Pc loopt vast na installatie videokaart driver

Pagina: 1
Acties:

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-02 22:28
Hallo medetweakers,

Ik zit met een heel irritant probleem in mijn pc namelijk, als ik mijn videokaart driver installeer en dan opnieuw opstart start mijn windows en zie ik het bureaublad komen zonder logo's of start knop en dan zit mijn pc helemaal vast. Dit is gekomen na installatie van mijn nieuwe SSD en schone installatie van windows.

Ik heb al 2 windows schijven geprobeerd en meerdere keren geinstalleerd en heel windows is up to date. Ik heb meerdere versies qua drivers geprobeerd. En het probleem treed echt alleen op na installatie van videokaart drivers.

Het betreft een XFX HD 6950 videokaart en ik draai windows 7 premium. Wie o wie kan mij helpen mijn pc weer normaal werkend te krijgen??

Alvast bedankt,

Jeroen

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:38

TommieW

Numa numa.

Welke hardware heb je? Waar haal je de drivers vandaan?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• jerrot
Intel Core i7 860 Boxed
-
Asus P7P55D

XFX AMD Radeon HD 6950

Thermaltake SopranoFx

Intel 320 SSD 160 GB
Win 7 home premium
Tagan BZ700 Watt voeding

De geprobeerde drivers zijn 13.1 en 13.9 van AMD site zelf

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je je geheugen al eens getest met memtext x86+? Als dit goed gaat test dan ook je cpu met bijv prime95. Zo kan je die twee onderdelen uitsluiten.

Als drivers installeert en je pc is niet stabiel dan wil dat vaak problemen geven.

• jerrot
Hoi Species,

Dat heb ik nog niet getest maar het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat het een van die dingen is omdat de pc gewoon goed draait zonder de videokaart drivers te installeren. Ik denk dat het in iets van combinatie frame work en de drivers zit.

En hiervoor heb ik ook een SSD gehad en dat draaide zonder problemen. Ik kan alleen niet een oude versie van de drivers downloaden omdat volgens amd site dan framework geinstalleerd moet worden terwijl ik 4.5 er al op heb staan

• jerrot
Zou het tevens nog kunnen zijn dat na herinstallatie ik mijn moederbord moet updaten? Of onthoud het moederbord alle updates die je gedaan hebt ?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Moederbord onderhoud niets :) zie eens of je een bios update kunt doen van je mobo.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:02
En voordat je die SSD had, had je toen een gewone harde schijf? Als de kaart toen wel gewoon goed werkte, zou ik zeggen dat het eerder aan de SSD ligt. Of een combinatie van SSD en moederbord. Heb je wel de laatste firmware op die SSD geïnstalleerd? (Heb overigens geen ervaring met SSD's).

Andere optie is om de videokaart in een andere PC testen, weet je zeker of het daaraan ligt of niet. Als je die mogelijkheid hebt tenminste!

• jerrot
Bios updates heb ik gedaan en heeft geen effect helaas. De SSD heb ik geupdate nu dus hopen dat dat het probleem verhelpt. En k heb zelf geen andere pc om de kaart te testen helaas, ik heb nog wel een reserve videokaart liggen dus misschien dat ik die nog even probeer.

Ps hiervoor zat er een 80 gb SSD in en dat ging perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door jerrot op 27-11-2013 11:44 ]

• jerrot
Hmm het probleem lijkt boven water te zijn, ik heb nu mijn reserve HD 5870 in mijn pc gezet en nu start de pc op als een zonnetje dus heeft mijn 6950 denk ik toch de geest gegeven. Of zou het nog kunnen zijn dat ik de bios switch terug moet zetten omdat de kaart geflashed was naar n 6970?

In ieder geval na veel ergernissen draait de pc weer gelukkig.

• jerrot
Probleem is ook met mijn eigen videokaart opgelost, na installatie van mijn nieuwe ssd waren de kabels anders geplaatst. Heb nu rechtstreeks 2 pci kabels uit mijn voeding gekoppeld en nu werkt het weer prima :-)

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
jerrot schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:54:
Probleem is ook met mijn eigen videokaart opgelost, na installatie van mijn nieuwe ssd waren de kabels anders geplaatst. Heb nu rechtstreeks 2 pci kabels uit mijn voeding gekoppeld en nu werkt het weer prima :-)
Je had dus molex naar pci-e stekkers gebruikt? Zo ja dan heb je kans dat je kaart te weinig stroom kreeg. Mooi dat het opgelost is.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• jerrot
Ja klopt een vriend van me heeft t opnieuw aangesloten en dat was inderdaad molex naar PCI-e
Pagina: 1