Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 18:57
Beste medetweakers,

Hoewel het internet overladen is met topics over dit onderwerp kan ik nergens een duidelijke oplossing vinden.
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van de nieuwe Intel NUC 4250U met i5 4th generation core en intel hd 5000 graphics. Mijn idee was simpel, windows 7 installeren en xbmc vanuit windows draaien. Dit doe ik op mijn pc tenslotte ook probleemloos en gezien de specs van de NUC zou deze dat ook zonder problemen moeten kunnen, echter...

Bij het afspelen van 1080 bestanden heb ik enorme last van een soort waas die over het beeld hangt. Het is onscherp en de kleuren komen ook niet helemaal lekker tot uiting. Bovendien lopen er elke 5 seconden een soort strepen/banden over het beeld die het beste te beschrijven zijn als artifacten. Ze wijken soms af naar links of rechts alsof ze van het originele beeld afglijden.

Ik kan er werkelijk geen chocolade van maken. Heb verder ook geen last van stotteren oid. De video's lopen verder netjes synchroon met het geluid.

Hopelijk kan iemand me van dit probleem afhelpen, want ik ben ten einde raad. Het is een prijzige investering geweest en xbmc is toch wel één van de hoofdredenen waarom ik de nuc heb aangeschaft. De Raspberry setup was mij namelijk iets te traag.

Alvast bedankt

Mvg, Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gebruikt XBMC interne codecs/filters? Geen kennis van hier, maar probeer het eens met MPC HC om te testen? Ook interne filters en DXVA support etc. Als je dan toch bezig bent ben ik wel erg benieuwd hoe de NUC met madVR werkt:
http://www.avsforum.com/t...vanced-mpc-hc-setup-guide

Als laatste, ik neem aan dat je al de nieuwste BIOS en VGA drivers bij Intel hebt opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
Boot eens met een OpenElec-build vanaf CD / USB om te kijken of het probleem dan weg is. Dan heb je in ieder geval vast een indicatie waarin je het probleem moet zoeken.
Wat gebeurt er als je dezelfde files in bijvoorbeeld VLC bekijkt? gaat het dan wel goed?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:08

CeesKees

I rest my Kees

kroegtijger schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:18:
Boot eens met een OpenElec-build vanaf CD / USB om te kijken of het probleem dan weg is. Dan heb je in ieder geval vast een indicatie waarin je het probleem moet zoeken.
Wat gebeurt er als je dezelfde files in bijvoorbeeld VLC bekijkt? gaat het dan wel goed?
Ben het weer eens met kroegtijger eens. Probeer eens OpenElec, kale XBMC build.

Vanwaar heb je win7 er op staan?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerder
Ik ga zsm aan de gang met het afspelen van de bestanden op VLC. Openelec moet ik even uitpluizen. Nog niet veel mee gewerkt. Zodra ik de kans krijg tenminste. Helaas ben ik niet de enige in huis en hebben ze de TV gekaapt.

De reden dat ik met Windows 7 draai is omdat ik ook wat wil kunnen internetten waarnodig. Ook voor de andere hier erg handig. Las iets over dualboot met openelec. Misschien iets om in te duiken mits openelec werkt.

