[WIN 7 SP1] Infrarood ontvanger verdwijnt na sluimerstand*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 02:17
Beste Tweakers,

Sinds ik mijn computer opnieuw heb geinstalleerd heb ik een vreemd probleem. Ik heb een Microsoft eHome receiver (zo'n infrarood zender ontvanger) voor een Media Center Edition Remote.
Nu is het zo dat dat ding prima werkt, totdat de computer in sleep gaat, of opnieuw opstart. Dan word het ding niet meer herkent. Het enige wat ik dan kan doen is de USB eruit halen en er terug instoppen en dan doet ie het weer.

Hij verdwijnt ook uit het overzicht bij apparaatbeheer, het lijkt alsof de computer denkt dat ie losgeplugd wordt.

Na de computer een nacht te laten staan (in sleep mode gegaan):
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/79m1jzlix/voor.png

Daarna de USB uitgetrokken en opnieuw erin gedaan (geeft zo'n mooi ting - ding geluidje):
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/88k7ze69x/image.png

Systeem:
Windows 7 SP1 64 bit NL
Asus P5KVM
nVidia Geforce 7900GS
2GB geheugen
Intel Pentium E2200 Dual Core CPU

Iemand een idee?

Arjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gaan de USB poorten uit in standby? Misschien de energiebesparingsdingen voor de USB controllers uitzetten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjo
Ga ik proberen!

Edit: Vanmiddag kwam ik terug, en stond de PC weer in sleep. Zelfde probleem, hij doet het weer niet.

[ Voor 77% gewijzigd door Arjo op 22-11-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Even een titelfix doorgevoerd, want met alleen [win7 sp1] kunnen we natuurlijk niets.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjo
Thanks, ik zag het ook gister, maar kon niet vinden waar ik dat kon wijzigen. Daarnaast blijft het probleem bestaan, de energiebesparing was het niet... Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is er een nieuwere driver beschikbaar?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Dit speelde volgens mij ook bij Vista na SP1 of SP2. Altijd na standby of opnieuw opstarten moest je dat ding loshalen en opnieuw inpluggen om het te laten werken. Terwijl het daardoor nooit problemen heeft gegeven. Uiteindelijk heb ik dat binnen Vista nooit opgelost gekregen, terwijl het in het begin (ook tot aan een hersintallatie) altijd prima had gewerkt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjo
@Raven, nope...

@Rupie, Oké, ik vind het nogal vreemd. vooral omdat ik voor een reinstall met precies hetzelfde systeem ook Win7 SP1 draaide en ie het toen wel deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Dat vond ik ook toen ik exact datzelfde had met Vista. Allerlei drivers en dergelijek geprobeerd, soms met resultaat dat het een aantal dagen goed ging maar uiteindelijk kwam het altijd weer terug. Ik zal zo wel eens even kijken of ik daar nog wat info over terug kan vinden.

Edit:
http://experts.windows.co...f/114/p/55758/254221.aspx
http://answers.microsoft....90-4b43-9add-575dd28cffe3
You have problems after you resume a Windows Vista-based computer from sleep or from hibernation

[ Voor 42% gewijzigd door Rupie op 25-11-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zowel bij Microsoft als de daadwerkelijke fabrikant van de controller die er in zit die je mbv hardware ID en pcidatabase.com kan vinden?
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/Device-ID.png
(voorbeeldpic)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjo
@Raven, Device Instance ID, is dat in de nederlandse windows Hardware-ID? Zo ja, dan is dat 'CIRCLASS\IrDeviceV2', waar ik geen drivers mee kan vinden op pcidatabase. Google levert wel redelijk wat hits op, maar dat zijn allemaal van die driver indexing sites. De fabrikant is volgens het kastje microsoft, maar zou volgens google ook heel goed phillips kunnen zijn. Ik kan geen drivers direct bij phillips vinden zo snel. Het lijkt ook een best wel generieke driver van windows te zijn, omdat ik ook andere IR devices tegenkom die hetzelfde heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hardware ID is 't niet, want dat geeft blijkbaar een andere tekst dan wat hierboven in de screenshot staat. Hoe 't wel heet, geen idee, maar je zal een PCI ID moeten krijgen. Als je met Linux zou starten, krijg je 't ID te zien via lsusb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Dat is volgens mij wel degelijk het hardware-id hoor HoT. Alleen die kan er per soort device er anders uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero of Time schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:12:
Hardware ID is 't niet, want dat geeft blijkbaar een andere tekst dan wat hierboven in de screenshot staat. Hoe 't wel heet, geen idee, maar je zal een PCI ID moeten krijgen. Als je met Linux zou starten, krijg je 't ID te zien via lsusb.
Hardware ID is het wel, helaas is er hardware dat geen normaal hardware ID heeft...

edit: Mogelijke "fix" gevonden: http://answers.microsoft....90-4b43-9add-575dd28cffe3
Steek dat ding in een USB hub, hoeft niet eens hub met aparte voeding te zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 25-11-2013 20:16 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vreemd, ik had toch wel een ID oid verwacht, ipv alleen wat nietszeggende tekst. Geef mij maar Linux, daar heb je deze rariteiten niet :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ja, ik ook. Maar weet uit ervaring dat er een handjevol hardware is die dat niet heeft. Mijn Lenovo laptop is er een van, acpi dingetje oid (hardware ID zei alleen iets met acpi). De driver staat op de site van AMD, maar daar is niet te komen zonder de directe link te weten |:(
edit: Oh wacht eens, dat was iets anders, SMBuscontroller: Raven in "Topic voor kleine vragen", ff gezocht hoe het nou ook al weer zat :P

Mogelijke "oplossing" in vorige bericht geëdit :)

[ Voor 60% gewijzigd door Raven op 25-11-2013 20:25 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjo
Oké! Ja de hub kwam ik ook tegen in een van de linkjes van Rupie, had er zo snel niet eentje bij de hand, maar ik ga er als ik langs de stad kom wel even eentje halen om te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kunt ook nog proberen om via SERVICES.MSC de volgende service op automatisch te zetten:
wudfsvc : Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework

Die staat normaal op 'handmatig' maar bij vage USB-storingen kan het helpen die op automatisch te zetten.
Zelf ook eens nodig gehad om combi USB-cardreader en MS USB-keyboard te laten ophouden met vervelend doen :+
Let wel: in sommige gevallen kan het opstarten dan langer duren las ik (was bij mij gelukkig niet het geval).
Pagina: 1