Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Volledige home cinema tot € 10.000

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ivm verhuis ben ik op zoek naar een volledige home cinema oplossing. dus zowel televisie als audio. Ik versta dat een ready to go home cinema setje helemaal niks is tegenover een custom build, aparte receiver,...

Ook lees ik dat je voor audio het best naar een hifi zaak gaat om zelf te testen. Hier heb ik echter geen tijd voor. Liefst heb ik dus suggesties voor de best mogelijke build ivm tv, receiver, speakers,... die in het algemeen als zeer goed geprezen worden. Exacte eisen heb ik niet behalve dat de TV op zijn minst 55" mag zijn en tot ~85 inch mag gaan. Ik denk niet dat OLED op het moment interessant is, misschien beter om te wachten tot dit wat volwassener is? De tv gaat op de muur gehangen worden. De ruimte is 44m² groot.

Deze home cinema gaat voornamelijk gebruikt worden voor films en series. Af en toe een game of wat gewoon tv kijken. Eventueel advies over goede mediacenters etc is ook welkom.

Qua budget heb ik € 10000 in gedachte, maar indien er voldoende argumentatie is voor een kwalitatief betere opstelling mag het budget eventueel verdubbelen of meer. Maximum grens ligt op 50000.

Ik snap dat ik te weinig specificaties geef om goed onderbouwde suggesties te geven, ik heb zelf dan ook niet echt opzoek werk gedaan behalve naar wat televisie modellen gekeken. De complexiteit van de opstelling is tevens geen probleem. In ieder geval vertrouw ik wel op de tweakers user base om met dit budget alvast een mooie samenstelling te kunnen maken. Het enigste wat ik wil is dus kwalitatief het beste.

Alvast bedankt

Verwijderd

Met een budget van 10-50k zou ik rechtstreeks naar een uberfancy speciaalzaak lopen en me persoonlijk laten informeren.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
55" TV met een goede HD Beamer + goede installatie moet prima lukken toch?

Maar als je geen tijd hebt om het uit te zoeken; heb je dan wel tijd om er van te genieten?

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
uitzoeken = genieten

no offence, maar ik krijg een beetje "the italian job" gevoel.
Bakken geld hebben, geen eigen mening, en dan een fancy set neerzetten volgens de smaak van een ander...

geen aanval, maar puur mijn gevoel! :)

[ Voor 84% gewijzigd door 107mb op 22-11-2013 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas tijd na de verhuis en dan zou alles al klaar moeten zijn. van vrienden heb ik het advies gekregen om niet te snel naar een winkel te gaan omdat die je nogal snel dingen aansmeren. Is het misschien toch een optie om naar een speciaalzaak te gaan? En heeft er iemand dan suggesties? want mijn lokale hifizaak is niet veel speciaals. Echter heb ik altijd op de tweakers forums kunnen vertrouwen ivm aankoop advies. Desktops bouw ik ook nog steeds liever zelf dan naar een winkel te gaan.

Catch22, een tv & beamer? waarom de combinatie?

107mb, ik neem het zeker niet als aanval op! normaal kies ik graag alles zelf uit maar ik ben op het moment met zo veel dingen bezig dat dit nu niet mogelijk is, en als ik iemand moest uitkiezen die me dan toch een volledige suggestie geeft is dat voor mij liever door tweakers.

Ik zou dan ook snappen als ik geen concrete suggesties krijg omdat het vrij absurd is om een volledige samenstelling te bouwen zonder specifieke eisen. Echter ga ik dan evenzeer het niet zelf kunnen uitzoeken en wel sowieso naar een speciaalzaak moeten gaan.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Omdat je het budget hebt en een beamer voor TV kijken ook niet alles is :)

pricewatch: Epson EH-TW6100W (met een mooi scherm, zo een die uit je plafond komt? :) )
en
pricewatch: Panasonic Viera TX-P65VT50

lijkt me een goed startpunt. Audio mag iemand anders invullen

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Leuk budget en leuk idee, maar een topic als dit gaat gewoon niet werken. Dit mag dan CEA zijn waar de eisen wat lager liggen, maar het is en blijft GoT waar we eigen inzet verwachten. Met een budget als deze en zo weinig eisen kan je ontelbare mogelijkheden krijgen waardoor dit een opsomtopic zal worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.