Bedankt voor de tips iig. Ik ga er mee aan de slag. Ik laat zsm. iets weten. Verdere tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Gerder schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:25:
Ik ga zsm aan de gang met het afspelen van de bestanden op VLC. Openelec moet ik even uitpluizen. Nog niet veel mee gewerkt. Zodra ik de kans krijg tenminste. Helaas ben ik niet de enige in huis en hebben ze de TV gekaapt.
het wordt dan tijd om met de vuist op tafel te slaan lijkt me ;)
De reden dat ik met Windows 7 draai is omdat ik ook wat wil kunnen internetten waarnodig. Ook voor de andere hier erg handig.
Dat valt natuurlijk ook onder andere besturingssystemen te realiseren, maar ook Windows 7 kan een prima basis bieden natuurlijk.
Las iets over dualboot met openelec. Misschien iets om in te duiken mits openelec werkt.
Ik duidde eigenlijk meer op OpenElec met het idee om daarmee wat te kunnen gaan troubleshooten in de zin van uitsluiten waar dit issue vandaan komt. Onder Windows hoort het namelijk ook gewoon goed te kunnen functioneren. Het werken met DualBoot is niet altijd even praktisch natuurlijk. Even snel wat opzoeken houdt dan een reboot in, en dat lijkt mij een onhandige manier van werken.
Bedankt voor de tips iig. Ik ga er mee aan de slag. Ik laat zsm. iets weten. Verdere tips zijn natuurlijk altijd welkom.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerder
Goed, hier even een update. Ik ben vandaag aan de slag gegaan met Openelec en in Openelec doen de problemen zich niet voor. Heb hiervoor echter mijn Windows installatie even ongedaan gemaakt niet wetende dat ik met een Openelec bootable USB ook een Live versie kon draaien. Nu ik echter Windows 7 weer wil installeren gaat het helemaal fout. Eerst herkent hij mijn mSata niet meer en als ik vervolgens Slitaz wil draaien start deze ook niet op. Windows installatie blijft hangen op 0% bij het uitpakken van bestanden.

Al met al ben ik er op het moment zo klaar mee dat ik besloten heb Openelec te draaien zonder Windows. Dat is tenslotte waar het allemaal om draaide. Heb bovendien ook nog een laptop en een tablet. Snap echter nog steeds niet waar het probleem vandaan kwam. VLC had er namelijk ook last van. Ik heb het vermoeden dat het iets te maken heeft met de HD5000 GPU drivers.

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb nu een draaiende XBMC versie dus ik ben tevreden.

Grt Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287940

Misschien is dit wat voor je:
http://openelec.tv/forum/...c-3-0-0-my-solution-guide
of
http://wiki.openelec.tv/i...Installation_-_multi_boot

Heb zelf ook dezelfde nuc en ga dit maar eens proberen met windows 8.1.
Heb op het moment Openelec Nightly van Imylari (user): http://forum.xbmc.org/sho...18&pid=1562683#pid1562683
Daar heb ik wel last van een audiovertraging verder is alles ok! Moet de audio 0.250s vooruit zetten..
Misschien ben ik te precies en valt het niemand op maar mij wel als film editor.
Hebben jullie er ook last van?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 287940 op 04-12-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gerder schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:25:
Beste medetweakers,

Hoewel het internet overladen is met topics over dit onderwerp kan ik nergens een duidelijke oplossing vinden.
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van de nieuwe Intel NUC 4250U met i5 4th generation core en intel hd 5000 graphics. Mijn idee was simpel, windows 7 installeren en xbmc vanuit windows draaien. Dit doe ik op mijn pc tenslotte ook probleemloos en gezien de specs van de NUC zou deze dat ook zonder problemen moeten kunnen, echter...

Bij het afspelen van 1080 bestanden heb ik enorme last van een soort waas die over het beeld hangt. Het is onscherp en de kleuren komen ook niet helemaal lekker tot uiting. Bovendien lopen er elke 5 seconden een soort strepen/banden over het beeld die het beste te beschrijven zijn als artifacten. Ze wijken soms af naar links of rechts alsof ze van het originele beeld afglijden.

Ik kan er werkelijk geen chocolade van maken. Heb verder ook geen last van stotteren oid. De video's lopen verder netjes synchroon met het geluid.

Hopelijk kan iemand me van dit probleem afhelpen, want ik ben ten einde raad. Het is een prijzige investering geweest en xbmc is toch wel één van de hoofdredenen waarom ik de nuc heb aangeschaft. De Raspberry setup was mij namelijk iets te traag.

