Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb sinds enige tijd een Htc One, opzich een prima toestel. Mijn toestel is afgelopen maand omgeruild (wegens diverse problemen) echter nadat ik mijn nieuwe toestel in ontvangst had genomen viel mij op dat deze erg snel leeg loopt.
Om het probleem te achterhalen heb ik diverse apps gedownload (Antutu benchmark, Wakelock detector, Battery saver e.d.) via de Wakelock detector ben ik erachter gekomen dat mijn telefoon zeer moeilijk in 'deep sleep' kan komen (Statics during 8h59m, Deep sleep 5h5m, Screen-on time 1h9m, AWAKE 5h49) met als gevolg dat ik het einde van de dag (vaak) niet haal. Een app die de telefoon vaak wakker houdt is facebook (com.facebook.catana). Ik heb overigens de nieuwste software (zowel android als van de apps), en de synchronisatie tijd van bv. facebook staat op 2 uur.
Ik hoop dat iemand tips heeft, of dat mensen met het zelfde probleem onderhand een oplossing hebben kunnen vinden.

Alvast bedankt,
Joris

Ps. Ik ben nieuw op tweakers en hoop dat ik me aan alle forumregels heb gehouden, anders mijn excuses daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:44
over je houden aan de regels enzo kan ik je niet helpen,

ik zou als ik jou was in elk geval de firmware er opnieuw opzetten (of fabrieksreset doen).
En dan nog eens testen..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Furian88,

Bedankt voor je advies, dit heb ik vorige week gedaan, dit heeft helaas niet mogen helpen.. :o
Hopelijk heeft iemand anders mogelijk nog tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heb je toevallig Google Chrome geïnstalleerd? Chrome is volgens mij vrij berucht om zijn wakelocks.

Als je Root-toegang hebt zou je de app Greenify kunnen installeren om zoveel mogelijk apps te kunnen sluimeren.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje Switchie,
Wat bedoel je precies met root-toegang?
Google chrome heb ik geïnstalleerd, maar deze was al standaard..
Als ik bij wakelock doctor kijk houdt vooral facebook mijn telefoon uit slaapstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je niet weet wat root is, Google dan even ;)

Zelf heb ik dit ook gehad. Mijn oplossing was simpelweg om Facebook er af te gooien. Het is een waardeloze app die veel te veel energie verbruikt naar mijn mening. Daarnaast is de mobiele Facebook-site ongeveer net zo goed als de app, dus ik mis em eigenlijk ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Rod!
Ik heb even gegoogled, begrijp het wel ongeveer maar lees ook dingen over verval van garantie e.d. dus weet niet of dit slim is voor mij om te doen (telefoon is al meerdere keren opgestuurd geweest onder de garantie.. :0)
Misschien facebook maar verwijderen dan ofzo zoals siwtchie zegt of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou niet direct beginnen met rooten als je niet helemaal zeker bent van wat je aan het doen bent. Facebook eraf gooien is natuurlijk de gemakkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Je kunt ook rechten weghalen bij Facebook. Vooral het locatie bepalen kost veel stroom.

http://www.androidpolice....ions-for-individual-apps/

Zonder root kun je op die manier de rechten beheren. Enkel locatie toegang uitzetten scheelt al heel veel wake locks bij Facebook

[ Voor 12% gewijzigd door reyals op 23-11-2013 20:52 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:44
als je in de avond voor je gaat slapen alles uitzet, inclusief de internet verbinding.. niet vliegtuigstand maar puur de internetverbinding..

wie weet is er een systeem die actief blijft..

ik merk altijd als ik op mijn s4 alles uitzet en blokkeerstand aanzet samen met spaarstand dat ik over 8 uur maar 3% kwijt ben..

laat ik wifi aan, gps aan mobiele verbinding aan ben ik soms wel 15% kwijt met extreme gevallen van meer %..

