Windows 7 Pro opstrarten met 1 applicatie, Mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Beste Tweakers,

Ik zit met een PC'tje die ik moet inrichten voor een soort van openbare ruimte, Hierop draait 1 programma en verder niks.
Het automatisch opstarten van 1 programma werk prima maar omdat deze PC wel onder toezicht staat wil ik hem toch zoveel mogelijk hufer proof maken.

Ik vroeg mij dus af of het mogelijk is Windows te laten starten zonder startmenu en taakbalk?

Met Group Policy/Groepsbeleid kan ik al een hoop maar dat is zo uitgebreid en toch niet helemaal compleet lijkt me.
Vroegâh had ik voor Windows XP het Microsoft Steady State programma maar dat bestaat helaas niet meer voor Windows 7.

Ik vond wel het TweakNow PowerPack programma maar daar kan ik weer niet alles instellen wat ik wil, daarnaast is het betaald.

Ik denk dat ik met het uitschakelen van de taakbalk en start menu al een hoop toegangswegen blokkeer om verder in het systeem te komen.

Iemand enig idee of dit kan en hoe, Door een aanpassing in het register bijvoorbeeld...?, uiteraard moet dit alleen op een bepaalde login van toepassing zijn.
Of zijn er misschien nog andere tools om Windows dicht te timmeren...?

Alvast bedankt voor alle hulp _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Oops klein spelfoutje in de topic titel zie ik |:(

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Met Googelen op 'Windows 7 kiosk mode' vindt je niet wat je nodig hebt...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij Windows 8 zit dit ingebouwd, maar dan wel met MUI-applicaties ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:34
Zo uit het hoofd: Als je de waarde van shell in de registry HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon aanpast naar het programma wat je wilt starten, wordt alleen dat programma gestart. Geldt alleen wel voor alle gebruikers...

[ Voor 9% gewijzigd door Poltergeist op 22-11-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Fiber schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:34:
Met Googelen op 'Windows 7 kiosk mode' vindt je niet wat je nodig hebt...?
Werkelijk nog nooit van deze modus gehoord, maar dit lijkt wel wat te zijn.

Ik ga dit even doorlezen, Thanks d:)b

Mocht er iemand nog meer tips of zelfs tools weten dan hoor ik dat graag :Y

Pagina: 1