• danoss91
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Hallo mensen,

Onlangs een nieuwe kaart gekocht voor mn PC, Sapphire HD7950 VaporX editie, en ik had hiervan toch wel verwacht dat deze mooie resultaten op zou leveren....

Ik ben via Catalyst control center van AMD aan het overclocken geslagen en heb hem naar 1150/1350 MHz (core/geheugen) met +15% energie.

Wanneer ik nu wat zwaardere grafische games speel (lees Guild Wars 2) blijft hij steken op de 30 tot 35 FPS, dit moet in mijn optiek hoger kunnen.

Enige wat ik me verder kan bedenken is een verouderd moederbord + processor waardoor de kaart niet tot zijn volledige nut komt?

Verdere setup is;

MOBO; ASUS M4A87TD EVO (AM3)
RAM; Corsair vengeance DDR3 quad module (8gb)
Proc; AMD Phenom II X6 1090T
Voeding; Scythe kamariki 4, 650W

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

danoss91 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:58:
Hallo mensen,

Onlangs een nieuwe kaart gekocht voor mn PC, Sapphire HD7950 VaporX editie, en ik had hiervan toch wel verwacht dat deze mooie resultaten op zou leveren....

Ik ben via Catalyst control center van AMD aan het overclocken geslagen en heb hem naar 1150/1350 MHz (core/geheugen) met +15% energie.

Wanneer ik nu wat zwaardere grafische games speel (lees Guild Wars 2) blijft hij steken op de 30 tot 35 FPS, dit moet in mijn optiek hoger kunnen.

Enige wat ik me verder kan bedenken is een verouderd moederbord + processor waardoor de kaart niet tot zijn volledige nut komt?

Verdere setup is;

MOBO; ASUS M4A87TD EVO (AM3)
RAM; Corsair vengeance DDR3 quad module (8gb)
Proc; AMD Phenom II X6 1090T
Voeding; Scythe kamariki 4, 650W
Totaal logisch, mijn kaart kan dat niet trekken en clockt zichzelf dan gewoon terug.
Mijn kaart runt stable op 1140/1375 met +20 power limit en core voltage op 1250.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
uberhaupt al eens op standaar clocks geprobeerd? ook eens gehad dat ik met overclock slechtere prestaties had;)

• danoss91
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Het rare is dat hij mn shooters wel op hoge FPS draait (BF3 voorheen, BF4 nu ook) met dezelfde clock snelheden.

Maar jij stelt dus dat het niet aan de hardware combi ligt maar simpelweg de kaart die meer dan dat niet trekt en zichzelf dus naar een veilige marge terug clockt?

PS; waar vindt ik mn core voltage terug....

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

danoss91 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:19:
Het rare is dat hij mn shooters wel op hoge FPS draait (BF3 voorheen, BF4 nu ook) met dezelfde clock snelheden.

Maar jij stelt dus dat het niet aan de hardware combi ligt maar simpelweg de kaart die meer dan dat niet trekt en zichzelf dus naar een veilige marge terug clockt?

PS; waar vindt ik mn core voltage terug....
Wacht... dus je overclockt zonder enige voorkennis? Da's niet heel slim.

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
En dan niet een beetje overclocken.. hij gooit meteen zijn core met 35% omhoog.

En dan na een tijdje RMA'en "omdat hij het opeens niet meer deed".

[ Voor 33% gewijzigd door rgras op 22-11-2013 23:10 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

En als wij je resolutie niet weten dan kunnen we moeilijk ruiken of je fps goed is. Begin eens met je in te lezen in het ''gpu overclocken''. Kijk bijv. eens in het 7xxx videokaarten topic. En google voor benchmark resultaten van guildwars 2.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Bij een te hoge overclock van het geheugen kan het zijn dat bepaalde data nog een keer moet worden verstuurd (ecc van GDDR5), dat kan het zijn.
Wat ook kan is dat je cpu de bottleneck is, dus kijk tijdens het spelen van een spel wat de gpu load is met een tool zoals MSI Afterburner.

Als het je cpu is probeer hem dan over te clocken. Het zou me niks verbazen dat als je een modern spel pakt zoals BF3 of BF4 dat je wel een verschil ziet met je OC.
Pagina: 1