Alvast bedankt

Mvg, Geert
Klinkt mij in de oren als een driverprobleem, zeker als VLC het ook niet goed doet, maar OpenElec vervolgens wel. Laatste drivers van Intel installeren dus, als je Windows 7 eenmaal weer hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 287940 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:01:
Misschien is dit wat voor je:
http://openelec.tv/forum/...c-3-0-0-my-solution-guide
of
http://wiki.openelec.tv/i...Installation_-_multi_boot

Heb zelf ook dezelfde nuc en ga dit maar eens proberen met windows 8.1.
Heb op het moment Openelec Nightly van Imylari (user): http://forum.xbmc.org/sho...18&pid=1562683#pid1562683
Daar heb ik wel last van een audiovertraging verder is alles ok! Moet de audio 0.250s vooruit zetten..
Misschien ben ik te precies en valt het niemand op maar mij wel als film editor.
Hebben jullie er ook last van?
0.250s is redelijk veel. Bij mij staat hij op 0.125 voor sommige content (heb nog geen duidelijke lijn gevonden in wat wel en wat niet; ik vermoedt dat het alleen bij ISO's gebeurt, maar heb het nog niet echt onderzocht. In ieder geval gaat het bij MKV's prima voor alle content die erin zit)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er last van bij mkv's 720 en 1080 over SMB. Alleen wanneer ik de tv de refreshrate van de video laat overnemen, dus meestal in 24p.. (settings - video)

Wanneer ik deze optie uitschakel loopt hij beter in sync maar voelt de video niet vloeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik heb de hele windows-omgeving op 24p gezet; met elke andere refresh-rate krijg ik 2 (irritant knipperende) lijntjes horizontaal door mn beeld heen bij deze TV (Sony KDL-40W5500).
Op mn andere TV in de slaapkamer (Sony KDL-37EX400) heb ik dit probleem niet vreemd genoeg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd verhaal.. Heb ik geen last van met mijn Samsung UE40C6000. Hoe heb je hem aangesloten? Minidisplay of HDMI of beide zelfde probleem?

Ik heb nu Windows 8.1 Pro draaien met XBMC. Werkt super!! Bij mij beter dan Openelec. Alles draait meteen in Sync. DXVA rendering. 24P...

Helaas kan windows 8 alleen vanuit Hybernation wakker worden door WOL.

Iemand een idee voor een fijne/goede windows RC6 Remote?? Denk eraan om de originele grijze Windows Media Center Remote te kopen voor 5 euro.. Lukt het ook zonder problemen aan/uit te schakelen vanuit S5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 287940 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:15:
Vreemd verhaal.. Heb ik geen last van met mijn Samsung UE40C6000. Hoe heb je hem aangesloten? Minidisplay of HDMI of beide zelfde probleem?

Ik heb nu Windows 8.1 Pro draaien met XBMC. Werkt super!! Bij mij beter dan Openelec. Alles draait meteen in Sync. DXVA rendering. 24P...

Helaas kan windows 8 alleen vanuit Hybernation wakker worden door WOL.

Iemand een idee voor een fijne/goede windows RC6 Remote?? Denk eraan om de originele grijze Windows Media Center Remote te kopen voor 5 euro.. Lukt het ook zonder problemen aan/uit te schakelen vanuit S5?
Nee, dat gaat daar niet mee werken. (uit wel, aan niet). Alles wat met USB werkt kan niet vanuit die toestand een wakeup doen, tenzij er ook hardware aanwezig is om de powerswitch te bedienen, tenzij je moederbord dit ondersteund (en dat zijn er vrijwel geen). De oplossing is dus ofwel WOL gebruiken, of hardware die dit wel kan. O.a. Soundgraph / imon levert dit, maar ook andere fabrikanten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Haswell Nuc i5 zou dit als het goed is moeten kunnen doen... Vanuit S5/standby inschakelen. Moet toch maar eens een afstandsbediening kopen om te proberen.

• kroegtijger
Anoniem: 287940 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:51:
De Haswell Nuc i5 zou dit als het goed is moeten kunnen doen... Vanuit S5/standby inschakelen. Moet toch maar eens een afstandsbediening kopen om te proberen.
Dat zou een grote verbetering zijn t.o.v. de meeste devices. Ik zou dan overigens graag willen weten of het ook via CEC dan werkend te krijgen is; dat zou het ideaal maken.

iRacing Profiel

Pagina: 1