Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is deze voeding krachtig genoeg voor mijn specs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers ben van plan om te gamen op mijn PC. Niet zeer heftige graphics games denk maar aan LoL en WoW. Houdt van MMORPG"s en MOBA's dus BF4 en andere :p

Dit zijn mijn specs:

Motherboard: MSI Z87-G45
Processor: i5 4670k
Cooler: Scythe Mugen 4 PCHG
RAM: Corsair LP 1600 2x 4 GB
Power Supply: Seasonic M12II 520W
Case: Corsair Carbide 500R
GPU: GTX 780
SSD: Samsung 840 EVO 250GB
HDD: 1TB Seagate Barracuda 7700

Ik game overigens op 1 HD scherm met 3D optie die ik ook ga gebruiken.

Is mijn PSU krachtig genoeg om alles te runnen of heb ik meer wat nodig. Ik heb zelf ook onderzoek gedaan via http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine en heb alles ingevuld en kwam op 470W weet niet of dat te vertrouwen is maar goed. Hopelijk kunnen jullie me helpen :)

Ben wel van plan om mijn CPU te overklokken

Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 22:52 ]

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 12:04
Heb je dit al gekocht? zoja: dan zou ik het oc'en laten, maar het moet wel lukken. Heb je het nog niet gekocht: dan zou ik voor de g-series 550 of misschien zelfs 650 voor wat meer headroom gaan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik trok met een i7 4770K, 16GB ram, een GTX780 Lightning en een Plextor SSDtje op een ADATA 1200W voeding max 406W.
Nu zit er bij jouw config nog wel een HDD bij, tel daar 5-20W bij (afhankelijk van of je uitgaat van de piek of de normale powerdraw).
Dan zit je met een 520W nog redelijk veilig, al heb je niet heel veel ruimte over (niet alle 520W zal gebruikt kunnen worden voor de 12Vlijn waar je CPU en GPU vooral gebruik van maken), maar het moet op zich gaan werken.

Als je inderdaad wilt gaat overclocken, dan zou ik een stapje hoger pakken.