Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een simpele vraag. Iedereen kent wel die magneten die je uit een HDD kan halen. Dat zijn voor zover ik weet neodymium-magneten. Is het gevaarlijk voor smartphones als die stelselmatig en langdurig dichtbij zo'n magneet zitten?

Uiteraard heb ik dit al aan vriend Google gevraagd, maar na een hoop leesvoer komt daar geen definitief antwoord uit. Het enige wat vaststaat is dat je kompas hem dan flipt, maar dat viel uiteraard al te voorspellen.

Ben benieuwd wat jullie denken en of jullie er enige ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 22:04
Ik zou het in elk geval niet doen...

Beetje zonde niet om zo'n duur apparaat naast zo'n magneet te laten liggen..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Ik weet het niet, ik lees allerlei tegenstrijdige dingen. De situatie is namelijk dat ik een makkelijke manier wil om mijn mobiel weg te hangen en weer te pakken. Ik heb zo'n HDD magneet ergens op geplakt en daarna een plaatje ijzer in het hoesje van mijn mobiel gedaan. Werkt perfect: je kan het ding pakken en weer weghangen zonder problemen. Maar als dit op de lange termijn mijn mobiel verpest is dat natuurlijk niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52

Cheezus

Luiaard

Dat is geen probleem, er zit niets in je telefoon wat daar last van heeft.
furian88 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:21:
Ik zou het in elk geval niet doen...

Beetje zonde niet om zo'n duur apparaat naast zo'n magneet te laten liggen..
Dat mag jij vinden, het is ook vast zonde om zo'n duur apparaat naast een hondedrol te laten liggen. Het ging er alleen meer om of dit kwaad kan, dat is niet het geval.

[ Voor 73% gewijzigd door Cheezus op 22-11-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Cheezus schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:24:
Dat is geen probleem, er zit niets in je telefoon wat daar last van heeft.

[...]

Dat mag jij vinden, het is ook vast zonde om zo'n duur apparaat naast een hondedrol te laten liggen. Het ging er alleen meer om of dit kwaad kan, dat is niet het geval.
Mooi, dan ga ik daar op af. Ik ben wel benieuwd of er nog een reactie komt van iemand die er volledig op tegen is, dan zouden we wat argumenten tegenover elkaar kunnen zetten. Dat zou nog interessant kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52

Cheezus

Luiaard

Tenzij er iemand rondloopt met een hardeschijf en een CRT-scherm in z'n telefoon zal er weinig op tegen zijn :P
Als je die magneet op je telefoon laat vallen heb je wel kans op schade, maar dat heeft dan weer weinig met magnetisme te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:46

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zou er niet van opkijken als je de magnetometer in je telefoon permanent kan beschadigen doordat het één en ander in je telefoon magnetisch wordt. Ben je dus gesteld op die magnetometer, of niet?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 14:47
Je verliest mogelijk de calibratie van je accelerometer, gyroscoop en kompas. Maar verder verwacht ik geen permanente schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:31

Fiber

Beaches are for storming.

Probeer het gewoon eens... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Cheezus schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:10:
Als je die magneet op je telefoon laat vallen heb je wel kans op schade, maar dat heeft dan weer weinig met magnetisme te maken :P
Ook dat is magnetisme, maar we noemen het zwaartekracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

jeroen3 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:17:
Je verliest mogelijk de calibratie van je accelerometer, gyroscoop en kompas. Maar verder verwacht ik geen permanente schade.
Hoezo de accelerometer en de gyroscoop dan?
sypie schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:18:
[...]
Magnetisme != gravitatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 21:41
Bij de autofocus van moderne smarphones worden springveren gebruikt. Ik kan me voorstellen dat dit een erg delicaat mechanisme is, je wilt niet dat een veer te ver uitrekt o.i.d

[ Voor 0% gewijzigd door Dinnesch op 22-11-2013 23:07 . Reden: overbodige punt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Als ik foto's zoals deze zie:

https://plus.google.com/1...8605055/posts/FGo8skGV28N

Dan kan ik me niet voorstellen dat het slecht is, als ze het expres zo maken voor smartphones.
Misschien dat het per telefoon verschilt hoor.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 14:47
Klopt, maar die sensoren zijn op de eventuele autofocus na, de enige (micro) mechanische componenten in een smartphone.
Als je met neodymium magneet over je iphone gaat raakt het kompas helemaal van het padje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat weet ik ook wel, en dat is logisch omdat het kompas gebruikmaakt van de magnetometer. Als je er met een magneet bijzit, zal die daar uiteraard op reageren. (dit gebeurt trouwens niet alleen bij iPhones)
De vraag is nu, of dit ook permanente schade toe richt aan die magnetometer.

Maar wat dat mijn mijn reply te maken heeft snap ik niet helemaal, want ik maakte duidelijk dat magnetisme iets heel anders is dan gravitatie, omdat sypie zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-06 13:25
wat zijn de ervaringen mbt gebruik van magnetische telefoonhouders voor in telefoon?
kan dit kwaad?

Ook vraag ik me af of er telefoonhouders zijn die werken (met/zonder magnetisme) door het hoesje heen.

Ik heb ooit eens zo'n magnetische telefoonhouder geprobeerd, maar ik merkte dat deze magneet niet sterk genoeg is om door het hoesje heen te werken. Werkte dus alleen goed als ik het hoesje van mijn telefoon haal, en dat is juist niet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@pastafan hoewel je de search goed gebruikt hebt, is het niet toegestaan om topics te kicken en te kapen. Maak dus even een nieuw topic aan.
Pagina: 1