Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Exchange Self signed cert warning [2007 vs 2010]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem welke ik opgelost hebt alleen het zit me niet helemaal lekker en wil graag even kijken hoe jullie erover denken.

Wij draaien Exchange 2010 met 2007 outlook clients in productie.
Op het hoofdkantoor zitten we op 2010 outlook met de clients.
Beide kijken naar dezelfde Exchange 2010 server.

Ik heb voor de test een Exchange server 2010 (typical install) geïnstalleerd op ons hoofdkantoor.
Tot mijn schrik kregen we ineens allemaal telefoontjes dat clients op het hoofdkantoor certificate warnings hadden, afkomstig van de nieuwe exchange server.

Achteraf kwam ik erachter dat je dit beter na werktijd kan doen ivm deze melding..
maar goed, shit happends.
Ik was opgelucht dat de productieomgeving nergens last van had.

Het certificaat probleem heb ik nu opgelost.
Alleen wat ik niet snap / kan verklaren is dat productie geen last hier van had.
We zitten tenslotten allen op dezelfde omgeving.

Zou outlook 2007 / 2010 hier een rol in kunnen spelen?
Iedereen zonder probleem heeft 2007
En wij op kantoor hebben 2010 die het probleem dus wel hadden.

Ik heb het net gesimuleerd en idd met 2007 geen problemen en 2010 wel.
Kan iemand dit bevestigen? Ik kan er niets op vinden verder dat het ook zo is.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je voor de test een Exchange 2010 geinstalleerd in de productieomgeving(live)??

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Topicstarter
Ja en nee ...

Geinstalleerd bij ons lokaal maar "gehangen" in onze omgeving ja.

• Oogje
  • Niet online
Als clients "ineens" connecten naar jouw test-server, was deze dus gewoon onderdeel van je Exchange Organization. Zou ik wel mee oppassen ;)

En wat betreft Outlook, 2007 en 2010 verschillen wel dus het kan heel goed dat 2010 wat kritischer is mbt SSL certificaten.

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je uiteraard een punt in.
Alleen een installatie van een exchange server vind ik niet heel spannend als ik niemand nog fysiek verplaats.

Helaas zijn dit soort dingen toch de reden om het na productie te doen ;)

• Oogje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:35:
Daar heb je uiteraard een punt in.
Alleen een installatie van een exchange server vind ik niet heel spannend als ik niemand nog fysiek verplaats.

Maar na een installatie is een Exchange server direct een werkend onderdeel van je Exchange Organization, zoals je nu ook gemerkt hebt, zou daar niet te lichtzinnig over denken.

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 12:13
Outlook clients gebruiken de autodiscover service. Interne clients doen een query voor een SCP record in de Active Directory. Tijdens de installatie van de CAS role wordt er een SCP record aangemaakt in de AD voor de nieuwe Exchange server. Als een client in de zelfde AD site zit als waar je de Exchange server hebt geïnstalleerd dan maakt deze automatisch connectie met deze server. Ook als een client in een AD site zit waar geen Exchange server actief is (met de client access role) doet deze een query voor Exchange servers in andere sites.

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-J1E4QP-KEMg/URojG311yKI/AAAAAAAAAaQ/YCljyoXtrLE/s1600/auto1.jpg

Doordat Exchange standaard wordt geïnstalleerd met een self signed certificaat welke niet wordt vertrouwd door de clients krijg je deze foutmelding.

Wilde altijd al iets over computers weten

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:35:
Als ik jou was zou ik het uberhaupt niet in de productie omgeving doen. Kennelijk heb je er niet al te veel kaas van gegeten....

Bouw een test omgeving, geheel seperaat van je productie en ga daar in testen & spelen.
Pagina: 1