Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik net geslaagd voor mijn MBO 4 diploma versneld traj.
In februari wil verder studeren in het Hogeschool van Amsterdam.

Omdat jullie uitstekende Tweakers zijn, vroeg ik mij het volgende af:

Wat zijn 'exact' de verschillen voor Deeltijd en Voltijds in het HBO --> richting Systeembeheer?
Ik zat zelf te denken aan Deeltijds, omdat ik in het verleden toch bij verschillende bedrijven stage heb gelopen op HBO niveau, tijdens mijn MBO-periode en zo ervaringen heb kunnen opbouwen.

Wat heb ik zelf gedaan?

Ik ben 2 weken terug naar de open dag geweest van het HvA, maar veel informatie heb ik niet kunnen winnen over Deeltijd en Voltijds, tevens wacht ik nog op een mail van de HvA, met mijn informatie.

Maar voor nu, vraag ik dat aan jullie hier!
PS: Er mag ook gereageerd worden als je zelf nu of in de verleden deeltijd of voltijds heb gevolgd.

Hartelijk dank alvast!

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben ruim 10 jaar geleden ooit eens begonnen aan een Hogere Informatica opleiding in deeltijd.

Het idee was dat ik werken en leren zou combineren. En toen werd werken steeds belangrijker, en de studie een ondergeschoven kindje. Eindresultaat was dat ik de studie niet heb afgemaakt.

Ik ben op zich prima terecht gekomen als software ontwikkelaar, maar mijn mening is hierin heel duidelijk: als je de keuze hebt om voltijd te kunnen studeren, dan zou ik persoonlijk altijd voor de voltijd studie gaan. De kans dat je hem dan ook daadwerkelijk tot een goed einde brengt, is simpelweg veel groter.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
ik ben dit jaar begonnen aan Deeltijd informatica SNE bij Hva en heb er nu al spijt van!

ik heb maar 1 tip voor je. kies geen deeltijd!! het is zo chaotisch..

ze houden geen rekening met je. elke les geven ze letterlijk zoveel huiswerk dat je geen sociaal leven meer hebt.
niemand in de klas had nog schoolboeken ontvangen maar we moesten over 3 weken tentamens maken. dus heeft iedereen na 3 weken onvoldoende. Wij begonnen met 24 leerlingen in één groep en 3 maanden later zijn er 12 uitvallers.

conclusie: de tempo is te hoog. ze verwachten van jouw dat je binnen 2 maanden java,database,netwerk expert bent. kies gewoon voor voltijd hbo en je zult er geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Wow, daar schrik ik best wel van, en ik maar denken "lekker 4 dagen werken en 3 dagen naar school, ook zaterdags".

: @ Sanane, werk jij daarbij naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lethalis schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:44:
Ik ben ruim 10 jaar geleden ooit eens begonnen aan een Hogere Informatica opleiding in deeltijd.

Het idee was dat ik werken en leren zou combineren. En toen werd werken steeds belangrijker, en de studie een ondergeschoven kindje. Eindresultaat was dat ik de studie niet heb afgemaakt.

Ik ben op zich prima terecht gekomen als software ontwikkelaar, maar mijn mening is hierin heel duidelijk: als je de keuze hebt om voltijd te kunnen studeren, dan zou ik persoonlijk altijd voor de voltijd studie gaan. De kans dat je hem dan ook daadwerkelijk tot een goed einde brengt, is simpelweg veel groter.
Op het het MBO niv 4, heb ik bewust gekozen voor Applicatie Ontwikkeling, zodat ik mijn opleiding ook iets kan versnellen, voor in het HBO, dan mag je blijkbaar een halfjaar verkorten..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:03:
Beste mensen,

Wow, daar schrik ik best wel van, en ik maar denken "lekker 4 dagen werken en 3 dagen naar school, ook zaterdags".

