Toon posts:

Standaard PIII-Athlon vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik koop een nieuw systeem (cpu/mobo)
voor
60% desktop/photoshop notepad ed
30% films/tv (divx/vcd/asf/tvtuner)
10% games counterstrike, UT, ed

nu kan ik voor evenveel kiezen tussen een Athlon 750 of een PIII 733, wat zou ik nemen?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Athlon

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Athlon :P

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

Athlon :D
zeker in alles is deze veel beter, alleen in spellen houdt die p3 hem een beetje bij :(
mvg FFF

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Pentium

Die heeft On-Die-Cache op 733
Bij de athlon loopt de cache maar op de helft
Verder heeft de Pentium 133Mhz busspeed dus het systeem is wat sneller.
Vooral voor desktoppublishing is dat wel fijn.
P3CU klokt bovendien wat beter over dan de Athlon.

• FFF

FFF

zo te zien heeft joppie d'r geen verstand van
:D ik ook niet maar een athlon loopt op 200 MHz busspeed daarom is hij in veel dingen gewoon sneller tewijl die pentium shit maximaal 133 busspeed onoverklokt hebben, tevens kun je een athlon met GFD net zo hoog klokken misschien wel hoger, heb nog geen intel cpu gezien die 550@950 loopt ofzo en dat is bij amd normaal omdat al die cpu's (ingevroren met helium koeling) op 1 gigahertz getest zijn...
maar ja iedereen heeft een menig :)
wel is het zo dat dioe busspeeld gedeeld is zeg maar beetje verwarrend maar die sd-ram enzo draait maar op 100 of 133 bij sommige borden...
mvg FFF

Verwijderd

Ja Joppe tuurlijk, FSB133 alles sneller, ga weg, de PCI divider staat ipv. 1/3 bij Athlon gewoon 1/4 op de Pentium133Mhz en de AGP op 1/2

duzzzzzzzzzzzzzzzzz... Als je niet DIEHARD gaat overclocken en gewoon een stabiel en snel systeem wilt een

Athlon met een
Abit KA7-100 moederbord (die 100 duidt op 4 IDE poorten, ruled wel) er is ook voor 50 piek minder een KA7 ZONDER 4 IDE poorten

Verwijderd

Topicstarter
heh idd

ik dacht dus een Athlon 750 met dat abit mobo (8 ide devices rule) en 256mb ram

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Dan zou ik toch wachten tot de AMD met on-die-cache uitkomt (Thunderbird) want dat scheelt echt wel veel.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Heb je wtweakers wel gelezen de laatste tijd? dat scheelt niet veel. Bij de athlon maakt het veel minder uit dan bij de P-III, vooral omdat athlon 128 k on0die-fullspeed L1 cache heeft terwijl coppemrine maar 32 k heeft.

• FFF

FFF

idd, JJ intel faald gewoon
mvg FFF
Pagina: 1