edit:

internet verbinding.. combo van drank en vermoeidheid denk ik :9

[ Voor 10% gewijzigd door furian88 op 23-11-2013 23:35 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:35:
Misschien facebook maar verwijderen dan ofzo zoals siwtchie zegt of?
Je kunt toch proberen FB eerst te verwijderen.
Kijken wat het resultaat is?
Is zo weer terug te zetten lijkt mij, mocht het geen verschil maken.
furian88 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:02:
niet vliegtuigstand maar puur de vliegtuigstand.
Heh :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reyals, bedankt voor je tips de locatietoegang had ik al uitgeschakeld dus hier kan het niet aan liggen.
Furian, ik heb jou tip opgevolgd en bij Wifi en mobiele gegevens uit en slaapstand aan, verbruikt mijn telefoon nog steeds veel % rond de 15..
Met mobiele gegevens en Wifi aan (gps en Bluetooth uit!!) Tot 35-40% per nacht..
En dan via wakelock mijn actieve processen inzien of wat is het tip? (Om uit te vinden waar het aan ligt)
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, lijkt me wel handig dat je even uitzoekt wat er dan precies energie verbruikt ;) Maar heb je nou al geprobeerd om Facebook er af te gooien, om te kijken of dat het probleem verhelpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de facebook app vanaochtend verwijdert. Ik zal eens kijken of dat zal helpen..
Ik zal morgen of woensdag even laten weten of het heeft geholpen :)
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Met facebook verwijdert.
Vannacht van de lading gehaald (100%), vervolgens niet gebruikt en 4 uur later alweer ruim 20% eraf..
Vanochtend 20 minuutjes gebruikt (aan een stuk) en de batterij staat 6 uur later op 60%...
Totaal dus 20 minuten gebruikt en 6 uur later 40% eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En wat zegt de Wakelock Detector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:29
Ik had er ook last van dat facebook mijn telefoon wakker hield. Heb de telefoon uit nood maar geroot en vervolgens een custom rom er op gezet. Dit is het enige wat hielp voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De wakelock detector gaf aan:
-Statics during 6h3m
-Total awake time 3h33m
-Deep sleep 2h30m
-Screen-on-time 19m5s
-Awake 3h14m

Whatssapp 6x
Twitter 3x
Mail 3x
HTC sense 2x
Google 2x

Vervolgens ook even gekeken bij energieverbuik bij instellingen -> energie -> geschiedenis.
In de grafiek staat Scherm aan (klein blokje +/- 1/3 van een uur, dus dat klopt wel.)
Het gekke is dat hier bij wakker slechts één miniscuul streepje, ofwel enkele seconden.
Daar komt bij dat wanneer ik deze grafiek bekijk na een dag normaal gebruik, valt het mij ook dat de lijn welke het batterijpercentage weergeeft nagenoeg de hele tijd even sterk daalt. (ook al zitten er stukken in van half uur gebruik en daarna 2 uur niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kijk eens naar de kernel wakelocks, mogelijk dat dat meer informatie geeft. Vaak kun je met Google wel uitzoeken wat de wakelocks betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens naar de kernel wakelocks gekeken hier staat bovenaan PowerManagerService (heb even gegoogled) naar wat ik begrijp is dit een soort samenhang van de wakelocks? Dus dit zal mijn probleem waarschijnlijk ook niet verklaren.
En als ik al deze kernel wakelocks optel kom ik rond de 60 minuten uit (excl. powermanagerservice).
Dit komt lang niet in de buurt van de 4 uur.
Alvast bedankt voor al jullie hulp!
Ik hoop dat jullie me nog verder kunnen/willen helpen ofwel tips hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ook na diverse updates (HTC Sense/div. Apps)ook problemen, 9h41m op batterij screen-on time 2h16m en batterij bijna leeg, wifi uitgeschakeld en alleen thuis weer aangedaan. Vandaag was een korte dagje van huis, enkele uren langer houdt de batterij dus ook niet vol..

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:16
Reboot al geprobeerd? Ik heb wel eens dat er een 'foutje' in een van de apps zit, waardoor mijn telefoon niet in deep sleep gaat.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik moet je eerlijk zeggen dat mijn One X met een dergelijke schermtijd ook wel leeg is. De vraag is, hoeveel procent gaat er in standby per uur af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even in de gaten gehouden bij standby-tijd hoeveel % er ongeveer afgaat. Vandaar ook mijn later reactie. Het gekke is dat dit ook heel erg wisselt, ik denk de afgelopen dagen rond de 5% per uur. Maar soms 's nachts ook maar 2% per uur, maar overdag tijdens college's ook uitschieters naar 10% bij een uur geen gebruik.
Ja het rebooten van de telefoon heb ik al meerdere malen geprobeerd (gedurende afgelopen weken).
Pagina: 1