: @ Sanane, werk jij daarbij naast?
Ja ik werk 40 uur per week. Je moet zoiezo niet denken van heejj lekker 2 dagen school en de rest lekker vrij. :P
nogmaals .. gewoon voltijd volgen anders ga je er net als mij spijt van krijgen. helaas kan ik geen voltijd volgen i.v.m full time werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deeltijd HBO informatica gecombineerd met een fulltime baan.. en het af kunnen maken. van mijn werkgever kreeg ik geen enkele medewerking (kon mijn weinige vrije dagen opnemen als ik examens had) . Van de school ook niet (kwam steeds in belachelijk slechte groepjes terecht waardoor ik de opdrachten vooral zelf maakte, docenten werkten parttime in het bedrijfsleven en die hadden dus ook geen tijd voor de studenten) . Achteraf vind ik het een waardeloos papiertje voor de 4 jaar die ik er in gestoken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanane schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:27:
[...]

Ja ik werk 40 uur per week. Je moet zoiezo niet denken van heejj lekker 2 dagen school en de rest lekker vrij. :P
nogmaals .. gewoon voltijd volgen anders ga je er net als mij spijt van krijgen. helaas kan ik geen voltijd volgen i.v.m full time werk.
Haha, absoluut niet, ben iemand van het "hard werken", dat moet wel lekker verdienen denk ik zo, maar is het niet zo dat als je later gaat solliciteren naar een baan, dat je meer voorrang krijgt als je deeltijd heb gestudeerd dan voltijds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:28:
Ik heb deeltijd HBO informatica gecombineerd met een fulltime baan.. en het af kunnen maken. van mijn werkgever kreeg ik geen enkele medewerking (kon mijn weinige vrije dagen opnemen als ik examens had) . Van de school ook niet (kwam steeds in belachelijk slechte groepjes terecht waardoor ik de opdrachten vooral zelf maakte, docenten werkten parttime in het bedrijfsleven en die hadden dus ook geen tijd voor de studenten) . Achteraf vind ik het een waardeloos papiertje voor de 4 jaar die ik er in gestoken heb.
Das niet leuk nee..
Nu heb je wel een leuk baan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbie!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
M3E4S,

Ik zelf studeer voltijd Informatica aan de NHL hogeschool in Leeuwarden. Uit mijn ervaring kan ik je het volgende vertellen:
Bij een voltijd is het niet zo dat je elke dag naar school moet. Wegens mijn vooropleiding MBO-4 en veel werkervaring kan ik in principe alle lessen gewoon overslaan, enige waar ik moeite mee heb is Wiskunde en dat volg ik dan soms.
Ik raad je aan om te gaan informeren bij de HBO-instelling naar welke vakken je gaat krijgen en wanneer dit is (wij hebben hiervoor een heel mooi overzicht gekregen), zo kun je inschatten wat je ongeveer al weet en dus niet hoeft te volgen. Bij ons is het zelfs zo dat alle lessen via powerpoint gaan en deze gewoon digitaal beschikbaar zijn, je kunt dit dus rustig thuis nalezen.
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik een voltijd-opleiding heb gekozen, ik kan nu namelijk komen en gaan op de dagen dat ik wil en de docenten zijn er ook altijd om vragen te beantwoorden.

Hopelijk heb ik je hiermee iets geholpen!

-- edit --
Houd er wel rekening mee dat alle tentamens dan ook op elk tijdstip kunnen vallen, soms om 08:30 en soms om 18:15 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bobbie! op 22-11-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bobbie! schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:43:
M3E4S,

Ik zelf studeer voltijd Informatica aan de NHL hogeschool in Leeuwarden. Uit mijn ervaring kan ik je het volgende vertellen:
Bij een voltijd is het niet zo dat je elke dag naar school moet. Wegens mijn vooropleiding MBO-4 en veel werkervaring kan ik in principe alle lessen gewoon overslaan, enige waar ik moeite mee heb is Wiskunde en dat volg ik dan soms.
Ik raad je aan om te gaan informeren bij de HBO-instelling naar welke vakken je gaat krijgen en wanneer dit is (wij hebben hiervoor een heel mooi overzicht gekregen), zo kun je inschatten wat je ongeveer al weet en dus niet hoeft te volgen. Bij ons is het zelfs zo dat alle lessen via powerpoint gaan en deze gewoon digitaal beschikbaar zijn, je kunt dit dus rustig thuis nalezen.
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik een voltijd-opleiding heb gekozen, ik kan nu namelijk komen en gaan op de dagen dat ik wil en de docenten zijn er ook altijd om vragen te beantwoorden.

Hopelijk heb ik je hiermee iets geholpen!

