Al enige tijd rij ik rond in een Renault Megane uit 98. Hij heeft het altijd goed gedaan, behalve nu het kouder wordt. Vorig jaar had ik hetzelfde probleem en toen heeft hij een nieuwe accu en nieuwe bougies gekregen. Toen deed hij het weer goed. Het lijkt mij alleen sterk dat na een jaar de bougies weer versleten zijn. De problemen zijn als volgt:
- motor slaat niet aan, draait wel rond door de startmotor. Het duurt soms wel 2 minuten voor hij echt start. Als hij eenmaal gelopen heeft start hij daarna vrijwel meteen.
- de eerste minuut na de koude start kan hij afslaan uit zichzelf, dus moet ik even de gas een klein beetje inhouden en wachten voor ik ga rijden.
- hij stottert ook als ik op wil trekken, vooral in de lagere toeren en als ik wat sneller wil optrekken.
Wat zou ik kunnen proberen, voordat ik alles ga vervangen?
- motor slaat niet aan, draait wel rond door de startmotor. Het duurt soms wel 2 minuten voor hij echt start. Als hij eenmaal gelopen heeft start hij daarna vrijwel meteen.
- de eerste minuut na de koude start kan hij afslaan uit zichzelf, dus moet ik even de gas een klein beetje inhouden en wachten voor ik ga rijden.
- hij stottert ook als ik op wil trekken, vooral in de lagere toeren en als ik wat sneller wil optrekken.
Wat zou ik kunnen proberen, voordat ik alles ga vervangen?