Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround notebook rond de € 650

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 21:19
Iemand heeft mij gevraagd even mee te kijken naar een notebook. De eisen:
  • Scherm niet te klein (15" of groter)
  • 8GB RAM geheugen want...
  • Gaat gebruikt worden voor Visual Studio en GNS3 en met name die tweede schijnt een geheugenslurper te zijn.
  • SSD zou leuk zijn maar is geen must
  • Rond de € 650 budget
Als ik alles bij elkaar optel lijkt dit mij een interessante keuze: pricewatch: Acer Aspire V3-771G-53238G75Makk

De enige "nadelen" die ik zie is dat ie geen SSD heeft (maar dat vind ik geen ramp) en dat het al een wat ouder beestje is. Maar op zich lijkt dit me een goede kanshebber. Doen, of...?

omniscale.nl

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Nee, want: slecht scherm. Met de door jou genoemde taken wil je minimaal een 1080p scherm. Ik zou eens kijken naar de Lenovo E531, die kun je configureren op de site van Lenovo. Er staat op dit moment geen prijs bij, maar binnen jouw budget kun je 'm wel configureren met i5, 8GB, 62Wh accu en een normale HDD. Ik zou dan nog even doorsparen voor een aftermarket SSD zoals de Crucial M500. De HDD kun je dan in een caddy zetten, die je op de plek van de DVD zet. De DVD verlies je dus, maar zul je waarschijnlijk niet veel meer gebruiken. Voordeel van deze laptop is dat je dus een lange accuduur en een goed scherm hebt, voor weinig geld. Voor rond de 850 euro heb je nog de Asus N56, die wordt hier veel aangeraden vanwege bewezen kwaliteit en goede koeling, maar is dus buiten budget voor jou.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• posttoast
Bedankt voor je reactie :) Die Acer gaat het niet worden. Die Asus ziet er inderdaad wel heel goed uit, dus ik leg het even voor aan degene voor wie het is.

omniscale.nl

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Voor rond de €800 zelfs ;) pricewatch: Asus N56VB-S4061H

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 19:45
Waarom zijn er zoveel verschillende N56VB's?
zit hier veel verschil in buiten de HDD grootte etc?
en dan heb je ook nog de N56VZ met een GT650m, maar ze zeggen dat deze veel heter wordt?

[ Voor 31% gewijzigd door graphy op 23-11-2013 16:00 . Reden: nog 1 vraagje ge-add ]

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Allemaal hebben ze verschillende onderdelen, maar meestal is er maar één verschil (geheugen, videokaart of HDD meestal). Verder zijn ze allemaal precies hetzelfde. De GT650M is een ouder model, maar de chip is hetzelfde. Is ook ongeveer even snel als een GT740M, die in de N56 zit die lucash aanhaalt.

De E531 is niet meer beschikbaar volgens mij, dus dan zou mijn suggestie de N56 van lucash zijn.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• posttoast
Een schopje!

Deze laptop is inmiddels nog niet gekocht, omdat er een bruto/netto regeling op het werk aan zat te komen. Nu is dat zover. En daarmee is het budget ook een stukje breder geworden. Zo tussen de 800 en 1000 euro.

Ik liep tegen deze laptop aan:

pricewatch: MSI Gaming Series GP70 2OD-043NL

Volgens mij wel een mooi dingetje. Echter, moet ik met dit budget wellicht niet kijken naar een systeem met een hybride disk? Of is dat niet zo interessant?

Oh ja: degene voor wie het is neigt nu toch wel heel erg naar een 17" scherm. Vind ik zelf altijd een beetje overkill op een laptop, maar vooruit ;)

[ Voor 12% gewijzigd door posttoast op 01-01-2014 13:42 ]

omniscale.nl

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Dat is niks. Ik heb gehoord dat die modellen een slechte koeling hebben. Bovendien heb je in de vorm van de Asus N76 een heel goed alternatief met 17 inch. Kijk eens hier: reviews: Laptop Best Buy Guide: december 2013
Pagina: 1