-- edit --
Houd er wel rekening mee dat alle tentamens dan ook op elk tijdstip kunnen vallen, soms om 08:30 en soms om 18:15 :)
Beste Bobbie,

Hartelijk dank voor je mooie uitleg!
Nu heb ik toch een beeld gekregen over Voltijds, ik wacht nog op hun mailtje.

Hartelijk dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:32:
[...]
Haha, absoluut niet, ben iemand van het "hard werken", dat moet wel lekker verdienen denk ik zo, maar is het niet zo dat als je later gaat solliciteren naar een baan, dat je meer voorrang krijgt als je deeltijd heb gestudeerd dan voltijds?
Het enige verschil zou de werkervaring kunnen zijn die je in de tussentijd hebt opgebouwd bij deeltijd. Als die relevant is voor de functie waar je op solliciteert, dan kan dit wel degelijk in jouw voordeel werken.

Maar voor de rest kijken werkgevers er ueberhaupt niet heel goed naar. HBO is wel een gevraagd papier, maar de manier waarop je dat papier gehaald hebt, is vaak iets waar ze nauwelijks naar kijken.

Sterker nog, ik moet de eerste werkgever nog meemaken die echt naar mijn diploma's kijkt. Tot nu toe zijn al mijn solliciatiegesprekken in mijn leven ongeveer zo gegaan dat een werkgever eerst vroeg wat ik reeds gedaan heb aan projecten. Vervolgens vertel ik daar het e.e.a. over en vragen zij nog een keer door om te testen of je weet waar je het over hebt. Soms ging ik dan nog met een andere programmeur achter een computer zitten om naar de code te kijken. Als ik daarna zei dat het geen probleem voor mij was en ik het prima begreep allemaal, dan ging het volgende gesprek met name over het salaris en wanneer ik kon beginnen :)

Elke keer nam ik braaf een map mee met certificaten en diploma's, en geen enkele keer heb ik die ook echt getoond aan een werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Bobbie! schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:43:
Wat moet je dan wel per se volgen?

Moet je niet allemaal projecten doen dan en samenwerken? Presentaties geven? Tentamens doen? :P

Ik volg nu vakken aan de Open Universiteit, omdat ik zelf het idee heb dat ik op de HBO echt helemaal niks zou leren (ik werk al ruim 10 jaar fulltime als software ontwikkelaar, was bovendien wiskunde nerd op school :P ). Dus dat zou dan wel een rare situatie zijn als je dan niet verplicht ergens moet zijn. Af en toe een tentamen doen, een projectje inleveren en voor de rest nooit aanwezig? :D

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 22-11-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Lethalis schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:37:
[...]

Wat moet je dan wel per se volgen?

Moet je niet allemaal projecten doen dan en samenwerken? Presentaties geven? Tentamens doen? :P

Ik volg nu vakken aan de Open Universiteit, omdat ik zelf het idee heb dat ik op de HBO echt helemaal niks zou leren (ik werk al ruim 10 jaar fulltime als software ontwikkelaar, was bovendien wiskunde nerd op school :P ). Dus dat zou dan wel een rare situatie zijn als je dan niet verplicht ergens moet zijn. Af en toe een tentamen doen, een projectje inleveren en voor de rest nooit aanwezig? :D
bij deeltijd moet je minimaal 80% aanwezig zijn. geen idee hoe het bij voltijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
sanane schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:40:
[...]

bij deeltijd moet je minimaal 80% aanwezig zijn. geen idee hoe het bij voltijd werkt.
Dat vind ik ook normaal, dus ik zou het best gek vinden als het bij zijn opleiding niet zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je aan een dergelijke opleiding begint met de instelling om zoveel mogelijk colleges en complete vakken over te kunnen slaan, dan kom je jezelf onherroepelijk tegen. En dan spreek ik uit persoonlijke ervaring.
Oftewel doe het goed en zorg dat je overal bij bent (voltijd of deeltijd), of doe het uberhaupt niet. Ook en vooral bij de vakken waarvan je denkt dat je ze al beheerst!

