Rode NT1A condensormic. Vandaag kon ik echter niet met dit kanaal voice chatten. Skype ontkende gewoonweg dat er signaal binnenkwam, terwijl de mixer van mijn M-Audio driver venster aan max. input zit zodra ik op de Rode NT1A tik. Ook in mijn DAW, Sonar X1, kan ik mijn S/PDIF kanaal als input instellen en krijg ik gewoon playback in de vorm van een erg plezante feedback piep.

Dat Skype en.. naja.. welke andere software dan ook geen vriendjes zijn was mij al langer bekend. In Windows 7 had ik nogal meer dan eens hetzelfde probleem, maar daar was een Disable en Enable van de playback/recording devices in de Sound configuratie (right-click het volume icoon) genoeg om het probleem op te lossen, met zo af en to een benodigde reboot.

Wat er verandert is tussen gisteren en vandaag? Steam en Origin geïnstalleerd, en hier en daar wat randprogramma's zoals 7-Zip en WinAmp. Alle apparaatdrivers, waaronder ook de mobo drivers, waren gisteren al geïnstalleerd alvorens het installeren van Skype (wel aan te raden, uiteraard).

Google vertelt mij absoluut niets. Niet veel mensen hebben een 1010LT in hun homestudio DAW-computer en gebruiken diezelfde computer ook voor sociale activiteiten en gamen. Dit is volgens mij de reden waarom een Google search enkel irrelevante links opbrengt.

Tweakers forum heeft tot noch toe ook geen info voor me, helaas.

Hier een shotje van Skype's dB-meter vs. M-Audio's dB-meter:
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/vqydsvkzh/SPDIFSkype.png

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelf geen ervaring met dit spul, maar wellilcht dat Skype hem niet kan gebruiken omdat ie al door de Delta in gebruik is.
verder: Ik zie dat je ook een tab Input hebt. Hoe staat de boel daar? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ducky.nL
[b][message=41279488,noline]
verder: Ik zie dat je ook een tab Input hebt. Hoe staat de boel daar? :)
Alstu:
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/3onjr3tyn/M_Audio_Input_Tab.png

Same thing, echter kun je daar geen volume aanpassen bij de digitale inputs. Het laat wel gewoon zien dat er een input is.

De driver is meer een monitor programma'tje. Het is niet dat de input exclusief voor de driver wordt gebruikt; het kijkt naar de sterkte van het signaal en weergeeft de sterkte. Er wordt geen audio teruggespeeld. Dit is dus ook niet het probleem; de driver staat continu aan tijdens het opnemen en mixen in een Digital Audio Workstation als Sonar X1, no problem.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien is dat juist wel het probleem - ziet Skype hem daardoor als in gebruik door een ander apparaat en pakt ie hem daardoor niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ducky.nL
En ik vertel je dat dit zeerzeker niet het geval is. :P Het is een driver, geen applicatie die de audioapparaten claimed. Wellicht dat er andere programma's zijn die hem wel 'claimen'? Maar dan zou ik het audioapparaat niet eens moeten zien in de lijst met inputs in Skype, volgens mij.