Ps. dit is geen rant of kritiek, maar oprecht goede raad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:40:
Als je aan een dergelijke opleiding begint met de instelling om zoveel mogelijk colleges en complete vakken over te kunnen slaan, dan kom je jezelf onherroepelijk tegen. En dan spreek ik uit persoonlijke ervaring.
Oftewel doe het goed en zorg dat je overal bij bent (voltijd of deeltijd), of doe het uberhaupt niet. Ook en vooral bij de vakken waarvan je denkt dat je ze al beheerst!

Ps. dit is geen rant of kritiek, maar oprecht goede raad :)
Je hebt daar wel gelijk in, maar ik ben iemand die liever versneld, maar gelukkig ben ik ook geen spijbelaar of laatkomer, maar ik ga zeker mijn voltijds of deeltijds doen!

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lethalis schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:32:
[...]

Het enige verschil zou de werkervaring kunnen zijn die je in de tussentijd hebt opgebouwd bij deeltijd. Als die relevant is voor de functie waar je op solliciteert, dan kan dit wel degelijk in jouw voordeel werken.

Maar voor de rest kijken werkgevers er ueberhaupt niet heel goed naar. HBO is wel een gevraagd papier, maar de manier waarop je dat papier gehaald hebt, is vaak iets waar ze nauwelijks naar kijken.

Sterker nog, ik moet de eerste werkgever nog meemaken die echt naar mijn diploma's kijkt. Tot nu toe zijn al mijn solliciatiegesprekken in mijn leven ongeveer zo gegaan dat een werkgever eerst vroeg wat ik reeds gedaan heb aan projecten. Vervolgens vertel ik daar het e.e.a. over en vragen zij nog een keer door om te testen of je weet waar je het over hebt. Soms ging ik dan nog met een andere programmeur achter een computer zitten om naar de code te kijken. Als ik daarna zei dat het geen probleem voor mij was en ik het prima begreep allemaal, dan ging het volgende gesprek met name over het salaris en wanneer ik kon beginnen :)

Elke keer nam ik braaf een map mee met certificaten en diploma's, en geen enkele keer heb ik die ook echt getoond aan een werkgever.
Dank voor je reactie, hoe zit het met je certificaten, heb je dat tijdens deeltijd gedaan of nadat je gestopt was met studeren?

Succes nog met solliciteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bla

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:09:
[...]

Dank voor je reactie, hoe zit het met je certificaten, heb je dat tijdens deeltijd gedaan of nadat je gestopt was met studeren?

Succes nog met solliciteren!
Certificaten heb ik in mijn eigen tijd gedaan, nadat ik inderdaad gestopt was met studeren.

Overigens solliciteer ik momenteel niet :P Als je goed leest, gebruik ik in bijna al mijn zinnen de verleden tijd. Het is wel belangrijk om goed (en kritisch) te lezen op HBO niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lethalis schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 08:51:
[...]

Certificaten heb ik in mijn eigen tijd gedaan, nadat ik inderdaad gestopt was met studeren.

Overigens solliciteer ik momenteel niet :P Als je goed leest, gebruik ik in bijna al mijn zinnen de verleden tijd. Het is wel belangrijk om goed (en kritisch) te lezen op HBO niveau.
Scherp, daar zal ik zeker wat aan doen en natuurlijk aan mijn wiskunde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 19:01
Zelf heb ik dezelfde keuze gemaakt, ik kon of in deeltijd een studie gaan volgen of ontslag nemen en in voltijd gaan studeren. Ik heb uiteindelijk voor het laatste gekozen en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Je hebt natuurlijk iets minder financiële middelen, maar je hebt meer dan genoeg tijd om je volledig te focussen op je studie. Verder krijg je huurtoeslag, studiefinanciering en nog wat andere extra's als student. Als je hiernaast 1 of meerdere dagen in de week werkt is het ook qua geld goed te doen. Vrije tijd heb je als voltijd student genoeg, ze gaan er al van uit dat je een aantal uurtjes in de week een bijbaantje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Lethalis schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:32:
[...]

Inderdaad.
Ik doe zelf op dit moment een deeltijdstudie aan het NHL(ITSM) maar heb tot nu toe helaas alleen nog maar afwijzingen gekregen. Zelfs toen ik net begon met de studie werd ik toch uitgenodigd voor sollicitatiegesprekken omdat men dacht dat ik de studie al bijna afgerond had.
Uiteindelijk ben ik tot nu toe steeds afgewezen met de reden dat ik nog geen HBO diploma had en dat ze, zodra ik die zou hebben, wel interesse in mij hebben.
Over het huiswerk valt te discusseren. Ik vond het enorm meevallen, maar ik heb klasgenoten die het enorm vinden tegenvallen(veel meer als ze hadden verwacht).

[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 27-11-2013 16:12 ]

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 14:53

Milmoor

Footsteps and pictures.

Dat Lethalis zijn papieren niet hoefde te laten zien betekent niet dat er in de voorselectie niet op gelet is. Tenzij ze niet op de CV stonden? Blijkbaar geloofden ze hem op zijn woord. Dat is fijn, dan komt hij betrouwbaar over.

Ik heb HBO deeltijd naast mijn werk gedaan. Doe voltijd als je de keuze hebt. Scholen, werk en je eigen privéleven zijn niet op deeltijd ingericht. Werk, privé en studie is alleen te combineren als er nergens problemen optreden. Als er een gaat bokken lukt de rest ook niet meer. Daarom heb ik meer dan twee jaar over het laatste semester gedaan. Het paste toen een tijdje niet en dan wil het echt niet.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben recentelijk na 4 jaar en 2 maanden afgestudeerd op een deeltijdopleiding (geen IT). Er zijn momenten geweest dat het bijna niet te doen was en ja het gaat heel veel vreten aan je privé leven. Maar verder durf ik wel te stellen dat je in sommige gevallen een voordeel kunt hebben tov de voltijd variant. Je leert heel snel schakelen, prioriteiten stellen, nee zeggen.

Ik kan op dit moment niet zeggen of het voor mij persoonlijk de moeite waard is geweest, ik denk dat dat pas de komende 5 jaar duidelijk gaat worden, als ik het papiertje écht nodig heb. In mijn huidige functie ben ik langzaam ingegroeid en de meeste van mijn collega's hebben hbo/wo, soms mbo (>10 jr werkervaring). Dus als ik geen deeltijd zou doen had ik mogelijk dezelfde functie gehad. of anders wel over een paar jaar. Maar dan zat ik nu wel op de max en nu kan ik nog een heel eind doorgroeien.

[ Voor 81% gewijzigd door Sport_Life op 28-11-2013 22:29 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:10
Ik studeer op het moment HBO Informatica Voltijd. Ik ben er ongeveer 3 dagen in de week zoet mee... de lessen zijn dan wel verspreid maar aangezien het niveau voor mij niet zo hoog is (kom van VWO af) vind ik het nogal tegen vallen. Dit is ook vooral te danken aan mijn voorkennis. Als je al heel erg bezig bent met programmeren en dat soort zaken zijn er vaak wel vakken waar je met weinig moeite doorheen komt in het eerste jaar. Denk wel dat een deeltijd icm werk zwaar wordt, je hebt vaak ook verplichtingen om in groepen te werken. En als je MBO met een relevante stage hebt afgerond kun je al binnen 3 jaar/3.5 jaar je HBO halen dacht ik. Ik zou voltijd kiezen en dan kun je als je tijd over hebt altijd nog in het weekend een bijbaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Milmoor schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:31:
Dat Lethalis zijn papieren niet hoefde te laten zien betekent niet dat er in de voorselectie niet op gelet is. Tenzij ze niet op de CV stonden? Blijkbaar geloofden ze hem op zijn woord. Dat is fijn, dan komt hij betrouwbaar over.
Ze stonden uiteraard wel op het CV en je hebt gelijk. Er wordt vast wel op gelet.

Ik zeg ook niet dat het niet belangrijk is. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat de manier waarop je die papieren haalt minder belangrijk is. Ze kijken gewoon naar wat je gedaan hebt, niet zozeer naar het hoe.

En dat ik betrouwbaar overkom zal vast wel. Ik ben een diehard nerd. Mijn vorige werkgever nam mij aan terwijl ik niet in het profiel paste met als opmerking erbij "ik zocht iemand die er echt passie voor heeft en dat zag ik in jou".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 14:53

Milmoor

Footsteps and pictures.

Papieren > voltijd > deeltijd > papierloos

Dus ga studeren als je kan, en doe dat voltijd. Soms loopt het niet zo en ga/moet je eerst werken. Pak dan een deeltijd studie op.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Pagina: 1